Callisto Protocol: Rozdział 7: Wieża (Tower) - solucja, opis przejścia The Callisto Protocol poradnik, solucja
Ta strona solucji opisuje finałowy rozdział 7 gry Callisto Protocol – Wieża (Tower). W poradniku jest opis przejścia jak pokonać dwóch końcowych bossów gry (Kapitan Ferris i Alfa), jak dotrzeć do laboratorium, jak zabić Dwugłowych (mini-bossowie) i jak dotrzeć do Wieży Naczelnika.
Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2022
Na tej stronie poradnika do Callisto Protocol znajduje się opis przejścia ostatniego siódmego rozdziału - Wieża (Tower). Z solucji dowiecie się m.in. gdzie jest laboratorium, jak przejść przez szpital, jak pokonać mini-bossów Dwugłowych, jak dotrzeć do Wieży Naczelnika i jak rozprawić się z dwoma finałowymi bossami kampanii.
- Znalezienie laboratorium (Search for the lab)
- Przedostanie się przez szpital (Get through Asylum)
- Udanie się do Wieży Naczelnika (Head for the Warden's Tower)
- Znalezienie Naczelnika (Look for the Warden)
- Finałowy boss #1 - Kapitan Ferris
- Finałowy boss #2 - Alfa
- Bieg do kapsuły ratunkowej (Run to the Escape Pods)
Znalezienie laboratorium (Search for the lab)
Kontrolę nad Jacobem odzyskacie dopiero po znalezieniu się w celi (tej samej, w której wylądowaliście po prologu). Wysłuchajcie rozmowy - otworzy się cela.
Idźcie w prawo do przejścia Security P341 i następnie do Data Center B310. Znajdziecie Kuźnię i do odblokowania kolejnych drzwi potrzebny będzie bezpiecznik.
Wejdźcie do serwerowni Server Room B315.
Udajcie się do jej lewego oddalonego narożnika - spotkacie nowego mini-bossa Dwugłowego (Two-head):
- Wykonujcie idealne uniki w walce w zwarciu, bo jeśli Dwugłowy złapie Jacoba może go od razu zabić.
- Pilnujcie się w wąskich przejściach pomiędzy rządami serwerów, bo trudniej może być oddalić się od bossa.
- Atakujcie Dwugłowego na odległość i używajcie najlepszych posiadanych broni.
- Podbiegajcie do klęczącego mini-bossa żeby zaatakować go bronią białą. Musicie dwukrotnie wykonać tę akcję.
Po zabiciu Dwugłowego zabierzcie loot po bossie i dotrzyjcie do skrzynki z bezpiecznikiem bramy. Wyjmijcie bezpiecznik i powróćcie z nim do poprzedniej skrzynki.
Przedostanie się przez szpital (Get through Asylum)
Odblokujecie przejście Panopticon Surveillance B330. Dotrzyjcie do przejścia do Psyc Ward A301 i następnie do Psyc Block 1 A320. Uważajcie na nagłe ataki potworów i jako pierwsze zabijajcie czołgające się eksplodujące kreatury. Zabijajcie też szybko potwory z mackami żeby nie mogły mutować w silniejsze wersje.
Zejdźcie na niższy poziom. Przejdźcie przez kostnicę (Morgue) i dotrzyjcie do Psyc Block 2 A220. Po kolejnych walkach zlokalizujcie przejście Biohazard Storage A230. Zabijcie nowego potwora i użyjcie drabiny.
Na nowym piętrze znajduje się kolejna skrzynka wymagająca bezpiecznika. Wejdźcie do szybu wentylacyjnego na prawo od zamkniętych drzwi Psyc Block 1 A140. Pokonajcie nowe potwory i znajdźcie bezpiecznik bramy w jednej z cel (obrazek).
Otwórzcie przejście Psyc Block 1 A110 i umieśćcie bezpiecznik w skrzynce. Odblokujecie dostęp do Access Hall M150 - jest tu m.in. Kuźnia.
Wyruszcie w stronę drzwi Mezzanine M123. Powrócicie do obszarów znanych z początku gry, przy czym będą teraz zarośnięte. Dotrzyjcie do pobliskiego korytarza, a pojawi się kolejny mini-boss Dwugłowy:
- Wycofajcie się po pojawieniu bossa po to żeby nie pojawiły się zbyt wcześnie dodatkowe potwory. Jeśli one tu dotrą, to szybko je łapcie rękawicą GRP i odrzucajcie.
- Niektóre fragmenty podłoża mogą spowalniać ruchy Jacoba. Pamiętajcie o tym przy próbach oddalenia się od Dwugłowego.
- Używajcie uników w walce w zwarciu i atakujcie Dwugłowego dobrą bronią palną. Musicie w znany sposób dwukrotnie zaatakować bronią białą kleczącego bossa. Po wygranym pojedynku zabierzcie loot.
Wybierzcie ponownie korytarz gdzie wcześniej pojawił się Dwugłowy i pokonajcie zwykłe potwory. Dotrzyjcie do przejścia Research Checkpoint R001 i następnie do dużej bramy prowadzącej do laboratorium.
Możecie obejrzeć boczne cele lub od razu przejść dalej i spotkać się z doktor Mahler.
Udanie się do Wieży Naczelnika (Head for the Warden's Tower)
Wybierzcie tylne wyjście z laboratorium - prowadzi ono do windy podróżującej do Wieży.
Na nowym piętrze dotrzyjcie do drzwi. Załączy się scena na ulicach miasta - podróżujcie kolejnymi uliczkami do miejsca wyświetlenia cut-scenki.
Znalezienie Naczelnika (Look for the Warden)
Znajdziecie się w obszarze, w którym możecie przygotować się przed starciem z końcowym bossem. Powinniście:
- Wydać wszystkie kredyty w Kuźni - Nie będą one Wam już później potrzebne, bo gra nie posiada endgame.
- Pozbierać loot z małych skrzynek - Możecie przyciągać je do siebie rękawicą.
Po zakończeniu przygotowań użyjcie nożyka do otwarcia drzwi (obrazek), dzięki czemu znajdziecie Naczelnika.
Finałowy boss #1 - Kapitan Ferris
Finałowa bitwa gry składa się z dwóch walk. Najpierw musicie ponownie pokonać zmutowaną wersję Kapitana Ferrisa.
Ogólne założenia walki są identyczne do poprzedniego starcia z Ferrisem. Boss wykonuje 3 zamachnięcia w walce wręcz i musicie wykonać 3 poprawne uniki.
Przystępujcie do kontrataku, gdy Ferris zakończy serię ataków. Uderzajcie go bronią białą i możecie też oddawać szybkie strzały z broni palnej. Powtarzajcie cały ten schemat do załączenia się cut-scenki.
Finałowy boss #2 - Alfa
Ferris przeobrazi się w większą bestię Alfa (Alpha). Używajcie najlepszych posiadanych odmian broni palnej i celujcie w górną część ciała bossa. Możecie łatwo odbierać mu w ten sposób kolejne punkty zdrowia.
Alfa co jakiś czas podbiegnie do Jacoba i musicie wykonać 1 idealny unik. Pozwoli to uniknąć bohaterowi złapania przez bossa i nagłej śmierci. Oddalcie się po uniku od Alfy i wznówcie ostrzeliwanie potwora.
Alfa co jakiś czas pluje pociskami. Możecie wtedy pobiec w bok, spróbować znaleźć się pomiędzy nimi lub zablokować atak.
Dużym utrudnieniem jest wzywanie przez bossa czołgających się potworów - mogą one eksplodować po zbliżeniu się do Jacoba i zadać ogromne obrażenia. Starajcie się dużo biegać i strzelać do nich z dużej odległości. W tym samym czasie obserwujcie Alfę i reagujcie unikami na jego szarże.
Kontynuujcie osłabianie bossa do momentu załączenia się cut-scenki z pokonania Alfy.
Bieg do kapsuły ratunkowej (Run to the Escape Pods)
Końcówka gra jest już bardzo liniowa i nie zawiera żadnych walk. Biegnijcie za Dani. Do kapsuł prowadzi tylko jedna ścieżka i załączą się przy nich scenki przerywnikowe kończące grę.