The Serpent Rogue: Statusy, niewrażliwości, debuffy - objaśnienie ikon The Serpent Rogue poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do The Serpent Rogue dowiecie się, co oznaczają ikony statusów, debuffów oraz niewrażliwości (immunity) u różnych istot. Dowiecie się, dlaczego nie możecie zatruć (poison) lub podpalić (burn) wrogów, zmienić ich postaci (morph). Poznacie znaczenie statusów, jak soulless, corruption czy imitative.
Ostatnia aktualizacja: 21 kwietnia 2022
Poniższa strona wyjaśnia, jakie ikony statusów i niewrażliwości (immunity) występują w The Serpent Rogue.
Niewrażliwości (Immunity)
Przeciwnicy potrafią posiadać 4 podstawowe typy niewrażliwości:
- Ageing - odporność na postarzanie i odmładzanie. Posiadają ją wszystkie jednostki, które nie posiadają starszej bądź młodszej formy, oraz szkielety.
- Gender swap - brak podatności na zmianę płci.
- Morph / race - na przeciwnikach posiadających tą odporność, nie będziecie w stanie użyć mikstur przemiany. Zabezpiecza to szczególnie rzadkie i mocniejsze potwory przed zbyt łatwym zdobywaniem ich przedmiotów i pokonywaniem ich.
- Status - wszyscy przeciwnicy z tą odpornością są niewrażliwi na zmianę statusu - tj. wszelkie debuffy i efekty. Takich wrogów nie podpalicie ani nie zarazicie. Nie działa na nich również mikstura Hollowness, która potrafi uśmiercać wrogów natychmiastowo.
Debuffy, statusy i ikony
Możecie nadawać negatywne statusy i efekty oponentom, by ich osłabić lub spowodować obrażenia w czasie. Poniżej znajdziecie listę podstawowych efektów i ikon, które pojawią się podczas rozgrywki wraz z wyjaśnieniem.
- Corruption - tym statusem objęci są wszyscy "czerwoni" wrogie, opętani przez Corruption. Wrogowie "opętani" są agresywni wobec innych "nieopętanych" stworzeń. Badając z ukrycia każdego z przeciwników poznacie ilość punktów debuffu Corruption - na tej podstawie dowiecie się, ile punktów Purification musicie nadać (rzucając w nich miksturami chociażby), aby ich wyleczyć ze statusu Corruption.
- Wound - status ten nadają pasy w specjalnym ataku. Powoduje odnoszenie obrażeń podczas poruszania się.
- Wet - status nadaje choćby butelka z wodą, jak i wejście do wody. Wykorzystajcie ten debuff przy broniach, które go wykorzystują, na teranach podmokłych - jak Swamp.
- Hungry - głód objawia się, gdy stracicie cały zielony pasek głodu. Nie niesie za sobą negatywnych konsekwencji: poza możliwością korzystania z funkcji wykorzystujących zielony pasek (umiejętności przy przemianie, sprint czy atak serią).
- Soulless - bardzo mocny status, który często mają na sobie tani rekruci ze statku oraz niektóre stworzenia. Powoduje obniżenie maksymalnego poziomu zdrowia (około 2 pkt zdrowia na punkt debuffu). Status nie znika samodzielnie, lecz można go nadać i zdjąć miksturą opartą o Adder Stone.
- Burn - podpalenie nastąpi, gdy dotkniecie ognia. Najłatwiejszy sposób na jego nadanie, to użycie zapalonej pochodni. Przez kilka sekund cel otrzymywać będzie obrażenia od ognia.
- Encumbered - gdy przekroczycie maksymalną wagę inwentarza (dla ludzi jest to 40 jednostek), pojawi się status przeciążenia. Nie możecie wtedy szybko podróżować ani chodzić z normalną prędkością. Wyrzućcie coś z ekwipunku lub przekażcie sojusznikom.
- Poison - kolejny efekt czasowy, generowany przez niektórych wrogów i bronie. Nadają go m.in. węże.
- Imitative - status ten ujrzycie przy potworach przywołanych miksturą.
- Strong Stomach - wiele zwierząt może jeść cokolwiek w przeciwieństwie do ludzi, np. surowe mięso i ryby.
- Stealth - status ukrycia. Widoczny, gdy założycie na siebie krzew lub przejdziecie w tryb kamuflażu jako szczur.
- Overage - jest to krótki status, który wskazuje, że postać / potwór przekroczyli swój wiek i przechodzą w formę szkieletu (restless).
Przeciwnicy posiadający niewrażliwość na zmianę Statusu, nie mogą przyjąć na siebie debuffów.
Zmieniając bronie możecie nadać przeciwnikowi od razu kilka statusów, wykorzystując strategię "hit-and-run" lub walkę na odległość, bez narażania swojej osoby. Niektóre bronie ponadto zadają dodatkowe obrażenia przeciwnikom posiadającym określone statusy, dlatego warto opanować skutecznie zmianę broni i strategie walki. Rozważcie także przekazanie Waszym ludzkim sojusznikom odpowiednich broni.