The Serpent Rogue: Receptury warzenia mikstur - lista wszystkich The Serpent Rogue poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry The Serpent Rogue poznacie wszystkie dostępne w grze receptury mikstur (Brewing recipes) oraz opis efektów ich działania. Poznacie efekty działania mikstur (Potions) oraz jakie esencje (Essence) są ich elementami składowymi.
Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2022
Ta strona opisuje wszystkie dostępne w The Serpent Rogue receptury mikstur (Brewing Recipes), które możecie utworzyć na stole laboratoryjnym (Portable Lab). Dowiecie się, jakie składniki łączyć, jakie efekty nadają lub usuwają poszczególne mikstury (Potions). Mikstury po rzuceniu posiadają efekt obszarowy.
Więcej na temat ich przygotowania przeczytacie na stronie Tworzenie mikstur, natomiast tutaj znajdziecie listę wszystkich składników.
- Mnożniki
- Mikstury transmutacji (Form)
- Mikstury przywołania (Create)
- Aging
- Rejuvenation
- Healing
- Damage
- Satiety
- Hunger
- Burn
- Unburn
- Poison
- Unpoison
- Humid
- Dryness
- Soulless
- Soulfulness
- Hollowness
- Restlessness
- Vivify
- Feminine / Masculine
- Purifying
Mnożniki
Na początku wiedzcie, że trzy składniki: Shell, Fishbone, Claw możecie używać zamiennie i stanowią one o tym, jak silna będzie mikstura, która je wykorzystuje. Na tej podstawie tworzycie ulepszone mikstury, gdzie bazowa oparta jest o Shell. Kolejne posiadają nazwy z "+", jak np. Healing, Healing+, Healing++ w zależności od użytego "mnożnika". Każda jest traktowana jako oddzielna receptura - poniżej jednak opisane zostały podstawowe wersje oparte o Shell.
Mikstury transmutacji (Form)
Mikstury transmutacji (Morph) pozwalają na zmianę postaci Wam, Waszym sojusznikom lub przeciwnikom, którzy nie posiadają niewrażliwości (Immunity) na zmianę formy. Jeśli przemieniacie się w formę inną niż ludzka, nie możecie używać broni (ale możecie pić mikstury leczenia prosto z inwentarza). Taka przemiana jest stałą - w przypadku bohatera, do śmierci lub do czasu jej odwołania przyciskiem R. Możecie przemieniać przeciwników w inne potwory, by łatwiej ich pokonać lub badać (strony do Bestiariusza), lecz ich inwentarz nie ulega zmianie: kura zamieniona w Fauna, nadal posiada przy sobie kawałek mięsa, bądź pióro.
Mikstury tego typu należy wypić lub rzucić w cel. Aby je wykonać, esencji "Change" (Mandragore) + składnik zwierzęcia. Dostępnych jest 10 form przemiany, a każda wymaga przebadanych fragmentów potwora, w którego chcecie się zmienić. Składniki każdej z przemian znajdziecie poniżej:
- Human Form - Mangragore + Hair
- Chicken Form - Mangragore + Chicken Feather (tylko młode osobniki)
- Toad Form - Mangragore + Toad Slime
- Rat Form - Mangragore + Rat Hair
- Snake Form - Mangragore + Snake Scale
- Gorgon Form - Mangragore + Gorgon Scale
- Dog Form - Mangragore + Hound Wool
- Faun Form - Mangragore + Horn
- Ghoul Form - Mangragore + Ghoul Skin
- Valravn Form - Mangragore + Valravn
Mandragorę znajdziecie w Wasteland. Fragmenty zwierząt zwykle w ich ekwipunku z różnym prawdopodobieństwem - zabijcie je lub okradnijcie. Nie każda forma i wiek zwierzęcia ma możliwość wytworzenia fragmentu i nie z takim samym prawdopodobieństwem - więcej informacji w Bestiariuszu.
Mikstury przywołania (Create)
Mikstury przywołania różnią się od mikstur transmutacji tym, że zamiast przemieniać zwierzę, tworzą je we wskazanym miejscu. Przywołane stworzenia posiadają debuff Imitative - oznacza on, że stworzony twór nie pozostanie z Wami wiecznie; czas ich istnienia to poniżej 5 minut. Posiadają również drugi debuff: Soulless - obniżenie maksymalnego poziomu zdrowia; możecie usunąć ten debuff miksturą Soulfulness.
Stworzone potworki nie posiadają żadnych przedmiotów w ekwipunku, więc nie wykorzystacie ich do grindingu materiałów. Możecie jednak je zbadać, uzupełniają postępy zapełniania stron Bestiariusza. Miksturę należy spożyć lub rzucić w dowolnym miejscu. Dostępne kombinacje:
- Create Human - Berry + Hair
- Create Chicken - Berry + Chicken Feather (tylko młode osobniki)
- Create Toad - Berry + Toad Slime
- Create Rat - Berry + Rat Hair
- Create Snake - Berry + Snake Scale
- Create Gorgon - Berry + Gorgon Scale
- Create Dog - Berry + Hound Wool
- Create Faun - Berry + Horn
- Create Ghoul - Berry + Ghoul Skin
- Create Valravn - Berry + Valravn
Berry występuje w Camp. Fragmenty zwierząt zwykle w ich ekwipunku z różnym prawdopodobieństwem - zabijcie je lub okradnijcie. Nie każda forma i wiek zwierzęcia ma możliwość wytworzenia fragmentu i nie z takim samym prawdopodobieństwem - więcej informacji w Bestiariuszu.
Aging
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Charcoal |
Esencja | Add | 5/10/20 | Age |
Mikstura ta zwiększa wiek bohatera lub odbiorcy o wskazaną ilość. Starsze jednostki stają się silniejsze i często generują większy loot. Po przekroczeniu maksymalnego wieku, potwór / bohater stanie się szkieletem (Restless). Nie działa na szkielety i przeciwników z niewrażliwością: Aging.
Aktualny wiek możecie sprawdzić z poziomu panelu postaci lub badając potwora. Ramy wiekowe dla potworów widoczne są w Bestiariuszu.
Rejuvenation
Składnik | Tea Leaves | Shell / Fishbone / Claw | Charcoal |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Age |
Mikstura obniżająca wiek bohatera lub potwora. Młodsze jednostki zwykle są słabsze niż dorosłe osobniki. Nie działa na szkielety i przeciwników z niewrażliwością: Aging. Minimalny wiek to 1.
Aktualny wiek możecie sprawdzić z poziomu panelu postaci lub badając potwora. Ramy wiekowe dla potworów widoczne są w Bestiariuszu.
Healing
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Aloe |
Esencja | Add | 5/10/20 | Vitality |
Podstawowa mikstura przywracająca zdrowie, możecie uleczyć sojuszników rzucając w nich miksturą.
Po przemianie możecie używać mikstur leczenia otwierając ekwipunek i spożywając je bezpośrednio z jego poziomu.
Damage
Składnik | Tea Leaves | Shell / Fishbone / Claw | Aloe |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Vitality |
Mikstura, która zadaje obrażenia - odbiera Vitality. Najskuteczniejsza i tania metoda walki na dystans. Wystarczy rzucić nią w cel, posiada obrażenia obszarowe na małej powierzchni.
Satiety
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Sap |
Esencja | Add | 5/10/20 | Food |
Mikstura uzupełniająca zielony pasek. Zapewnia ten same efekt co spożycie posiłku. Jedyny sposób, by szybko nakarmić sojuszników.
Hunger
Składnik | Tea Leaves | Shell / Fishbone / Claw | Sap |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Food |
Powoduje głód u ofiary. Zmniejsza nieznacznie jej efektywność bojową i uniemożliwia regenerację zdrowia pasywnie w okresie czasu. Mikstura może przydać się, by zmniejszyć poziom głodu u zwierząt, które chcecie oswoić, a posiadają pełny pasek głodu.
Burn
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Sulfur |
Esencja | Add | 5/10/20 | Burn |
Mikstura nadaje status podpalenia (Burn). Powoduje on obrażenia u celu w wysokości 3 Vitality co 3 sekundy. Zastosowany składnik - "mnożnik" - mówi, ile razy cel otrzyma owe 3 pkt. obrażeń (jak długo będzie trwać efekt Burn).
Unburn
Składnik | Tea Leaves | Shell / Fishbone / Claw | Sulfur |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Burn |
Mikstura leczy status podpalenia (Burn).
Poison
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Spore |
Esencja | Add | 5/10/20 | Poison |
Nadaje status Poison. "Mnożnik" określa długość trwania trucizny, przy czym zabiera ona 1 pkt. Vitality co 5 sekund.
Unpoison
Składnik | Tea Leaf | Shell / Fishbone / Claw | Spore |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Poison |
Neguje działanie trucizny.
Humid
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Water Bottle |
Esencja | Add | 5/10/20 | Wet |
Ta mikstura nadaje status Wet u przeciwnika lub bohatera, który może zostać wykorzystany do gaszenia ognia lub nadania debuffu.
Dryness
Składnik | Tea Leaves | Shell / Fishbone / Claw | Water Bottle |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Wet |
Mikstura usuwa efekt Wet.
Soulless
Składnik | Berry | Shell / Fishbone / Claw | Adder Stone |
Esencja | Add | 5/10/20 | Soulless |
Mikstura nadaje debuff Soulless. Powoduje on obniżenie maksymalnego poziomu zdrowia celu, dopóki efekt nie zostanie uleczony.
Soulfulness
Składnik | Tea Leaves | Shell / Fishbone / Claw | Adder Stone |
Esencja | Remove | 5/10/20 | Soulless |
Mikstura leczy debuff Soulless, który często pojawia się u stworzonych potworów oraz tanich rekrutów.
Hollowness
Składnik | Mandragore | Cursed Ember |
Esencja | Change | Hollow |
Nietypowa mikstura, która natychmiastowo dezintegruje cel - zabija go niszczy ciało.
Restlessness
Składnik | Mandragore | Restless Bone |
Esencja | Change | Restlees |
Mikstura powoduje, że cel natychmiast przechodzi w stan Restless - staje się szkieletem. Nie działa na przeciwnikach, którzy nie posiadają formy szkieletu (informacje dostępne w Bestiariuszu).
Vivify
Składnik | Mandragore | Butterfly |
Esencja | Change | Vivid |
Mikstura ożywienia - odwraca efekt Restless, wskrzesza zmarłych (jeśli po śmierci ciało nie uległo zniszczeniu / pożarciu itp.
Feminine / Masculine
Składnik | Mandragore | Poppy / Reed |
Esencja | Change | Female / Male |
Możecie zmieniać płeć własną lub innych używając tych mikstur.
Purifying
Mikstury Purifying nie można utworzyć. Jedyny sposób ich zdobycia to wrzucenie 100 monet do studni w Camp i rozbicie Vessel, by otrzymać 5 sztuk mikstury. Mikstura Purification posiada formę: Remove 5 Corruption.