W obronie własnej (Self-Defense) | Solucja The Sinking City The Sinking City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 czerwca 2019
Na tej stronie poradnika do gry The Sinking City znajduje się opis przejścia głównej sprawy W obronie własnej (Self-Defense). To dość unikalne śledztwo, albowiem główny bohater zostanie oskarżony o zamordowanie Johannesa van der Berga. Reed będzie musiał oczyścić się z zarzutów lub zrzucić winę na kogoś innego. Sprawa ta oferuje kilka różnych możliwości jej rozegrania, aczkolwiek wszystkie warianty ostatecznie prowadzą do tego samego finału.
- Miejsce zbrodni w Teatrze Korona
- Wyjście z aresztu
- Wizyta w posiadłości Carpenterów
- Odnalezienie mieszkania Miltona Pierce'a
- Przeszukanie mieszkania Pierce'a
- Spotkanie z Miltonem Piercem
- Opcjonalny krok - ostrzeżenie lub zamordowanie matki Miltona
- Odnalezienie przybysza
- Wizyta w mieszkaniu Glenna Byersa - ważny wybór
- Wariant 1 - Uratowanie porwanej rodziny Byersa
- Wariant 2 - Zmuszenie Byersa do przekazania narzędzia zbrodni
- Zbadanie niebieskiego obłoku przed posiadłością Carpenterów
- Spotkanie w hotelu Devil's Reef
Miejsce zbrodni w Teatrze Korona
Sprawa ta rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu śledztwa Ugoda z diabłem. Znajdujesz się w Teatrze Korona (Crown Theater) gdzie na scenie widać zamordowanego Johannesa van der Berga. Zajmij się zbadaniem okolicy:
- Udaj się najpierw na piętro. Obejrzyj plakat na półpiętrze.
- Na piętrze do zbadania jest 6 różnych książek - 4 z nich są na stole/fotelach, 2 kolejne leżą na bocznych szafkach.
- Powróć na parter. Przy schodach na scenę jest dowód rzeczowy numer 4 - obejrzyj kapelusz i załącz Oko Umysłu. Ustalisz, że van der Berg został zamordowany na zlecenie i że zabójca jest szantażowany.
- Zbadaj dowód rzeczowy numer 2 na scenie - łuski po wystrzelonych pociskach.
- Obejrzyj zwłoki "podziurawionego" van der Berga.
- Obejrzyj dowód rzeczowy numer 1 na scenie - apteczkę na lewo od zwłok.
- Sprawdź dowód rzeczowy numer 3 na prawo od sceny - telefon ze śladami krwi na ścianie.
- Ustaw się przed okrągłym stolikiem, załącz Oko Umysłu i zlokalizuj miejsce podejrzenia wydarzenia z przeszłości (pokazuje to powyższy obrazek).
Przed sceną pojawi się niebieski obłok, a więc możesz przystąpić do retrokognicji. Oto właściwa kolejność wydarzeń:
- Van der Berg wita uczestnika seansu.
- Van der Berg zostaje zastrzelony na scenie.
- Morderca ucieka z teatru.
- Uczestnik seansu podbiega do telefonu żeby zadzwonić na policję.
Ustalisz, że van der Berg został zastrzelony w trakcie seansu. Morderca uciekł, zaś uczestnik seansu wezwał na miejsce policję. Zdobędziesz dwa nowe ślady - Atak w teatrze (Theatre Attack) i Świadek morderstwa (The Murder Witness). Przy próbie opuszczenia teatru Reed zostanie zatrzymany przez policję i aresztowany (Murder Accusation). Nie możesz wybronić się walką przed aresztowaniem.
Wyjście z aresztu
Akcję wznowisz w jednej z cel Komendy policji w Oakmont (Oakmont Police Department). Porozmawiaj z Frankiem stojącym przy wyjściu z celi. Dowiesz się od niego (The Plot Thickens), że wychodzisz za kaucją. Za jej wpłacenie odpowiedzialny będzie jeden z członków rodziny Carpenterów - Brutus lub Graham. Jest to uzależnione od tego komu pomogłeś w głównym zadaniu Ojcowie i synowie.
Zanim opuścisz to miejsce porozmawiaj z policjantem w recepcji (powyższy obrazek). Nie ma znaczenia czy będziesz wybierał uspokajające czy agresywne opcje dialogowe. Porozmawianie z tą postacią jest wymagane do zaliczenia wizyty na komendzie w 100 procentach.
Wizyta w posiadłości Carpenterów
Wyrusz do Posiadłości Carpenterów (Carpenter Manor) i udaj się na piętro. Spotkaj się tam z Grahamem (lewe biuro) lub z Brutusem (prawe biuro, w którym wcześniej przebywał sobowtór - powyższy obrazek). Dowiesz się o postaci Miltona Pierce'a, który był rzekomym świadkiem morderstwa i który jest zarazem kandydatem na burmistrza.
Otrzymasz unikalne nagrody - pistolet maszynowy (Submachine Gun), XP oraz amunicję. Odblokujesz też nowe ślady - Znalezienie świadka (Finding a Witness) i Znalezienie prawdziwego mordercy (Find the Real Murderer).
Odnalezienie mieszkania Miltona Pierce'a
Udaj się do siedziby Kroniki Oakmonckiej (The Oakmont Chronicle) celem skorzystania z jej archiwum:
- Jako dowód do analizy wybierz Znalezienie świadka (Finding a Witness).
- Wybierz kategorię Ludzie (People) i następnie Urzędnicy (Officials).
- Wybierz kategorię Sekcja (Section) i następnie Artykuły i wywiady (Articles and Interviews).
- Wybierz kategorię Dzielnica (District) i następnie Trzcinowe Wzgórza (Reed Heights).
Dzięki poprawnym kryteriom znajdziesz artykuł z wywiadu z Piercem (Pierce's Interview), który zawiera jego adres zamieszkania.
Przeszukanie mieszkania Pierce'a
Wyrusz do dzielnicy Trzcinowe Wzgórza (Reed Heights). Cel podróży pokazuje obrazek - mieszkanie Miltona Pierce'a (Apartment of Milton Pierce) jest w budynku mieszkalnym na ulicy Museum Avenue, pomiędzy Communion Road i Healog Street.
Zainteresuj się mieszkaniem na parterze i zacznij od obejrzenia zakazanego plakatu. Użyj następnie broni białej lub broni palnej żeby włamać się do mieszkania Pierce'a.
Zajmij się eksploracją mieszkania:
- Obejrzyj stos plakatów.
- Obejrzyj książkę o Księciu.
- Przeczytaj przemówienie (My Fellow Oakmonsters!).
- Obejrzyj wycinek z gazety (New Candidate for Mayor) w ramce na ścianie.
- Przeczytaj notatkę do Miltona Pierce'a (A Note to Milton Pierce).
- Obejrzyj ubrania.
- Obejrzyj kosz na brudną bieliznę.
- Obejrzyj przewróconą butelkę na stole.
- Przeczytaj list od Throgmortona (Letter from Throgmorton).
- Podnieś nóż z biurka i obejrzyj jego ostrze.
- Sprawdź list od ZD (Letter from EOD).
Możesz już podejść do niebieskiej chmurki i przystąpić do kolejnej retrokognicji. Oto właściwa kolejność wydarzeń:
- Zakrwawiony Milton przy drzwiach wejściowych.
- Milton pijący z butelki w kuchni.
- Milton zmieniający ubranie przy stojaku.
- Wyniesienie kosza z zakrwawionym ubaniem.
Ustalisz, że Milton Pierce zjawił się w mieszkaniu w zakrwawionym ubraniu. Milton przebrał się i nakazał swojemu lokajowi wyniesienie brudnego ubrania do pralni w piwnicy (Dirty Laundry).
Mieszkanie Miltona jest już zaliczone w 100%, ale wykonaj jeszcze dwie inne czynności:
- Otwórz Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Rozbryzgana krew (Blood Spatter) i Żadnego alibi (No Alibi) - odblokujesz dedukcję Zakrwawione ubranie (Bloodied Clothes).
- Po wyjściu z mieszkania Pierce'a skręć w lewo i zejdź po schodach do piwnicy. Odszukaj pokazany na obrazku kosz z zakrwawionym ubraniem. Zapamiętaj sobie to miejsce, bo jeden z późniejszych wariantów zakłada powrót w to miejsce.
Spotkanie z Miltonem Piercem
Wyrusz do Ratusza miasta Oakmont (Oakmont City Hall) gdzie Milton Pierce przygotowuje się do spotkania z wyborcami. Znajdziesz go w prawym pomieszczeniu. Milton w trakcie rozmowy zaproponuje wycofanie zeznania w zamian za pozbycie się (zamordowanie) jego matki. Wybór opcji dialogowej (powyższy obrazek) nie odgrywa roli, bo decyzję jak się zachować podejmiesz dopiero po zakończonym spotkaniu z nim.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie