Rozdział 2 - Dan (1) | Opis przejścia The Next Big Thing poradnik The Next Big Thing
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Rozdział 2 - Dan
Następnego dnia zażywający właśnie kąpieli Dan zmuszony jest wysłuchać awantury, jaką telefonicznie urządza mu szef z powodu niestawienia się obojga reporterów w pracy. Nie ma przebacz, trzeba udać się do willi FitzRandolpha i rozpoznać sytuację.
Sprawdzić, co przydarzyło się Liz
Znalazłszy się w magazynie, do którego według informacji Edgara wczoraj zmierzała Liz, podnieś z podłogi jej pasek - leży pod ścianą, na lewo od pieca. Wyjdź na zewnątrz i skieruj się w lewo, do willi. Podejdź do budy (w lewo) i daj Tobby'emu do powąchania pasek Liz. "Psina" zaprowadzi Dana z powrotem do magazynu i wskaże wiodącą do piwnic kratę. Po jej podniesieniu mężczyzna stwierdzi, że jest zbyt wysoko, by zeskoczyć.
Opuść magazyn i kieruj się cały czas w lewo, aż Dan dotrze do samochodu. Z prawego siedzenia zabierz kij bejsbolowy. Wróć przed dom FitzRandolpha i przyjrzyj się małym drzwiczkom na prawo od budy Tobby'ego. Dan zauważy wbite weń pazury (a konkretnie czerwoną rękawiczkę gitarzysty z rzeczonymi pazurami). Wyrwij je z drzwi przy pomocy kija bejsbolowego.
Przejdź w prawo, w pobliże śpiącego pod domem El Chupacabras i skieruj się na molo (w prawo przed gitarzystą). Zauważ przywiązaną do ogrodzenia linę, którą odetnij pazurami. Wróć do willi (w prawo) i do magazynu (w prawo za gitarzystą).
Przymocuj linę do kraty w podłodze, a Dan opuści się do piwnicy i znajdzie dyktafon Liz. Odsłuchawszy nagranie, dowie się, że Duży Albert został zamknięty w sarkofagu. Zaś Edgar oświeci go, że sarkofag wylądował w Świątyni Wiecznej Iluzji, do której nie sposób się dostać.
Zostać królikiem doświadczalnym profesora Flaya
Ponownie udaj się na molo, a tam do zacumowanego przy brzegu jachtu. Dan podsłucha rozmowę profesora Flaya z Poetą, który bardzo chciałby wziąć udział w testowaniu teleportu, ale został załatwiony odmownie. Zagadnij na ten temat profesora. Dowiesz się, że aby zostać jego królikiem doświadczalnym, musisz być wyrzutkiem społecznym, na dodatek bliskim śmierci, i przejść specjalny test psychologiczny, wykazujący poziom upadku moralnego. A zatem Danowi nie pozostaje nic innego, jak spełnić te trzy warunki.
Stać się wyrzutkiem społecznym
Zanim opuścisz jacht, zabierz aparat fotograficzny, leżący na podłodze pomiędzy pulpitem sterującym a drugim podobnym urządzeniem. Wróć do willi, a stamtąd do samochodu Dana. Przy pomocy kija bejsbolowego doprowadź auto do stanu nieużywalności.
Następnie na tym, co z niego pozostało, użyj aparatu fotograficznego - roboty zrobią zdjęcie Danowi i jego dziełu zniszczenia. Gdy fotka trafi do szefa naszego bohatera, natychmiast straci on pracę. To wystarczy, by spełnić pierwszy warunek profesora.
Możliwie krótka długość życia
W laboratorium profesora po prawej znajduje się urządzenia określające długość życia. Stań na nim (jeśli Dan nie chce tego uczynić, zawołaj profesora spod sufitu i zapytaj go, co to za maszyna), by sprawdzić, ile jeszcze Danowi pozostało czasu na tym ziemskim padole. Niedobrze - ponad 5 lat, to stanowczo za dużo jak na wymagania profesora, musisz zmieścić się w przedziale poniżej 1 roku, 2 miesięcy, 9 dni i 37 minut.
Opuść jacht i maszeruj do magazynu. Przed wejściem do niego po prawej leży zwiędły listek zgubiony przez Tobby'ego. Weź go.
Wróć na jacht i kliknij listkiem na wskaźniku długości życia. Dan przeżuje go i tym razem jego wynik będzie jak najbardziej satysfakcjonujący - 19 dni i 3 godziny.