Kariera muzyka | Ścieżki kariery | The Sims 2 Cztery Pory Roku
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Kariera muzyka
Przedstawiana kariera z jednej strony nie sprawia wrażenia zbyt trudnej, z drugiej jednak wymaga dokonywania częstych i niejednokrotnie dość irytujących zmian. Z całą pewnością nie mógłbym jej polecić tym graczom, którym najbardziej zależy na stabilnym i w pełni przewidywalnym rozwoju. Zmiany w większości przypadków są bardzo znaczące. Jak już jednak powiedziałem, stawiane przed nami wymaganiami są niejednokrotnie niższe aniżeli ma to miejsce w przypadku pozostałych ścieżek kariery. W szczególności widać to na przykładzie umiejętności, które w celu osiągnięcia kolejnych awansów należy rozwijać. Podobnie jak wcześniej, są to oczywiście trzy współczynniki. Jeśli marzy się nam kariera muzyka, musimy zadbać o stały rozwój Techniki, Charyzmy oraz Kreatywności. Dogłębna analiza ukazuje jednak, że umiejętności te nie muszą być rozwijane w iście szaleńczym tempie, tak jak ma to chociażby miejsce w karierze poszukiwacza przygód. Co więcej, w celu osiągnięcia najwyższego stanowiska kariery żadnej z tych umiejętności nie będziemy musieli rozwinąć do maksimum. Wymagania przedstawiają się bowiem następująco: Kreatywność - 9, Charyzma - 8, Technika - 7(!). Jeśli chodzi o wynagrodzenie za pracę, mamy tu do czynienia z kilkoma bardzo wyraźnymi (nawet o kilkadziesiąt procent) przeskokami. Początkowo nie zarabia się zbyt dużo, ale w pewnym momencie ulega to zmianie. Nie można także narzekać na płacę po dotarciu do najwyższego szczebla kariery. Zdecydowanie może się natomiast nie podobać grafik pracy, o czym starałem się już zresztą wcześniej powiedzieć. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenia, iż spośród wszystkich nowych ścieżek kariery jest on najbardziej niekorzystny. Praktycznie przy każdym kolejnym awansie wszystko zmienia się w bardzo drastyczny sposób. W pewnym momencie musimy pracować za dnia, a już za chwilę nocą. W ramach pocieszenia dodam, iż nocne zmiany są zazwyczaj zdecydowanie krótsze. Ponadto po osiągnięciu szczytu kariery czas pracy zostaje skrócony do czterech dni. Nagroda za osiągnięcie najwyższego stanowiska również jest dość interesująca. Jest to bowiem gitara (Rockowy Młot), którą przedstawiłem na poniższym screenie.
Podstawowa czynność związana z odblokowanym przedmiotem polega oczywiście na grze na gitarze (#1). W tym celu musisz kliknąć na wspomnianym obiekcie, a następnie wybrać akcję Ćwicz. Zgodnie z zamieszczonym przez grę opisem, można w ten sposób poprawiać pasek Zabawy. Będzie on regenerowany w maksymalnym możliwym tempie. Ponadto gra na gitarze przyczynia się do rozwijania umiejętności kreatywności. W tym przypadku polecałbym jednak zakup pianina. Jeśli zaś chodzi o parametr Zabawy, lepsze efekty można osiągnąć używając pinballa z kariery gracza komputerowego. Tak czy siak, obiekt ten zasługuje na uwagę, szczególnie jeśli planuje się wykonywać dwie pozytywne czynności w tym samym czasie. To jeszcze nie koniec możliwości tego przedmiotu. Wybierając innego Sima możemy bowiem kliknąć na osobie używającej gitary i wybrać Oglądaj (#2) lub Tańcz. W obu przypadkach uzyskamy ten sam efekt - poprawimy paski towarzystwa oraz zabawy wybranej aktualnie postaci. Gitarę, z racji dużych rozmiarów, najlepiej jest umieścić w ogrodzie. Można byłoby ją też postawić w pokoju, w którym znajduje się komputer i inne urządzenia sprzyjające nauce. Takie pomieszczenie musiałoby być jednak całkiem spore. Ponadto przywoływanie w to miejsce innych Simów byłoby zapewne utrudnione. Lepiej więc pozostać przy ogrodzie.