Zmiany globalne | Zmiany | The Sims 2 Cztery Pory Roku
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Zmiany globalne
Po rozpoczęciu gry znajdziesz się oczywiście na ekranie wyboru otoczenia. Twoją uwagę powinna zwrócić pierwsza opcja od lewej. O ile Miłowo czy chociażby Dziwnowo powinny ci być dobrze znane, o tyle Kwitnące Wzgórza pojawiają się w grze po raz pierwszy. Zdecydowanie warto byłoby się więc przyjrzeć tej okolicy, tym bardziej, iż została ona sprytnie dopasowana do kilku ciekawych opcji, oferowanych przez ten dodatek.
Po wybraniu tej okolicy będziesz oczywiście mógł przeczytać jej historię, przeglądając wyświetlane przez grę ekrany. Nie jest to oczywiście wymagane, ale jeśli planujesz poznać niektóre z zamieszkujących tu rodzin, nie powinieneś tych wskazówek ignorować. Po załadowaniu mapy powinieneś też zwrócić uwagę na dwie inne ważne rzeczy. Przede wszystkim, Kwitnące Wzgórza to tereny typowo wiejskie. Nie uraczysz tu więc ogromnych centrów handlowych, czy innych tego typu konstrukcji. Ponadto domyślnie zabawa rozpoczyna się w czasie trwania zimy, dzięki czemu praktycznie od razu po przeniesieniu na nową mapę będziesz się mógł przekonać, co takiego ta poru roku ma do zaoferowania. Korzystając z okazji, warto też bardziej zabudować tę okolicę, stawiając zarówno zwykłe domy, jak i parcele publiczne. W tym drugim przypadku radziłbym się zdecydować między innymi na tory wrotkarskie, dzięki którym Twoje Simy będą mogły nacieszyć się nową formą rozrywki, bez konieczności kupowania bardzo drogich obiektów do ogrodu. Warto też oczywiście upiększyć cały teren, stawiając wiatraki, szopy i inne podobne elementy. Pamiętaj o tym, że nic Cię to nie kosztuje. Zarządzanie funduszami rozpoczyna się bowiem dopiero w momencie zakupienia parceli i przeniesienia się na nią wraz z całą rodziną.
Kolejna ważna zmiana jest w bezpośredni sposób powiązana z koniecznością zaspokajania potrzeby głodu. Do tej pory było tak, iż niewykorzystanego jedzenia trzeba się było pozbywać. Było to dość uciążliwe w początkowej fazie rozgrywki, szczególnie jeśli zdecydowaliśmy się zaopiekować większą rodziną. Stan żywności można oczywiście w każdej chwili uzupełnić, lecz jest to kosztowne. "Cztery pory roku" wprowadzają dwa istotne ułatwienia w tej kwestii. Stan żywności będziesz mógł uzupełniać, wybierając przedmioty z okna inwentarza. Po więcej szczegółów zapraszam do trzeciego rozdziału, a konkretnie podpunktu Inwentarz oraz sokowirówka. Teraz zwrócę uwagę na coś zupełnie innego. Jedząc dany posiłek, warto oczywiście badać pasek potrzeby głodu. Po jego napełnieniu warto jest akcję tę przerwać. Teraz możesz kliknąć na przygotowanym wcześniej posiłku i wybrać opcję Odłóż resztki (#1). Spowoduje to, iż aktywny w danym momencie Sim odłoży dany przedmiot do lodówki. Zalety tego rozwiązania są dość oczywiste. Co więcej, dany posiłek będzie można dokończyć nieco później. W tym przypadku trzeba kliknąć na lodówce i wybrać Weź resztki (#2). Jeśli za bardzo przedłużymy ten proces, produkt zostanie automatycznie dodany do zapasów, tak więc również go nie stracimy. Radziłbym oczywiście często korzystać z tej opcji, szczególnie jeśli zatrudniło się pokojówkę. Może ona bowiem zdecydować o tym żeby wyrzucić jedzenie, a jak wiadomo, nie możemy wpływać na jej zachowania.
Na koniec pragnąłbym jeszcze wspomnieć o jednej, dość istotnej rzeczy. W "Czterech porach roku" zastosowano sprytne ułatwienie, polegające na tym, iż przebywając na świeżym powietrzu nie musimy się już tak bardzo martwić o paski potrzeb. Będą one bowiem spadały w zdecydowanie wolniejszym tempie, dając nam więcej czasu na zapoznanie się ze wszystkimi oferowanymi przez grę nowościami. W podobnym stylu skonstruowany został zresztą cały dodatek, zachęcając nas do zabaw poza skonstruowanym przez siebie domem. Należy tu oczywiście o kilku ważnych rzeczach pamiętać. O burzach dowiesz się więcej w podpunkcie Wiosna. Warto także obejrzeć fragment oznaczony tytułem Temperatura ciała.