Porady na start The Sinking City The Sinking City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 lipca 2019
Ten rozdział poradnika do gry The Sinking City ma do zaoferowana dużą liczbę porad na start. Zwracamy uwagę na wiele kwestii, które mogą okazać się problematyczne w początkowych godzinach gry lub wręcz wystawiać bohatera na ryzyko śmierci. Na innych stronach naszego przewodnika dokładniej omówiliśmy niektóre z poruszonych tematów.
- Nie wskakuj do wody, bo zaatakują cię węgorze
- Zapisuj stan gry przed każdą rozmową
- Przeszukuj wszystkie lokacje oznaczone ikoną lupy
- Nie walcz z potworami, jeśli nie jest to konieczne
- Zawsze staraj się mieć co najmniej jedną apteczkę w zapasie
- Załącz Oko Umysłu jeśli zauważysz zniekształcenia obrazu
- Nie ignoruj niebieskiego paska zdrowia psychicznego Reeda
- Odnajduj na bieżąco kolejne budki telefoniczne do szybkiej podróży
- Nie zabijaj cywilów
- Nie marnuj amunicji do niszczenia kłódek i desek
- Czytaj dokładnie opisy zdobywanego materiału dowodowego
- Przystępuj także do pobocznych spraw
- Możesz wielokrotnie otwierać pojemniki z lootem
Nie wskakuj do wody, bo zaatakują cię węgorze
Reed potrafi pływać, aczkolwiek wskakiwanie do wody nigdy nie jest dobrym pomysłem. Po kilku sekundach zaatakują cię węgorze i zaczniesz stopniowo tracić punkty zdrowia. Unikaj przypadkowego wpadania do wody i korzystaj z łodzi zawsze wtedy gdy potrzebujesz dopłynąć w inne miejsce. Łodzie pojawiają się w prawie każdym miejscu gdzie kończy się suchy ląd i zaczyna zalana część miasta. Nie musisz "opiekować się" jedną łodzią przez całą grę.
Zapisuj stan gry przed każdą rozmową
Rozmowy z niektórymi NPC-ami zakładają podejmowanie decyzji. Mogą one dotyczyć np. oskarżenia innej postaci lub w udzieleniu jej pomocy w uniknięciu kłopotów z prawem. Wybory mogą mieć różne konsekwencje. Dzięki wykonaniu manualnego zapisu przed rozmową możesz zabezpieczyć się na wypadek przypadkowego podjęcia złej decyzji lub w celu "przetestowania" różnych wyborów. Wiedz jednak, że niektóre konsekwencje ujawniają się dopiero po długim czasie.
Przeszukuj wszystkie lokacje oznaczone ikoną lupy
Mogą to być np. miejsca zbrodni, domostwa czy siedziby różnych organizacji. Zbadanie lokacji w 100% to premia do punktów doświadczenia. Ponadto dzięki zdobyciu kompletu materiału dowodowego znacznie łatwiej może ci przyjść odblokowanie nowych tropów i w konsekwencji doprowadzenie sprawy do końca. Jeśli grasz na niższym poziomie trudności to gra poinformuje cię o zakończeniu eksploracji. W przeciwnym razie radzimy zdać się na nasz opis przejścia.
Nie walcz z potworami, jeśli nie jest to konieczne
Bezpośrednie konfrontacje z potworami (oraz wrogimi żywymi przeciwnikami) są jak najbardziej możliwe w grze, ale ryzykujesz utratą zdrowia i zużyciem zapasów. Szczególnie nie radzimy ryzykować w początkowej fazie gry gdy Reed nie posiada jeszcze dodatkowych broni, pułapek, granatów itp. Do walk przystępuj tylko jeśli potwory utrudniają ci zbadanie jakiejś lokacji powiązanej z aktualnym śledztwem. W przeciwnym razie omiń je lub im ucieknij.
Zawsze staraj się mieć co najmniej jedną apteczkę w zapasie
Zdrowie bohatera nie będzie się samoczynnie regenerowało i musisz pamiętać o tym przystępując do każdej nowej walki. Z pomocą przychodzą apteczki pierwszej pomocy. Staraj się zawsze mieć co najmniej jedną apteczkę w inwentarzu na wypadek niespodziewanych kłopotów. Nowe apteczki możesz odnajdywać w formie lootu lub wytwarzać dzięki craftingowi - do wyprodukowania apteczki potrzeba 2 sztuk alkoholu i 1 sztuki sprężyn śrubowych.
Załącz Oko Umysłu jeśli zauważysz zniekształcenia obrazu
Zniekształcenia pojawiają się zazwyczaj podczas badania lokacji oznaczonych lupą. Wciśnij klawisz aktywacji Oka Umysłu i zajmij się zlokalizowaniem ukrytego śladu. Pojawiają się one w kilku odmianach. Mogą to być np. ukryte punkty na oglądanych na przybliżeniu obiektach, znaki (omeny), za którymi Reed może podążać, czy całe ściany będące iluzjami i skrywające sekretne przejścia. Wszystkie możliwe użycia Oka Umysłu wymieniliśmy w naszym opisie przejścia gry.
Nie ignoruj niebieskiego paska zdrowia psychicznego Reeda
Zdrowie psychiczne możesz tracić w wyniku traumatycznych doświadczeń i zabijania niewinnych NPC-ów. W miarę wyczerpywania się niebieskiego paska będziesz doświadczał coraz poważniejszych halucynacji. Niektóre z nich przybierają postać potworów - nie marnuj amunicji strzelając do nich, tylko oddalaj się. Reed może zginąć po utracie całego niebieskiego paska. Odczekuj aż sam się zregeneruje lub pomagaj sobie lekami uspokajającymi (można je wytwarzać).
Odnajduj na bieżąco kolejne budki telefoniczne do szybkiej podróży
Oakmont to dość duże miasto, ale możesz ułatwiać sobie rozgrywkę dzięki szybkiej podróży. Budki telefoniczne domyślnie nie są aktywne ani nawet widoczne na mapie. Staraj się odnajdywać co najmniej jedną budkę po dotarciu do każdego większego obszaru gdzie można poruszać się po suchym lądzie. Ułatwi ci to znacząco grę, jeśli będziesz chciał później powrócić w to samo miejsce. Lokalizacje budek telefonicznych znajdziesz w naszym atlasie świata.
Nie zabijaj cywilów
W The Sinking City możliwe jest atakowanie napotykanych niewinnych postaci, ale nie prowadzi to do niczego dobrego. Zaatakowana postać może odpowiedzieć ogniem. Co więcej nawet jeśli kogoś zabijesz stracisz mnóstwo zdrowia psychicznego i narazisz głównego bohatera na zgon. Cywile nie pozostawiają po sobie lootu i nie otrzymasz punktów doświadczenia. Zabijaj tylko tych żywych przeciwników, którzy domyślnie są wrogo nastawieni do Reeda (np. bandziorów).
Nie marnuj amunicji do niszczenia kłódek i desek
Niektóre ślady i interaktywne przedmioty skrywane są za drzwiami zamkniętymi na kłódkę lub za drewnianymi deskami. Nie marnuj amunicji do pozbywania się tego typu przeszkód. Zamiast tego wciskaj klawisz używania broni białej. Po kilku uderzeniach kłódka lub deska zostaną pomyślnie zniszczone. Broń biała nie podlega zużyciu i jest zawsze skuteczna.
Czytaj dokładnie opisy zdobywanego materiału dowodowego
W The Sinking City gra nie zaznacza na mapie lokacji, które musisz odwiedzić w następnej kolejności. Do wszystkich wniosków jak dalej poprowadzić śledztwo musisz dojść samemu i odbywa się to przede wszystkim dzięki analizie pozyskanych śladów. Opis materiału dowodowego może zawierać cenne wskazówki np. na temat adresu do zbadania czy osobnika do wytropienia. Wszystkie wymagane kroki podaliśmy oczywiście w naszej solucji do gry.
Przystępuj także do pobocznych spraw
Okazje do odblokowywania pobocznych śledztw pojawiają się przede wszystkim w trakcie spotkań z postaciami niezależnymi. Mogą to być osoby odwiedzane w ramach rozgrywania głównych spraw lub po prostu spotykane w świecie gry. Każda poboczna sprawa to okazja do zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia. Z niektórymi pobocznymi sprawami powiązane są też trofea. Opcjonalne śledztwa uwzględniliśmy oczywiście w naszym opisie przejścia gry.
Możesz wielokrotnie otwierać pojemniki z lootem
Skrzynie, w których składowany jest drobny loot (apteczki, amunicja, materiały do craftingu itp.) możesz otwierać więcej niż jeden raz. Ma to przede wszystkim na celu zabieranie sprzętu po zwolnieniu przestrzeni w inwentarzu. Do pojemników z lootem możesz też jednak powracać w trakcie powtórnych wizyt w tych samych lokacjach w dalszej części gry. Gra nie zapamiętuje jakie skrzynie zostały przeszukane i w zbadanych już wcześniej pojemnikach możesz znaleźć nowy loot. To szczególnie przydatna metoda jeśli wyczerpałeś zapasy amunicji czy apteczek.