9. Spiritsprings | The Fall Last Days of Gaia poradnik The Fall: Last Days of Gaia
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
LEGENDA: 1 - Główna baza Szczurzych Czaszek 2 - Hummer 3 - Miasteczko 4 - Stara baza wojskowa 5 - Dom Tizoca 6 - Złomowisko P - Pojazd H - Handlarz |
Kiedy już zdobędziecie bazę Szczurzych Czaszek (1, patrz też 7.7), rozejrzyjcie się za stojącym tam pickupem. Jeżeli mielibyście problemy z wyjechaniem nim z bazy, najlepiej posadzić w nim kierowcę, a resztę drużyny rozdysponować po pozostałych wozach. Kiedy wszyscy zajmą już miejsca, wystarczy wybrać z menu kontekstowego ikonę mapy świata. Jeżeli teraz przemieścicie się do dowolnej lokacji, wszystkie samochody znajdą się na miejscu, ustawione obok siebie.
9.1 Hummer
Zlecający misję: Wesley. Sam was zaczepi w chwilę po wejściu do lokacji.
Zadanie: Zdobyć Hummera Szczurzych Czaszek.
Opis: Nie spodziewaliście się tutaj zastać żadnej znajomej twarzy, a już na początek natrafiacie na Wesleya. Do tego ma on dla was niezłe nowiny. W pełni zatankowany i uzbrojony hummer stoi niedaleko, u wejścia do jaskini (2). Wystarczy pójść i go zabrać. Z pewnością przyda się przy zdobywaniu wrogiej bazy.
Skierujcie się na wschód, w stronę jaskini (2). Kiedy będziecie już blisko, zauważycie, jak do pojazdu wsiadają Szczurze Czaszki. Spóźniliście się dosłownie o sekundy. Lecz cóż to? Samochód wylatuje w powietrze. Słowo "pułapka" samo przychodzi na myśl. Nie macie jednak czasu na rozmyślanie, bo trzeba zająć się pozostałymi przy życiu przeciwnikami.
PD: -
9.2 Tajemnicze wargi
Zlecający misję: Nicholas. Znajdziecie go we zachodniej części miasteczka (3). Przedtem jednak zapoznajcie się z rozrzuconymi po okolicy ogłoszeniami. Leżą na ziemi, więc nie powinniście mieć problemów z odnalezieniem którejś (pamiętacie o funkcji wywoływanej klawiszem "9").
Zadanie: Zabić wałęsające się po okolicy wargi.
Opis: Nicholas opowiada wam o eksperymentalnej hodowli wargów, zmutowanych wilków, które jakiś szaleniec wypuścił na wolność. Teraz te dzikie bestie terroryzują okolicę. Trzeba zapolować. Za każdą głowę zabitego warga otrzymacie nagrodę.
Poszukiwane przez was drapieżniki powinniście odnaleźć na wzgórzach pomiędzy jaskinią <br>z rozwalonym Hammerem (2) a dawną bazą wojskową (4). W sumie powinniście zdobyć pięć głów i wszystkie naraz zanieść Nicholasowi. Za każdą głowę będziecie mogli wybrać sobie nagrodę <br>w postaci: 1 litra benzyny, 1 bukłaka, 2 sztuk mięsa lub 1 torebki nasion.
Teraz pozostaje ostatecznie zakończyć sprawę zmutowanych bestii. Nicholas powiedział, że mają zwyczaj gromadzić się nocą na terenach dawnego obozu (4). Poczekajcie więc do północy <br>i udajcie się na miejsce. Będziecie światkami dziwnych obrzędów. W dzienniku pojawi się nowe zadanie: 9.4. Po jego wykonaniu wejdziecie w posiadanie notatek Tisoca. Po przeczytaniu ich uzyskacie pewność, że była tylko piątka wargów. Wszystkie już wcześniej zlikwidowaliście, więc polowanie możecie uznać za skończone. Z tymi informacjami powróćcie do Nicholasa.
PD: -
9.3 Sekta
Zlecający misję: Misję dostaniecie, jeżeli przyjdziecie na tereny starego obozu wojskowego (4) pomiędzy północą a pierwszą w nocy.
Zadanie: Zlikwidować sektę
Opis: Nocą na terenach starej bazy (4) odbywają się dziwne obrzędy. Właśnie jesteście świadkami jednego z nich. Najwyraźniej sekciarze chcą złożyć jakąś kobietę w ofierze. Nie pozwólcie na to. Zabijcie kapłana i pozostałych. Jeden wam się wymknie. Znajdziecie go nieopodal. W rozmowie przyzna się, że sektą rządzi żyjący w lesie mędrzec. Następnie uwolnijcie niedoszłą ofiarę.
Złóżcie wizytę Tizocowi (5). Po krótkiej wymianie zdań wykończcie go. Po szybkim przeszukaniu zwłok odnajdziecie dziennik szalonego naukowca niezbędny do zakończenia misji 9.1.
PD: 200
9.4 Sekta
Zlecający misję: Pozostały przy życiu wyznawca. Znajdziecie go w pobliżu miejsca składania ofiary (4) zaraz po zakończeniu misji 9.3.
Zadanie: Zabić wałęsające się po okolicy wargi.
Opis: Za całą sektą stoi wariat, który karze nazywać siebie Tizokiem. To on jest odpowiedzialny za stworzenie wargów i wypuszczenie ich na wolność.
Złóżcie wizytę Tizocowi (5). Po krótkiej wymianie zdań wykończcie go. Po szybkim przeszukaniu zwłok odnajdziecie dziennik szalonego naukowca niezbędny do zakończenia misji 9.2.
PD: 200
9.5 Wiejska milicja w Spiritsprings 1
Zlecający misję: Generał Lewis. Znajduje się na zachodzie miasteczka (3).
Zadanie: Umożliwić przeprowadzanie treningów milicji na pobliskim złomowisku.
Opis: Trzeba porozmawiać z właścicielem złomowiska (6) i poprosić o umożliwienie ludziom Lewisa trenowania na jego terenie. Początkowo nie będzie chciał się zgodzić, ale jeżeli załatwicie typka, który obraził jego siostrę, nie będzie już więcej robić problemów.
PD: 250
9.6 Wiejska milicja w Spiritsprings 2
Zlecający misję: Generał Lewis. Znajduje się na zachodzie miasteczka (3).
Zadanie: Dostarczyć generałowi 4 namioty i 4 wykrywacze wody
Opis: Milicja potrzebuje wyposażenia. Część już udało się zebrać, ale pozostało jeszcze parę drobiazgów. Namioty i wykrywacze wody możecie nabyć u handlarzy znajdujących się<br> w odwiedzonych już przez was lokacjach.
Uwaga: Tę misję dobrze jest połączyć z zadaniami 9.7 i 9.8. Unikniecie w ten sposób zbędnego chodzenia i uciążliwych loadingów.
PD: 150
9.7 Wiejska milicja w Spiritsprings 3
Zlecający misję: Generał Lewis. Znajduje się na zachodzie miasteczka (3).
Zadanie: Odnaleźć lekarza, który przeprowadzi dla milicji szkolenie medyczne.
Opis: Dobrze by było, by milicjanci znali przynajmniej podstawy pierwszej pomocy. Trzeba znaleźć kogoś, kto ich tego nauczy.
Lekarza spotkacie w wiosce Bowie. Jego dom stoi na zachód od kuźni niedaleko handlarza (wioska Bowie H). Porozmawiajcie z nim i poproście o pomoc. Medyk zgodzi się wam towarzyszyć. Powróćcie z nim do generała Lewisa.
Uwaga: Dobrze jest połączyć to zadanie z misjami 9.6 i 9.8. Obie wymagają podróży do wioski Bowie. Można więc upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
PD: 200
9.8 Nowy dom dla rodziny Iana
Zlecający misję: Ian. Znajdziecie go w miasteczku (3), przy zgliszczach domu.
Zadanie: Znaleźć dom dla Iana i jego rodziny.
Opis: Właśnie spłonął cały dobytek Iana. Nie wie co ma dalej robić, nie ma nawet schronienia dla swoich najbliższych. Prosi bohatera o pomoc w odnalezieniu nowego lokum.
Od razu staje wam przed oczami kamieniołom Donalda i jego "luksusowe" skalne apartamenty. Lepsze takie miejsce niż żadne. Zaprowadźcie całą rodzinę do kamieniołomu w wiosce Bowie (wioska Bowie 4). Tam porozmawiajcie z właścicielem.
Uwaga: Dobrze jest połączyć to zadanie z misjami 9.6 i 9.7. Obie wymagają podróży do wioski Bowie. Można więc upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
PD: 450
9.10 Magnetofon Zacharego
Zlecający misję: Zachary. Stoi przy głównej ulicy miasteczka (3).
Zadanie: Odnaleźć baterie słoneczne do magnetofonu, ewentualnie naprawić go.
Opis: Zachary jest artystą ulicznym i do swoich przedstawień potrzebuje podkładu dźwiękowego. Niestety jego stary magnetofon się popsuł. Najprawdopodobniej nawaliły baterie słoneczne. Prosi was o pomoc w znalezieniu nowych.
Skierujcie się na złomowisko (6). Tam za pomocą przycisku "9" odnajdźcie baterie słoneczne. Podnieście je i korzystając z umiejętności drużynowego mechanika połączcie z magnetofonem. Naprawiony sprzęt dostarczcie Zacharemu.
Uwaga: Można dostarczyć mu również same baterie, ale w tym wypadku dostaniecie mniej punktów doświadczenia.
PD: 400
9.11 Zdrajca
Zlecający misję: Phoenix. Dostaniecie to zadanie po ukończeniu misji 7.7.
Zadanie: Rozprawić się ze Wesleyem.
Opis: Od Phoenixa dowiecie się między innymi tego, że w obozie Nowego Rządu znajduje się zdrajca. Jest nim Wesley. To on był odpowiedzialny za masakrę waszej rodzinnej wioski, ponieważ osobiście otworzył bramę Szczurzym Czaszkom i wpuścił je do środka.
Czas wyrównać rachunki. Udajcie się do Bazy Rządu Nowego Porządku i tam poszukajcie Wesleya. Znajdziecie go w obozie najemników (Baza Rządu Nowego Porządku 2). Po krótkiej rozmowie dowiecie się tego, że to on zabił waszego ojca, ponieważ ten odkrył jego zdradę. Będziecie mieli wybór, czy wykończyć go, czy nie.
PD: -
9.12 Braterska wojna
Zlecający misję: Clive. Spotkacie go w miasteczku (3).
Zadanie: Ostatecznie zakończyć konflikt między Howardem i Bensonem.
Opis: Clive ma już wszystkiego dość. Jego ojciec był przywódcą gangu. Pewnego dnia zginął. Bracia Clive'a, Benson i Howard, nie mogli dojść do porozumienia w sprawie przywództwa nad gangiem. W efekcie każdy z nich ma własny oddział bandytów. Okopali się w swoich obozach <br>i toczą ze sobą wojnę. Młodszy brat uważa ich za niepełnosprawnych umysłowo i jedyne czego pragnie, to końca tej bezsensownej wojny.
Obozy braci znajdują się po przeciwnych stronach Sępiego Kanionu. Udajcie się tam i raz na zawsze zakończcie konflikt.
W tym celu musicie wykonać zadania 10.1 i 10.2. Kiedy już uporacie się z problemem, zanieście informację Clive'owi.
PD: 300