The Serpent Rogue: The Corrupted Land - solucja, opis przejścia The Serpent Rogue poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry The Serpent Rogue dowiecie się, jak ukończyć pierwszy etap fabuły: od początku gry po uleczenie drzewa w Wasteland. Przeczytacie, jak wyleczyć drzewo z Corruption, jak zdobyć Soul Vessel oraz jak pokonać oraz oswoić Valravna.
Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2022
W tym miejscu znajdziecie opis pierwszego etapu rozgrywki w The Serpent Rogue. Dowiecie się jak ukończyć misję The Corrupted Land poprzez uleczenie drzewa w Wasteland i pokonując lub oswajając Valravna.
Kolejne zadanie będziecie wykonywać przez dłuższy czas - bowiem posiada kilka kluczowych warunków do spełnienia i wymaga przygotowań. The Corrupted Land to zadanie w trzeciej lokacji, na północ od Camp - Wasteland. Ukończenie tego zadania odblokowuje nowe obszary, dlatego nie warto zwlekać z jego wykonaniem
Pośrodku lokacji znajduje się wielkie drzewo, zarażone Corruption. Podejdźcie do niego. Przy bliskim kontakcie uruchomi się curscena z potworem - Waszym zadaniem będzie wyeliminowanie go lub uleczenie.
Solomon Training
Pierwsze zadanie, to Solomon Training. Pogadajcie z mężczyzną przy domku w pierwszej lokacji Abandoned House. Następnie zbadajcie Kiosk, po jego prawej stronie oraz przenośne laboratorium (Portable Lab) obok pola uprawnego. Następnie wejdźcie w mgłę po prawej stronie, by przejść do kolejnej lokacji.
Walka z Valravnem
Aby wyeliminować Valravna najłatwiej będzie użyć mikstur Damage+. Każda z nich rani wroga zabierając mu 10pkt. Zdrowia, przy czym wróg posiada ich 120. Wcześniej możecie zaopatrzyć się w mikstury Soulless lub nadające negatywne modyfikatory, typu Wound. Możecie także korzystać z pomocy sojuszników (ludzi bądź zwierząt) - na tym etapie lepiej wykorzystać ich funkcje ofensywne, bowiem posiadają małe ilości zdrowia. Więcej informacji o miksturach znajdziecie na stronie Receptury mikstur.
Aby móc rekrutować sojuszników za złoto, ukończcie najpierw zadanie poboczne The Looming Vines w Camp i porozmawiajcie z Harbormasterem.
Uleczenie i oswojenie Valravna
Valravna możecie uleczyć i zostawić lub dodatkowo oswoić. Obie czynności pozwolą Wam na interakcję z drzewem i generowanie postępów.
Uleczenie Valravna jest większym wyzwaniem. Informacje na początek:
- Potrzebujecie mikstur Purifying (6 sztuk) oraz ryby (Raw Fish) - około 8 sztuk, by uleczyć i oswoić potwora,
- Oswojony potwór będzie walczył po Waszej stronie i możecie na nim jeździć.
- Potwór posiada niezdejmowalny debuff - jeśli zginie (lub spróbujecie zmienić go w szkielet) nie pozostanie po nim ciało i nie będziecie mogli go wskrzesić.
- Jeśli jednak go oswoicie i nie pozwolicie mu zginąć, będzie cennym sojusznikiem i przyspieszy eksplorację i dalsze postępy.
Najpierw musicie uleczyć jego Corruption: wtedy przeciwnik nie będzie już wrogo nastawiony wobec Was. Valravn posiada ich 30 pkt, a jedna mikstura Purifying redukuje 5 pkt., więc potrzebujecie w sumie 6 mikstur.
By zdobyć mikstury Purifying zbierzcie 100 monet i wrzućcie je do studni w Camp. Pojawi się wtedy obok Was zbiornik, który w interakcji możecie rozbić - otrzymacie wtedy 5 mikstur Purifying. Brakującą miksturę możecie znaleźć podczas eksploracji lub zakupić drugi zbiornik - co nie jest złym pomysłem, jeśli chybicie jedną z mikstur podczas rzutu.
By zdobyć ryby, musicie przemienić się w szczura (mikstura przemiany bądź wykorzystanie posągów przemiany w Wasteland) i przeszukiwać przewrócone łodzie.
Po uleczeniu, potwór przybiera szary kolor i nie jest wrogi wobec Was. Teraz pora, by wziąć ryby do ręki i karmić go. Przy oswojeniu zobaczycie nad nim serduszka i zmieni się jego status w oknie postaci.
Uleczenie drzewa
Uleczenie drzewa odblokuje dalszą drogę w głąb krainy i jest elementem fabularnym.
Aby móc kontynuować, ukończcie najpierw zadanie poboczne The Looming Vines - znajdźcie pochodnię w Wasteland (lub stwórzcie: 1x Textile + 1x Log) i przejdźcie przez krzewy na wschodzie Camp zapalając po drodze pochodnie. Na miejscu porozmawiajcie z Harbormaster i poczekajcie na przypłynięcie statku z rekrutami. Potrzebujecie jednego rekruta człowieka, nie szkieleta.
Następnie przywołajcie zbiornik ze studni w Camp za 100 monet, i poprzez interakcję z nim każcie podnieść go sojusznikowi.
Zbiornik należy postawić w oznaczonym miejscu przed drzewem. Na tym zakończycie ten etap i odblokujecie dostęp do kolejnych lokacji i dalszej części fabularnej.