13. Miedziane Wzgórze | The Fall Last Days of Gaia poradnik The Fall: Last Days of Gaia
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
LEGENDA: 1 - obóz Nomadów 2 - baza Cieniów 3 - arsenał Cieniów 4 - Aidan 5 - lazaret 6 - mustangi 7 - dziecięcy gang 8 - transport żywności 9 - dzikie psy |
13.1 Zakładnicy Cieniów
Zlecający misję: Prezydent Hades. Sam zaczepi was po ukończeniu zadania 9.11.
Zadanie: Odnaleźć przywódcę Nomadów i dowiedzieć się jak najwięcej o Cieniach.
Opis: Prezydent przyznał, ze najwięcej kłopotów jego organizacji sprawiają Cienie - gang olbrzymich mutantów o szarej skórze. Porywają oni ludzi z Nowego Rządu i przetrzymują jako zakładników. Całkiem prawdopodobne, że wśród nich znalazła się również siostra bohatera - Anie. Nomadzi powinni wiedzieć nieco więcej o tych wojownikach. Dlatego też otrzymacie misję polegającą na dowiedzeniu się wszystkich możliwych informacji od przywódcy grupy.
Zaraz po wejściu do lokacji spotkacie Caleba, który zaprowadzi was do przywódcy Nomadów, Joshuy. Ten jednak będzie nieufny i będzie trzeba przekonać go do waszej osoby. Najprostszy sposób to wykorzystanie swoich umiejętności interpersonalnych. W ten sposób nie będziecie musieli wykonywać zadania 12.5, aby go do siebie przekonać.
PD: -
13.2 Zakładnicy Cieniów
Zlecający misję: Joshua. Spotkacie go w obozie Nomadów (1). Zadanie otrzymacie dopiero po zdobyciu zaufania przywódcy. Możecie zrobić to wykorzystując umiejętności interpersonalne bohatera albo wykonując zadanie 13.4.
Zadanie: Zaatakować konwój i zabić generała Cieniów.
Opis: Joshua doszedł do wniosku, że najprostszym sposobem zaszkodzenia Cieniom będzie zlikwidowanie ich lokalnego dowódcy. Podróżuje on w konwoju przemieszczającym się między bazami na północnym-zachodzie (3) i południowym-wschodzie (2).
Zaczajcie się na drodze w pobliżu jednej z baz i czekajcie na kolumnę samochodów. Kiedy nadjadą, zaatakujcie. Pokonajcie 8 żołnierzy i sobowtóra generała.
PD: -
13.3 Zdrajca
Zlecający misję: Umierający sobowtór generała zdradzi wam, że wiedział o planowanym zamachu. Zadanie przyznawane jest automatycznie po ukończeniu misji 13.2.
Zadanie: Odnaleźć zdrajcę wśród Nomadów.
Opis: Udajcie się do obozu Nomadów (1) i poinformujcie przywódcę o zdradzie. Joshua początkowo nie uwierzy, że wśród jego ludzi znalazł się zdrajca. Po chwili jednak spostrzeże, że brakuje Caleba.
W obozowisku znajdziecie jego żonę, Fatmę. Zmuszona groźbami bądź za pomocą elokwencji powie, że jej mąż ma jakąś jaskinię, do której czasami chadza. Kobieta nie zna jej położenia. Trzeba więc wymyślić sposób na odnalezienie kryjówki zdrajcy. Rozsądnym rozwiązaniem będzie skorzystać z usług psa tropiącego.
Porozmawiajcie ze stojącym niedaleko Arikiem. Zgodzi się użyczyć wam jednego ze swoich psów. Potrzebujecie jednak jakiejś części ubrania Caleba, żeby zwierzę złapało trop. Ściągnijcie <br>kurtkę ze sznurka z praniem, który wisi tuż za Fatma. Zanieście ją opiekunowi psów. Zwierzę ruszy przed siebie. Podążajcie za nim, a dojdziecie do kryjówki zdrajcy.
Z rozmowy z nim dowiecie się między innymi tego, że baza na Miedzianym Wzgórzu ma osłabioną ochronę. To jest dobra wiadomość. Nie musicie kłopotać się z wymyślaniem podstępów, frontalny atak powinien załatwić sprawę.
PD: 750
13.4 Miedziane Wzgórze
Zlecający misję: Zadanie przyznawane jest automatycznie po ukończeniu misji 13.2.
Zadanie: Odbić Miedziane Wzgórze z rąk Cieniów.
Opis: Z rozmowy z Calebem dowiecie się między innymi tego, że baza na Miedzianym Wzgórzu ma osłabioną ochronę. To jest dobra wiadomość. Nie musicie kłopotać się z wymyślaniem podstępów, frontalny atak powinien załatwić sprawę.
Udajcie się w pobliże bazy (1) i snajperem zdejmijcie znajdujących się w zasięgu strażników. Następnie wejdźcie do środka i wyeliminujcie pozostałych mutantów. W trakcie walki pokonacie <br>w końcu prawdziwego generała Cieniów. Przeszukajcie jego ciało i zabierzcie znalezione przy nim dokumenty.
PD: 1000
13.5 Dziki Mustang
Zlecający misję: Joshua. Znajdziecie go w obozie Nomadów (1). Jeżeli nie macie odpowiednio wysokich umiejętności interpersonalnych, tylko poprzez wykonanie tego zadania zdobędziecie zaufanie przywódcy.
Zadanie: Złapać i przyprowadzić do obozu dzikiego mustanga.
Opis: Joshua chce sprawdzić, na ile jesteście godni zaufania. Wystawia was na próbę. Musicie schwytać mustanga i przyprowadzić go do wioski. Ponieważ w swoim życiu nie mieliście za wiele do czynienia z końmi, musicie zdać się na podstęp. Potrzebujecie jakiegoś środka odurzającego, który pomoże wam schwytać konia oraz czegoś do jedzenia, co, odpowiednio doprawione, będziecie mogli podłożyć mustangowi.
Obok przywódcy stoi handlarka jabłek. Jeżeli macie wysoką gadkę i charyzmę, nakłonicie ją do podarowania wam jednego owocu. W innym przypadku będziecie musieli go kupić. Następnie udajcie się na północny-zachód do Aidana (4). Zgodzi się podarować wam paczkę Valium. Wcześniej jednak musi dostać strzykawki. Znajdziecie je w lazarecie (5), wewnątrz budynku, przed którym stoi Horatio.
Kiedy już wejdziecie w posiadanie specyfiku, użyjcie go na jabłku. Teraz tylko pozostaje wam udać się w miejsce, gdzie przebywają mustangi (6) i położyć owoc w ich pobliżu. Oddalcie się <br>i czekajcie, aż jedno ze zwierząt się poczęstuje. Wtedy zaprowadźcie je do obozu Nomadów (1).
PD: -
13.6 Dziecięcy gang
Zlecający misję: Alexa. Przebywa na północnym-wschodzie (7), obok terytorium Nomadów.
Zadanie: Odbić transport żywności przechwycony przez Szczurze Czaszki.
Opis: Dziecięcy gang przymiera głodem. Wiedzą jednak o transporcie żywności przechwyconym przez bandytów. W zamian za ich zlikwidowanie. dzieci obiecają wam nieco granatów.
Niezwłocznie udajcie się na południowy-zachód, aż dotrzecie do przechwyconego konwoju (8). Zlikwidujcie Szczurze Czaszki i powróćcie do Alexy (7).
PD: 550
13.7 Zaginiony znachor
Zlecający misję: Joshua. Znajdziecie go tam, gdzie poprzednio, w wiosce Nomadów (1).
Zadanie: Dowiedzieć się, co się dzieje ze znachorem Nomadów, Aidanem.
Opis: Joshua martwi się, ponieważ zniknął gdzieś znachor. Prosi was o pomoc w odnalezieniu zaginionego.
Jeżeli wykonaliście zadanie 13.5, nie powinniście mieć problemów z odnalezieniem kryjówki Aidana (4). Dowiecie się, że zgubił swoje święte zwoje i nie może bez nich pełnić znachorskich powinności. Do napisania nowych potrzebuje skóry dzikiego psa dingo.
Zwierzęta te możecie spotkać na północnym-zachodzie (9). Po zastrzeleniu jednego, oprawcie go (powinniście mieć już nieźle zaawansowanego specjalistę od survivalu) i zabierzcie skórę. Następnie zanieście ją Aidanowi (4).
PD: 550
13.8 Skradziona whiskey
Zlecający misję: Manny Santos. Spotkacie go przy barze w oswobodzonym Miedzianym Wzgórzu (1).
Zadanie: Odzyskać skradziony alkohol.
Opis: Jacyś bandyci ukradli Manny'emu wszystkie zapasy alkoholu. Bez nich nie może prowadzić baru. Potrzebuje pomocy w odnalezieniu złodziei. W zamian oferuje trzy koktajle Mołotowa.
Na północ od konwoju z żywnością (8) spotkacie trzech pijaczków. Widocznie zdążyli już się dobrać do zabranej whiskey. Porozmawiajcie z Donaldem. Jeżeli wykażecie się odpowiednio rozwiniętą elokwencją (gadka, charyzma), to przekonacie go do oddanie reszty alkoholu. Dostaniecie trzy beczułki, które musicie jeszcze dostarczyć do Manny'ego.
Uwaga: Misja będzie możliwa do wykonania dopiero po ukończeniu zadania 2.4.
PD: -
13.9 Rajski ogród
Zlecający misję: Abraham. Razem z rodziną stoi w północnej części obozu Nomadów (1).
Zadanie: Pomóc doprowadzić rodzinę Abrahama do Edenu.
Opis: Mężczyzna wszedł w posiadanie mapy, która prowadzi do miejsca o tajemniczej nazwie "Ogród Edenu'". Spodziewa się zastać tam raj na ziemi. Bardzo chce, żeby jego wnuk mógł wychowywać się w takim miejscu.
Droga do ogrodu jest bardzo długa i niebezpieczna. Potrzebna jest obstawa całej wyprawy. Abraham zdążył już zwerbować jednego najemnika, ale chce mieć ich więcej. Dlatego też zwraca się do was.
Wspólnie wyruszacie do nowej lokacji na mapie świata, do Ogrodu Edenu. Zaraz po dotarciu na miejsce wasi współtowarzysze zaczynają się źle czuć. Wygląda na to, że zostali otruci. Najprawdopodobniej trucizna znalazła się w wodzie, którą nieśli ze sobą. Winny szybko się znajduje. Okazuje się nim być najemnik, który był zwerbowany do grupy przed wami. Załatwcie go i ruszajcie dalej drogą w kierunku basenu (Ogród Edenu 1).
Po drodze zaatakują was niedźwiedzie. Pokonajcie je i oprawcie. Do misji 14.2 będziecie potrzebowali kłów i pazurów tych zwierząt. Jeszcze tylko kilka kroków i pryśnie marzenie starego człowieka o raju na ziemi. Mapa, którą z taką pieczołowitością skrywał, okaże się nic nie wartą, pochodząca jeszcze sprzed katastrofy reklamą ośrodka wypoczynkowego, który obecnie jest jedynie ruiną.
Na domiar złego waszą grupę zaatakują bandyci. Musicie się obronić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Abraham zginie w walce. Podobny los może czekać resztę jego rodziny, chociaż niekoniecznie.
PD: -
13.10 Tres Cabezas
Zlecający misję: Horatio. Stoi przy lazarecie (4).
Zadanie: Sprawdzić, co zostało z wioski Horatio.
Opis: Mężczyzna opowiedział wam o tym, jak to jego wioskę najechali "ludzie bez twarzy". Warto sprawdzić, czy nie udałoby się tam znaleźć czegoś ciekawego, na przykład amunicji.
Jak tylko udacie się (za pośrednictwem mapy świata) do Tres Cabezas, misja zostanie uznana za wykonaną. Niestety wioska została całkowicie splądrowana. Nie myślcie jednak, że całą drogę przebyliście niepotrzebnie, bowiem w sąsiedniej osadzie czeka na was ciekawe zadanie (15.1).
Uwaga: Ta misja w polskiej wersji językowej gry ma poważny błąd. Polega on na tym, że nie są wyświetlane dialogi z Horatio. Wiedzę o tym, co trzeba zrobić, zaczerpnąłem z wpisu w dzienniku. Niemniej jednak, żeby otrzymać zadanie, trzeba z nim "porozmawiać". W moim przypadku wybierałem górne kwestie dialogowe, wiedząc, że dolne zazwyczaj służą zakończeniu rozmowy.
PD: -