Poradnik do gry - Porady na początek | The Fall Last Days of Gaia poradnik The Fall: Last Days of Gaia
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Cechy i umiejętności, skład drużyny
- Podczas rozwijania cech i umiejętności swojego bohatera, polecam stawiać na Charyzmę <br>i Gadkę. Dzięki temu łatwiej będzie przekonać bohaterów niezależnych do naszej osoby, <br>a handlarze nie będą naliczać zbyt wysokiej marży. W dodatku posiadanie wysoko rozwiniętych umiejętności interpersonalnych może znacznie ułatwić wykonywanie niektórych misji.
- Przy wyborze postaci do drużyny macie oczywiście wolną rękę, ale sugerowałbym, żeby wśród nich znalazł się jakiś medyk, spec od materiałów wybuchowych, złodziej oraz kierowca/mechanik. Oczywiście od samego początku nie wszyscy są potrzebni, ale lepiej już wcześniej być przygotowanym na wszystko.
Walka
- Radziłbym jak najszybciej uzbroić bohaterów w broń automatyczną (pistolety maszynowe, karabiny). W dużym stopniu ułatwi to walkę.
- Ponieważ zastosowany w grze system walki czasu rzeczywistego jest nieco chaotyczny, proponowałbym wprowadzenie kilku zmian w opcjach automatycznej pauzy. Sam uaktywniłem zatrzymywanie gry w sytuacjach: po ataku wroga, po trafieniu wroga, postać nie ma rozkazów, pusty magazynek. W ten sposób uzyskałem walkę pseudoturową, co pozwoliło lepiej przemyśleć kolejne posunięcia i mieć większą kontrolę nad sytuacją.
- W każdym momencie gry możliwa jest zmiana jej poziomu trudności. Może się to przydać, kiedy niektóre walki będą dla was zbytnio frustrujące, bądź przeciwnie - zbyt łatwe.
- Najprościej pozbędziecie się wrogów skupiając ogień całej drużyny na pojedynczych osobnikach. Prowadzenie ostrzału z wieloma przeciwnikami naraz nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Przedmioty i pojazdy
- Bardzo opłaca się poświęcić trochę czasu na przeszukiwanie budynków. Czasami można <br>w nich znaleźć użyteczne przedmioty, pancerze i uzbrojenie.
- Warto wyrobić w sobie nawyk wciskania w nowych lokacjach przycisku "9". W ten sposób wyświetlone zostaną wszelkie leżące na ziemi przedmioty, które inaczej łatwo byłoby przeoczyć.
- Jeżeli w waszej drużynie znajdzie się odpowiednio zaawansowany spec od survivalu, co jakiś czas będzie wam dawał znać, że w pobliżu znajduje się woda. Jeżeli akurat skończyły się nam jej zapasy, wystarczy polecić mu za pomocą menu kontekstowego poszukiwanie źródła. W ten sposób będziecie mogli uzupełnić swoje zasoby (o ile będziecie mieli puste bukłaki).
- Bardzo szybko okaże się, że liczba wolnego miejsca w ekwipunku waszej drużyny jest niewystarczająca. Dlatego radzę korzystać z wszystkich znalezionych w grze pojazdów <br>w charakterze dodatkowych magazynów. Pamiętajcie tylko, żeby przed przejściem do mapy świata przypilnować, żeby wszystkie pojazdy, które chcecie mieć ze sobą, były obsadzone waszą załogą (kierowca wystarczy).
Postacie niezależne (NPC)
- Większość występujących w grze postaci ma zaprogramowane własne zachowania, które zmieniają się w zależności od pory dnia i nocy. Dlatego też trudno mi było wskazać dokładne miejsce przebywania konkretnych osób. Musiałem ograniczyć się tylko do podawania przybliżonego miejsca pobytu. Jeżeli nie zastaniecie osoby w danym miejscu, pokręćcie się po okolicy i poszukajcie jej.
- Postacie w grze potrzebują snu. Nie zdziwcie się więc, jeżeli nocą nie znajdziecie szukanych przez was osób. Są w swoich domach, w łóżkach (możecie sami się przekonać). Porozmawiacie z nimi dopiero kiedy się obudzą.
- Postacie istotne dla głównego wątku fabularnego mają nad głową biały trójkącik. Ludzie związani z zadaniami pobocznymi nie są w ten sposób oznaczeni.
Zapisywanie stanu gry
- O stosunkowo częstym zapisywaniu gry chyba nie muszę przypominać. Pamiętajcie jednak, że program jest dość zabugowany i czasami potrafi paskudnie się zawiesić. Lepiej być przygotowanym na taką sytuację, niż później denerwować się ponownym przechodzeniem tych samych zadań.
Tyle tytułem wprowadzenia. Jeżeli potrzebujecie dokładniejszych informacji, polecam zamieszczony na płycie z grą podręcznik. Znajdziecie w nim między innymi dokładny opis wszystkich cech i umiejętności występujących w grze.