18. Kwatera główna Cieniów | The Fall Last Days of Gaia poradnik The Fall: Last Days of Gaia
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
LEGENDA: 1 - Dowództwo Cieniów 2 - Centrum Fitness 3 - osada 4 - dom Honesta, Funa i Lickita 5 - dom znachorki 6 - pustelnik P - Pojazd H - handlarz |
18.1 Kwatera główna Cieniów
Zlecający misję: Anie. Przybędzie z wami do lokacji.
Zadanie: Dostać się do bazy głównej Cieniów (1).
Opis: Anie została zakażona jakąś dziwną substancją. Musicie dostać się do Bazy Cieniów <br>i dowiedzieć się więcej o tym specyfiku.
Sami zdecydujcie, czy wolicie przypuścić bezpośredni atak, czy też przedostać się do środka podstępem. W pierwszym wypadku dobrze jest umożliwić sobie wejście do bazy ze słabo strzeżonej strony. W celu uczynienia tego wykonajcie zadanie 18.2. Jeżeli natomiast wolicie posłużyć się przebraniem, zajmijcie się misją 18.3.
Niezależnie od sposobu, jaki wybierzecie, wewnątrz bazy sytuacja przybierze taki sam obrót. <br>W jej centrum spotkacie przywódcę mutantów, Abla, który wyjaśni wam kilka spraw. Wygląda na to, że Prezydent Hayes was oszukał. Chodzi mu w rzeczywistości o władzę absolutną <br>i wyeliminowanie wszystkich, którzy nie myślą tak, jak on. W konflikcie między Cieniami <br>a Rządem Nowego Porządku, to nie ludzie Abla zapoczątkowali konflikt. Powodem wojny stała się tajemnicza biosfera, o kontrolę nad którą walczą oba ugrupowania. Dowiecie się również, że substancja wstrzyknięta Anie przemieni ją w jedną z Cieniów.
W tym momencie pojawi się Prezydent Hayes. Rozkaże wam wyeliminować Abla i zaprzeczy wszystkim jego słowom. Przed wami wybór, czy pozostać wiernymi Nowemu Rządowi, czy też przejść na stronę Cieniów. Warto tutaj zaznaczyć, że jeżeli zdecydujecie się wyeliminować Abla, zginiecie.
PD: 2500
18.2 Kwatera główna Cieniów
Zlecający misję: Zadanie zostanie uaktywnione po dojściu budki transformatorowej obok Fitness Center (2).
Zadanie: Wyłączyć dopływ prądu do ogrodzenia otaczającego bazę Cieniów.
Opis: Na wzgórzu, w pobliżu Fitness Center (2), znajduje się budynek ze skrzynką rozdzielczą. Wystarczy pomanipulować przy niej osobą o rozwiniętej Technice, by odciąć dopływ prądu do ogrodzenia.
W ten sposób będziecie mogli przez płot przedostać się do środka w słabo strzeżonym punkcie bazy (na przykład od południa). Znacznie ułatwi wam to eliminację personelu bazy (18.1).
PD: 1500
18.3 Honest, Fun i Lickit
Zlecający misję: Angus. Spotkacie go na północy osady (3).
Zadanie: Poznać sposób przeniknięcia do bazy Cieniów.
Opis: Angus powie wam, że trójka spryciarzy z wioski zna sposób na przedostanie się do wnętrza bazy. W zamian za podanie tej informacji oczekiwał będzie od was paczki tytoniu.
Honesta, Funa i Lickita spotkacie przy ich domu na południu (4). Idąc tam trzymajcie się drogi, ponieważ okolice posiadłości chłopaków zostały zaminowane. Po rozmowie zgadzacie się na dostarczenie im nowego zwierzątka (18.3). W zamian poznacie sposób dostania się do wnętrza bazy Cieniów.
Po dostarczeniu chłopakom warana dowiecie się, że przebierając się za śmieciarzy bez problemów ominiecie strażników. Dostaniecie też jeden kombinezon. Jeżeli użyjecie swojej elokwencji, otrzymacie dostęp do kombinezonów dla wszystkich postaci w drużynie. Znajdziecie je <br>w znajdującej się nieopodal skrzyni.
Przebierzcie się i śmiało ruszajcie do bazy (1).
PD: 500
18.4 Honest, Fun i Lickit 2
Zlecający misję: Honest, Fun i Lickit (4). Są przy swoim domu, na południu wioski.
Zadanie: Zdobyć nowe zwierzątko.
Opis: Honest, Fun i Lickit właśnie stracili swojego osła. Bardzo chcieliby mieć jakieś nowe zwierzę. Proszą was o pomoc w jego zdobyciu.
Jeżeli pospacerujecie po wiosce, z pewnością nie umkną waszej uwadze dwa warany stojące przed jednym z domów (5). Wejdźcie do środka i porozmawiajcie z Shanti. Nie powinniście mieć problemów z nakłonieniem jej do odstąpienia jednego ze zwierzaków. Musicie jednak wcześniej załatwić im coś do jedzenia. Zwierzęta te żywią się padliną, więc trzeba takowej poszukać. Najszybciej będzie zdobyć ją od stojącego nieopodal Angusa.
Teraz nie pozostaje wam nic innego, jak zaprowadzić warana do chłopaków (4).
Uwaga: Zadanie to będzie dostępne dopiero po podjęciu się misji 18.3.
PD: 1000
18.5 Mikstura wiążąca piasek
Zlecający misję: Aaron. Spotkacie go na wschodzie osady (3).
Zadanie: Zdobyć tajemnice substancji wiążącej piasek.
Opis: Aaron jest architektem-marzycielem. Chce budować wielkie miasta, podnosić z gruzów cywilizację. Do realizacji swoich planów potrzebuje jednak pewnej substancji, która potrafi wiązać piasek.
Tajemnicę substancji zna pustelnik (6) żyjący na południowym-zachodzie obszaru. Udajcie się do niego i porozmawiajcie. Mężczyzna jest niemy, więc trzeba domyślać się, co chce przekazać. <br>W końcu jednak dowiadujecie się, że jego pies jest chory. Wyleczcie zwierzaka i zadanie będzie wykonane.
PD: 1000
18.6 Poród
Zlecający misję: Fairly. Znajdziecie ją w Fitness Center (2). Będziecie mogli z nią porozmawiać dopiero po wyeliminowaniu strażników obiektu.
Zadanie: Pomóc przy porodzie
Opis: Hilary zaczęła rodzić. Nie ma już czasu i możliwości na przetransportowanie jej. Trzeba szybko pomóc. Najlepiej by było, gdybyście znaleźli jakąś znachorkę-akuszerkę. W tym celu udajcie się do Shanti (5) i przyprowadźcie ją do rodzącej.
Uwaga: Zadanie to można uzyskać tylko przed wykonaniem misji 18.1.
PD: 1500
18.7 Naukowcy
Zlecający misję: Abel. Znajdziecie go w głównej bazie Cieniów, po wykonaniu zadania 18.1.
Zadanie: Odnaleźć naukowców w Ukrytej Jaskini.
Opis: Tajemnicę Biosfery zna para naukowców, która ukrywa się w tajnej jaskini Cieniów. Abel prosi was o przyprowadzenie ich do niego.
Po dotarciu do Ukrytej Jaskini okaże się, że przybyliście za późno. Zaatakowano kryjówkę Cieniów, a naukowcy znaleźli się w rękach ludzi Hayesa. Trzeba dowiedzieć się, gdzie przebywają.
Po wykonaniu misji 20.10 skierujcie się w stronę szpitala (Ukryta Jaskinia 1). Po drodze zaczepi was Ruth i powie, że wie dokąd zabrano naukowców. Na mapie świata pojawi się nowa lokacja: Grobowiec. Udajcie się tam i odbijcie naukowców z rąk RNP.
PD: 4000