The Serpent Rogue: Podstawy walki The Serpent Rogue poradnik, solucja
Na tej stronie poznacie podstawy walki i porady dla gry The Serpent Rogue. Dowiecie się jakie macie możliwości ofensywne oraz jak wykonywać bloki.
Ostatnia aktualizacja: 21 kwietnia 2022
Poniższa strona prezentuje podstawy walki w The Serpent Rogue. Dowiecie się jak wykonywać ataki, jak atakować z dystansu, jak wykonywać bloki i uniki.
Informacje wstępne
W grze możecie zaatakować niemal każdego, wyłączając NPC kluczowych dla fabuły. Dlatego już na początku gry spotkacie różnego rodzaju szkielety i kościane zwierzęta, ale także ludzi, którzy podlegają takim samym zasadom. Niektóre postaci posiadają własnych sojuszników, którzy za nimi podążają i pomagają im w walce. Zabicie tylko "szefa" nie wystarczy - pozostałe potworki nadal będą Waszymi wrogami.
Podstawowy atak
W walce wykorzystujecie pięści lub dowolną broń czy narzędzie, które znajdziecie. Należy je w tym celu przypisać w inwentarzu pod jedną z cyfr od 1 do 4 i wywołać, by wziąć do ręki. Każde narzędzie i broń mają określoną wytrzymałość - gdy zostaną zniszczone, wracacie do walki pięściami. Podstawowy atak wykonujecie naciskając LPM. Każdy atak wykorzystuje część odnawialnej energii - zielonego paska powiązanego z pożywieniem. Przytrzymując klawisz wykonacie nieco silniejszy atak, ale i zabiera Wam on nieco więcej wytrzymałości.
Używając ŚPM możecie namierzyć wroga, by celniej oddawać ciosy; naciśnijcie E, by zmienić cel. Atakując dowolną postać nie-fabularną rozpoczynacie starcie, którego nie możecie przerwać, aż ktoś nie zginie. Możecie jednak oddalić się na bezpieczną odległość, by wróg zaprzestał Was ścigać. Wrogowie nie będą Was ścigać poza obszar lokacji.
Blok i unik
Używając klawisza Spacja możecie blokować ciosy -warto to robić szczególnie przy silnych atakach przeciwników, które poprzedzone są zamachem i czerwonym, migającym wskaźnikiem przed wrogiem. Uniki możecie oczywiście wykonywać także po prostu oddalając się od wroga poza zasięg jego ataku, szczególnie z użyciem sprintu - Shift. Bloki są w 100% skuteczne - nie otrzymujecie żadnych obrażeń. Musicie jednak posiadać wysoki poziom zielonego wskaźnik (pożywienia / wytrzymałości), by skutecznie wykonać blok. Gra nie posiada mechaniki idealnego bloku, dlatego możecie przytrzymywać klawisz bloku przez cały czas, by odbijać ataki. Blokować można tylko z użyciem broni.
Żeby nie było za łatwo, Wasza obrona może zostać przełamana. Trzymając klawisz bloku, przed bohaterem widzicie biały pasek - reprezentuje on wytrzymałość dzierżonej broni, która spada podczas blokowania. Gdy wytrzymałość broni zostanie wyzerowana, zostaniecie wytrąceni z równowagi. Później przez chwilę nie możecie korzystać z blokowania. Gdy widzicie zielony pasek, nie możecie wykonać bloku (gdy nie macie nic w dłoniach lub przedmiot, który uniemożliwia skuteczny blok).
Po transformacji w zwierzę lub potwora nie będziecie mogli wykonywać bloków - ponieważ nie możecie dzierżyć broni. Wtedy pod przyciskiem bloku znajduje się atak specjalny lub inna umiejętność danej rasy.
Rzut
Rzucać możecie dowolną bronią, przytrzymując klawisz PPM do celowania i rzucając LPM. Jest to dobre rozwiązanie w niektórych sytuacjach, lecz nigdy nie pozostawajcie bezbronni - pięściami nie zadacie wiele obrażeń i nie wykonacie bloku. Rzuconą broń zawsze możecie podnieść. Atak tego typu zbiera tyle samo obrażeń co atak podstawowy.
Częściej będziecie wykorzystywać rzut z wykorzystaniem mikstur - tych redukujących zdrowie (Damage), lub innych - do nadania negatywnych statusów (debuffów) lub dokonujących np. transformacji wroga.
Miejcie na uwadze, że niektóre potwory posiadają niewrażliwość (Immunity) na niektóre debuffy. W tym celu warto sprawdzić wcześniej Bestiariusz, szczególnie mierząc się z silniejszymi przeciwnikami. Bestiariusz podpowie Wam także, ile punktów zdrowia oraz jak silne ataki wyprowadza dany przeciwnik - o ile wcześniej udało Wam się go zbadać.
Skradanie się i omijanie walki
Wykorzystując krzewy możecie skorzystać z kamuflażu, by przemknąć niezauważenie pomiędzy przeciwnikami, czy wykonać ataki z zaskoczenia. Podobną funkcję możecie wykorzystać przemieniając się w szczura, który potrafi stać się niewidoczny - niestety ta forma posiada bardzo ograniczoną pojemność ekwipunku, a przeciążenie powoduje spowolnienie poruszania się, i to znaczące. Kamuflaż stracicie podejmując się walki, zbierając przedmioty i dotykając wody.
Specjalne bronie
W The Serpent Rogue możecie odnajdywać unikalne i ulepszać zwykłe bronie. W ten sposób da się znacząco zmienić formę walki i przewagę sił. W takich przypadkach warto dostosować się do otoczenia lub nosić ze sobą różne bronie / narzędzia / mikstury i przełączać się między nimi. Przykładowo: broń na screenie zadaje dodatkowe obrażenia przeciwko podpalonym przeciwnikom. Użyjcie wcześniej pochodni i przełączcie się na ową broń, by zadawać podwyższone obrażenia.
Inne bronie, podobnie jak miotła (Broom) potrafią wpływać na wiek ofiary. Większość przeciwników w formie odmłodzonej (informacje w Bestiariuszu wskażą wiek dla określonej formy) staje się znacznie słabsza i traci znaczną część HP. Nie możecie jednak obniżać wieku w nieskończoność - minimalna wartość to 1.
Znajdziecie wiele innych broni, które zamiast bezpośrednio ranić, mogą nadawać krzywdzące efekty. Nierzadko będzie to walka typu "hit-and-run", ale przynajmniej nie utracicie zdrowia. Sprawdzajcie wszelkie bronie i przedmioty i analizujcie ich zastosowanie bojowe, by wykorzystać wszystkie możliwe opcje, lub odnajdźcie ulubioną strategię. Więcej o efektach i odpornościach oraz trickach do zastosowania przeciwko wrogom, przeczytacie na stronie Statusy i debuffy.