Negatywne stany fizyczne i psychiczne | Nocne wyprawy w This War of Mine poradnik This War of Mine
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Negatywne stany fizyczne i psychiczne
Różne nieprzyjemne sytuacje i wydarzenia bezpośrednio odbijają się na samopoczucia i zdrowiu naszych bohaterów. O ile głodnemu i zmęczonemu potrzeba jedzonka oraz ciepłego wyrka, tak jednak w przypadku nieco innych kontekstów sprawa może się troszkę utrudnić. No dobrze, choremu na grypę możemy jeszcze dać lek, tak jednak co z ranami ciętymi bądź w najgorszym wypadku wynikającymi z postrzału? Jeżeli nie posiadamy w inwentarzu leków przeciwbólowych i bandaży, to istnieje ogromne prawdopodobieństwo zaliczenia zgonu przez naszą postać. Oczywiście rana ranie nierówna, mamy do czynienia bowiem z lekkim zranieniem, kilkoma zranieniami czy też głębokim zranieniem. Podobnie jest we wszystkich kontekstach - głodny człowiek musi spożyć pojedynczy posiłek, a bardzo głodny już dwa. Z pewnością nasz pacjent powinien zostać dobrze opatrzony, a następnie od razu wylądować w łóżku. W innym wypadku jego szanse na przetrwanie spadają w zastraszającym tempie. Zdecydowanie mniej kryzysowo jest w kwestii paskudnego samopoczucia, które wynika chociażby z przymusu zabicia jakiejś osoby. Poczucie winy czy w najgorszym przypadku depresja mogą bardzo pogorszyć efektywność i motywację naszego podopiecznego, co w efekcie sprawi, iż po prostu i zwyczajnie opuści on nasze ugrupowanie lub się powiesi. Postaci w stanie załamania nie mogą być też w żaden sposób kontrolowane przez gracza. Aby nie dopuścić do takiego czarnego scenariusza warto zainwestować trochę środków nie tylko w wygodne łóżko, radio czy też gitarę, ale również zapewnić odpowiednie wsparcie psychiczne. Członkowie grupy mogą wzajemnie pocieszać się w razie potrzeby dzięki odpowiedniemu symbolowi akcji.