Dalsza rozbudowa | Rozbudowa schronu w This War of Mine poradnik This War of Mine
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Dalsza rozbudowa
Zakładając, że po naszej pierwszej wyprawie (rozdział poświęcony nocnemu szukaniu zapasów znajduje się na dalszej pozycji spisu treści) jeszcze wszyscy jako tako trzymają się na nogach możemy przystąpić do dalszej rozbudowy kryjówki. W tym momencie powinniśmy już mieć kuchenkę do przygotowywania posiłków, warsztat metali do konstruowania narzędzi, a także pojedyncze łóżko dla jednego z naszych bohaterów. Jak łatwo się domyślić to stanowczo za mało. Tak więc co dalej? Drugiego dnia warto by było dobudować kolejne łóżko, aby móc wyraźnie zwiększyć efektywność i sprawność działania grupy (system zmianowy został opisany w innym rejonie materiału) oraz skonstruować zbiornik na deszczówkę. Od razu musimy zapamiętać, iż do jego czynnego funkcjonowania będzie nam niezbędny filtr. Co prawda po włączeniu symbolu akcji urządzenie zacznie samo magazynować wodę, tak jednak wspomniany przedmiot posłuży nam do jej oczyszczenia, tak aby nadawała się do przygotowywania posiłku (no ewentualnie też pędzenia bimbru, ale to swoją drogą). Trudno jednoznacznie określić, czy po zainwestowaniu we wszystkie wspomniane przed chwilą meble i urządzenia nadal będziemy dysponować odpowiednią liczbą komponentów, które mogłyby posłużyć do stworzenia następnych elementów wyposażenia kamienicy. Ten aspekt wiąże się przecież bezpośrednio z faktem, czy zdołaliśmy zdobyć niezbędne zapasy w trakcie nocnego przeszukiwania miasta czy też nie. Z pewnością następnym "zakupem" - przykładowo zaplanowanym na trzeci bądź czwarty dzień - powinno stać się radio, które może pomóc naszej drużynie w dwóch bardzo istotnych aspektach. Po pierwsze wskazuje na wzmożoną aktywność bandyckich szajek (czyli tym samym powinniśmy przygotować się na nocną napaść) oraz pozwala mieć pod kontrolą stan pogody. Właśnie z czynnikami meteorologicznymi wiąże się bezpośrednio nagła potrzeba skonstruowania pieca, który przy regularnym dokładaniu opału jest w stanie zapewnić należytą ochronę cieplną przed chorobami w czasie niższych temperatur. Nie będzie on jednak potrzebny w ciągu pierwszych dni przetrwania, tak więc w jego miejsce można wybudować bimbrownik. Z tą maszynerią wiąże się pewien problem, a mówiąc konkretniej dylemat, czy naszemu stylowi rozgrywki odpowiada nie tyle co skomplikowana, a po prostu nieco zajmująca zabawa w crafting. Jeżeli tak to możemy wznieść to stanowisko, a następnie zacząć produkować na potęgę tani alkohol, który można następnie z powodzeniem wymienić na bardziej przydatne dobra konsumpcyjne, chociażby prowiant i medykamenty. Jeżeli jednak wolimy szukać przedmiotów na własną rękę w trakcie eksploracji rozmaitych lokacji, to tą inwestycję możemy przełożyć do czasu odblokowania destylatora alkoholu, który jest dostępny dopiero od trzeciego poziomu stanowiska craftingowego i pozwala pośrednio wytwarzać skomplikowane medykamenty oraz porządne cygara (jednym ze składników jest niestety podstawowy trunek z bimbrownika).