Solucja i ważne wybory Epizodu 2 The Walking Dead Ostatni Sezon The Walking Dead The Final Season - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 maja 2019
Tak samo jak w każdym epizodzie, są momenty w których będziecie musieli podjąć jedną z kilku decyzji. Część z nich ma wpływ tylko na odbiór Clementine i AJ'a, a druga część może zmienić całkowicie historię. Dlatego też przygotowaliśmy te najważniejsze wybory oraz ich konsekwencje.
Akt 1
Po śmierci Marlona, Clem rozmawia z AJ'em i macie trzy opcje dialogowe do wyboru, które się mocno rozgałęziają w zależności od wyboru i większość z nich zmienia nastawienie protagonistów do reszty. Możecie powiedzieć AJ'owi, że to co zrobił to morderstwo albo go usprawiedliwić, że uratował życie Clem. Najlepszą opcją jest oczywiście wybranie dialogów przyjaznych i okazujących skruchę za czyn.
- Marlon had it coming
- What you did was wrong.
- Louis was out of line
Kolejnym wyborem będzie to czy zechcemy oddać Louisowi broń. Zachowanie broni zmieni stosunek z Louisem, więc lepiej jest dać mu broń, bo później i tak nam ją odda.
- Keep the gun.
- Give it to Louis.
Następnie spotkamy dawnych znajomych, Abela i Lilly. Lepszą opcją jest przyjęcie jej pomocy przy wstaniu, niż zrobieniu to samemu, ponieważ Abel nie będzie z tego zadowolony. Chwilę później Clementine zauważy Violet i Louisa w krzakach, możemy podjąć znaczącą decyzję.
- [Tell Louis & Violet to run]
- [Tell Violet to shoot Lilly]
Zdecydowanie się na ucieczkę jest o wiele lepszym rozwiązaniem, dzięki temu Clem zyska zaufanie Violet. Wybranie opcji ze strzeleniem skutkuje zranieniem Louisa.
Po ucieczce i opatrzeniu młodego bohatera nieznajomy zaoferuje wam jabłko. Niezależnie od wyboru czy je przyjmiecie, czy nie to zmieni relacje z nim. Chwilę później do obozu zbliży się walker. Obcy prosi was żebyście go nie zabijali, a odwrócili jego uwagę i tutaj macie znaczący wybór do podjęcia.
- [Kill it]
- [Distract it]
Jeśli spełnicie prośbę waszego zbawcy to zaplusujecie u niego a gdy zabijecie, to się rozgniewa. Następnie James powie, żeby Clem i AJ poszli spać a on będzie czuwać nad obozem. Dwie opcje do wyboru.
- I'll help keep watch.
- Sleep's a good idea.
Przy wybraniu pomocy w pilnowaniu ogniska zaplusujecie u Jamesa, w drugim przypadku nic się nie stanie.
Zaraz po tym zdobędziecie trofeum za ukończenie Aktu 1 - We're Staying.
Akt 2
Przed wejściem do szklarni gdy przejmiecie kontrolę nad bohaterką to od razu odwróćcie się, bo za wami na ziemi leży pierwsza znajdźka - Wild Boar Skull.
Druga jest od razu po krótkiej sekwencji z Walkerami w szklarni. Popatrzcie od razu na lewo od Ruby. Zauważycie opcję Pick a Mushroom. Clem weźmie Mushroom, jednak po tym wejdźcie w interakcję z grzybami jeszcze raz, żeby ich posmakować. Dostaniecie za to dodatkowo trofeum Edible.
Zaraz po tym odkryjecie przejście do laboratorium, zaatakuje was Ms. Martin. Dawna pielęgniarka szkolna która nauczyła Ruby pierwszej pomocy. Niestety jest ona obecnie usidlonym Walkerem żądnym śmierci. Clem na życzenie przyjaciółki przerywa jej cierpienie.
Od razu po przejęciu kontroli nad protagonistką idźcie prosto i podnieście znajdźkę Venus Flytrap (wpadnie trofeum Gatherer) i pooglądajcie wszystkie przedmioty do zdobycia trofki Botanist (cały opis znajdziecie na stronie Trofea i osiągnięcia).
Jedyna decyzja w tym akcie będzie polegała na tym czy spalicie jej zwłoki, czy je pochowacie.
- Bury her.
- Burn it.
Pochowaniem jej zyskacie poparcie u Ruby i jednocześnie zdenerwujecie Mitcha. W przypadku spalenia będzie dokładnie na odwrót.
Po wybraniu losu pani Martin otrzymacie trofeum za ukończenie aktu drugiego - Old Ghost.
Akt 3
Zaczynamy ten akt w sypialni. Pierwsze co powinniście zrobić to rozstawić znajdźki znalezione w Akcie 2. Venus Flytrap umieśćcie na biurku a Mushroom i Boar Skull na półce. Dostaniecie za to trofeum Personal Touch.
Drugi i znaczący krok a zarazem trofeum do odblokowania otrzymamy za pójście na grób Marlona. Wejdźcie w interakcję z Rosie odpoczywającą na jego grobie i wybierzcie opcję [Pet Her]. Otrzymacie za to trofeum Great Girl.
Teraz musicie pomóc Violet dopilnować defensywy w szkole, przed nadchodzącym atakiem łowców. Za wejście w każdą możliwą interakcję na ekranie pokaże się trofeum Be Prepared.
Pierwszy wybór w tym akcie będzie zależał od tego czy zdecydujecie się wybrać jedną z dwóch rodzajów pułapek.
- Brick Trap.
- Log Trap.
Niezależnie od wyboru i tak zginie ten sam bandyta, decyzja różni się jedynie brutalnymi animacjami.
Teraz przyjdzie nam wybrać, czy pójdziemy z Violet, czy z Louisem. Oby dwa wybory są w zasadzie czymś a'la randką.
- Violet
- Louis
Pójście z Violet umożliwi zdobycie dwóch trofeów. Bonded i Moving Fast, ale wykluczają się one nawzajem więc jeśli chcecie zdobyć oby dwa osiągnięcia to zajrzyjcie do sekcji Trofea/Osiągnięcia. Z Louisem będziecie grać na fortepianie i jest to też ciekawy wybór.
Ostatni wybór bardzo wpływający na dalsze losy to pomoc Louisowi albo Violet podczas oblężenia.
- Save Violet
- Save Louis
Uratowanie Violet sprawi, że bandyci porwą Louisa i vice versa.
Tym smutnym akcentem kończy się Epizod numer 2.