Rozdział 1 - Epizod 1 Done Running - Solucja The Walking Dead The Final Season The Walking Dead The Final Season - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 września 2018
Witaj w pierwszym rozdziale epizodu 1: Done Running, poradnika do gry The Walking Dead: The Final Season. Pierwszy rozdział / akt opowiada fragment przygody od momentu podróży samochodem w poszukiwaniu pożywienia przez Clementine i AJa, przez przeszukanie stacji kolejowej, aż do momentu odnalezienia się w szkole. Rozdział opisuje jak ukończyć kolejne fragmenty, gdzie możesz zdobyć osiągnięcia / trofea czy odnaleźć sekrety, a także które wybory mogą mieć wpływ na dalsze losy bohaterów.
Opuszczony dom na stacji kolejowej
Rozdział pierwszy rozpoczyna się od sceny w samochodzie. Wykonuj kolejne czynności, by przejść dalej:
- Ustaw lusterko na Alvinie,
- Wybierz opcję dialogową (bez znaczenia),
- Podaj mu gazetę z siedzenia,
- Podaj mu przekąskę.
Gdy dotrzecie do celu, podejdź do bagażnika samochodu i zabierz pojemnik na wodę oraz łom.
Przed domem spotkasz pierwszego zombie. W każdym przypadku ofensywa wygląda w ten sam sposób: spróbuj od razu zabić przeciwnika naciskając Q (trójkąt / Y) lub najpierw złam mu nogę (nokaut) naciskając E (kółko / B). W regularnej walce z jednym oponentem możesz używać szybszej opcji bezpośredniego ataku, jednak gdy widzisz dwóch przeciwników blisko siebie, użyj nokautu, by jednego z nich powalić i zabić najpierw drugiego agresora.
Za budynkiem znajdziesz czaszkę z porożem leżącą na beczkach - jeden z sekretów, które później możesz zawiesić w swoim pokoju.
Podejdź teraz do drzwi frontowych i wyważ je łomem. W domu znajdziesz dwa związane potwory. Podejdź przed nie i zbadaj je: prawy z nich posiada przy pasie klucz, a na podłodze list oraz buteleczkę - zbadaj je. Zbadaj także małe okienko prowadzące do sąsiedniego pomieszczenia - możesz teraz wybrać, czy zabijesz potwory, aby zdobyć klucz, czy poprosisz Alvina, by przedostał się przez okienko do pokoju. Wybór ten jest mało istotny, lecz widnieje w notatkach przy zakończeniu epizodu. Na stole możesz jeszcze znaleźć słoik fasolek do zebrania.
Ważniejszym wyborem jest ten, przy dialogu, który rozpocznie się, gdy Alvin znajdzie amunicję do rewolweru. Będzie to miało wpływ na rozwój charakteru chłopca, co wspomniane jest w zakończeniu rozdziału - po więcej informacji zaglądnij do rozdziału "Zakończenia".
W kolejnym pokoju zbadaj puszkę pod oknem. Dzięki niej znajdziesz klapę w podłodze pod materacem, który musisz przesunąć. Gdy będziesz ja badał, ukaże się wybór dialogowy:
- "F*ck is right",
- "Watch the swears".
Nie jest to istotny wybór, jednak wpłynie na to, jakiego słownictwa (tj. wulgaryzmy: opcja 1) używał będzie AJ przez dalszą część rozgrywki. Po kolejnej cutscenie wybiegniecie z AJ z domu. Pozbądź się trzech zombiaków na drodze do samochodu i wejdź do pojazdu.
Tutaj, aż do zakończenia rozdziału, czeka cię jedynie QTE, przy czym po zamknięciu drzwi auta skieruj wzrok na skrzynię biegów i wrzuć "luz" oraz zwolnij hamulec ręczny dźwignią.
Szkoła
Budzisz się w nieznanym miejscu. Zdejmij opaskę z ręki i spróbuj wydostać się z pokoju. By to zrobić, podejdź do szafy i otwórz ją, po czym zbadaj skrzynkę na półce. Dosięgniesz ją z użyciem krzesła - znalezione wewnątrz narzędzie pozwoli ci otworzyć drzwi.
Kieruj się korytarzem w lewo. Po chwili skryjesz się i dostrzeżesz chłopca z nożem w ręku - to Tenn. Opcje:
- "Disarm him",
- "Show yourself",
- "Stay where you are".
Nie warto go straszyć (1 opcja), gdyż ten wybór będzie miał wpływ na relacje chłopca z bohaterami - jest to dość istotny wybór. Najlepiej wyjdź z ukrycia (opcja 2). Dalsze części dialogu nie mają znaczenia, aż do etapu wejścia do budynku po zwiedzeniu dziedzińca z Marlonem.
W budynku szkoły najpierw skieruj się za schody prowadzące na piętro. Znajdziesz tam bukiet żółtych, sztucznych kwiatów. Jest to jeden z sekretów, poza tym możesz włożyć je do wazonu w swoim pokoju (niebawem). Potem wróć do drzwi frontowych i skieruj się do bocznego korytarza: na jego końcu odnajdziesz AJ i Louisa. Rozmowa z nim jest także nieznacząca dla rozwoju fabuły, jednak powstrzymując go od bycia przesadnie miłym, skrócisz czas trwania cutsceny. W rozmowie z AJem wybierz dolną opcję "Tickle him" - połaskocz go, aby odblokować osiągnięcie Tickle Monster.
Wyjdziecie na zewnątrz; przed bramą poznasz Violet - wybór dialogowy bez znaczenia. Wyjdziecie na zewnątrz, tu rozpocznie się walka. Pojedynczych oponentów zabijaj naciskając Q, gdy widzisz dwóch nacierających zombiaków, pierwszego znokautuj E, wykończ drugiego z nich i wróć do pierwszego. Jeśli naciera na ciebie trzech przeciwników obok siebie, musisz postarać się ich rozdzielić. Dodatkowo możesz skorzystać z podwieszonych na drzewach pułapek przecinając liny - nie próbuj wykorzystać ich wszystkich od razu, gdyż po pierwszej walce bardziej przydać mogą się w drugiej fali. Jeśli jednak uda ci się pokonać wszystkich zombie z pierwszej fali samymi pułapkami, odblokujesz osiągnięcie Nothing Wasted.
Czas kolacji
Powrócicie do szkoły. Podczas wymiany zdań z Violet i Louisem:
- "Violet, you were great",
- "Damn right",
- "You did well too, Louis".
Wybór danej opcji ma znaczenie na to, jakie zdanie będzie o tobie miała Violet. Najlepiej ją więc pochwalić.
Gdy powrócisz na dziedziniec szkoły, musisz pogadać z innymi dzieciakami. Zanim jednak to zrobisz, warto skręcić w prawo i przejść wzduż ściany budynku, by na ławce odnaleźć prawdziwe kwiaty (Real Flowers) - sekret #3. Wybór właściwych opcji dialogowych, przeważnie jednej z dwóch, ma znaczenie dla zakończenia rozdziału - czy inni staną po twojej stronie, gdy nastąpi konflikt. Z tego powodu warto zdobyć ich zaufanie i być uprzejmym:
- Mitch i Willy ostrzący nóż po prawej stronie - zawsze są przychylni, wystarczy z nimi porozmawiać,
- Aasim piszący książkę - każ AJowi oddać książkę ("Give it back, now"),
- Ruby (dziewczyna, którą ugryzł AJ) - przeproś ją ("Tell her you were scared"),
- Violet i Tenn przy grobach - są postaciami opcjonalnymi i w tym przypadku obie opcje dialogowe przyniosą pozytywny efekt,
- Brody i Marvin - wstaw się za AJ ("He's a good kid").
- Podczas posiłku napomnij AJa ("Eat slowly") - zyskasz u Ruby.
Jeśli porozmawiasz ze wszystkimi dzieciakami na dziedzińcu, odblokujesz trofeum Social Butterfly.
Kolejna scena z wyborami, to gra w karty. Nie wszystkie wypowiedziane zdania mają znaczenie, jednak:
- Gdy Louis zapyta Clementine o to, czy miała chłopaka, odpowiedz "There was a boy once", i kolejno: "I had feelings for him", by nie zasmucać Louisa,
- Pytanie o to, kto zdaniem Clem pierwszy zginie: najbezpieczniej wskazać Marlona.
- Pytania, które zadaje Clementine nie mają dużego znaczenia, jednak najbezpieczniejsze, to: pytanie o fryzurę Marlona ("Marlon's haircut?") oraz o najgorsze widziane obrażenia ("Worst injury witnessed?").
- W przypadku ostatniego pytania Louisa - czy Clem zabiła kiedykolwiek kogoś, kogo kochała - możliwa odpowiedź zmienia się w zależności od wydarzeń z poprzednich serii: mogą to być Lee lub Kenny.
Pokój Clementine
Kolejny etap rozpoczniesz pod koniec dnia w pokoju Clamentine i AJa. W trakcie cutsceny do pokoju wejdzie Violet i poprosi o pudełko z kredkami.
- Jeśli je oddasz ("You should probably give it back.") zyskasz nieco przychylności Tennssee. Podczas rozmowy z Violet w drugiej opcji dialogowej wybierz "Naw, you're pretty cool.", by poprawić relacje z dziewczyną.
- Po tej cutscenie otrzymasz obrazek AJa, który możesz powiesić na ścianie (jeden z sekretów) - następuje to zawsze, niezależnie od tego, czy zgadzasz się oddać Violet przybory do malowania, czy nie.
- Możesz jeszcze pozwolić AJowi spać pod łóżkiem, jak tego sobie życzy, aby poprawić z nim relacje.
- Kolejna okazja na poprawę relacji z Tenn to następna scena w biurze Marlona - każ Ajowi oddać zabawkę Tenna ("Return it to Tenn").