Callisto Protocol: Rozdział 3: Kopuła mieszkalna (Habitat) - solucja, opis przejścia The Callisto Protocol poradnik, solucja
Ta strona solucji do Callisto Protocol dotyczy rozdziału 3 – Kopuła mieszkalna (Habitat). Z poradnika dowiecie się m.in. jak zdobyć kody dostępu od strażników, jak dotrzeć do kopuły, jak przetrwać scenę zjazdu rurą i jak zabijać potwory z mackami.
Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2022
Na tej stronie poradnika do Callisto Protocol zamieściliśmy opis przejścia trzeciego etapu - Kopuła mieszkalna (Habitat). W opisie przejścia wyjaśniamy m.in. jak podążać za czerwoną rurą, jak zdobyć kod do konsoli w Water Control, jak pokonywać potwory z mackami, jak opróżnić zbiornik, jak zjechać rurą drenażową, jak dotrzeć do kopuły, gdzie jest kod do konsoli kontroli tlenu i jak dotrzeć do włazu użytkowego.
- Podążanie za czerwoną rurą (Follow the red pipe)
- Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)
- Opróżnienie zbiornika sześć (Purge Tank Six)
- Przetrwanie zjazdu rurą (Survive the pipeslide)
- Dotarcie do kopuły mieszkalnej (Reach the biodome)
- Dostanie się do pomieszczenia kontroli tlenu (Reach Oxygen Control Room)
- Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)
- Dotarcie do włazu użytkowego (Reach the utility hatch)
- Poszukiwania zarwanego chodnika (Look for the fallen walkway)
Podążanie za czerwoną rurą (Follow the red pipe)
Po rozpoczęciu rozdziału korzystajcie z kolejnych drabin oraz z zakręcanych schodów. Obejrzycie hologram i otrzymacie zadanie związane z czerwoną rurą.
Musicie złapać interaktywną skrzynię z obrazka i przesunąć ją, by odsłonić wejście do szybu wentylacyjnego.
Dotrzecie do sali z obrotowymi mechanizmami. Nie zbliżajcie się do nich i uważajcie na potwora ukrywającego się pod wodą. Dotrzyjcie do zaworu i wykonajcie interakcję - odblokuje się nowy szyb obok niego.
Podążajcie dalej. Przejście do kolejnej sekcji to szyb wentylacyjny obok zamkniętych drzwi Purification B H207.
W nowym większym pomieszczeniu musicie znaleźć 2 bezpieczniki bramy. Uważajcie, bo Jacoba może nagle zaatakować większy potwór - musicie zrzucić go z siebie (szybkie wciskanie Y/Trójkąta) i możecie go od razu ostrzelać. W przypadku pozostałych kreatur najłatwiej chwytać je rękawicą GRP i zrzucać z balkoników, a od razu zginą.
Z bezpiecznikami dotrzyjcie do 2 skrzynek w tej samej sali. Odblokujecie wyjście Access Hall H271.
Dotrzyjcie do nowej drabiny i do wejścia do nowego szybu wentylacyjnego. Znajdziecie Kuźnię. Podążajcie liniową trasą do większej sali. Ponownie pomagajcie sobie łapaniem przeciwników i zrzucaniem ich z kładek. Możecie też po drodze znaleźć wybuchowy pojemnik i cisnąć nim w przeciwników.
Jeden z bocznych balkoników prowadzi do drabiny i na górze znajdziecie skrzynkę z bezpiecznikiem bramy (obrazek). Zabierzcie ją i udajcie się na drugi koniec sali (uwaga na nowe potwory). Użyjcie bezpiecznika do otwarcia bramy Access Hall H206.
Jacob dotrze do rozwidlenia:
- Dalsza część korytarza prowadzi do Storage Hall H239. Po użyciu nożyka do otwarcia drzwi możecie zbadać opcjonalne pomieszczenia (wymagane będzie przeniesienie bezpiecznika do innej skrzynki).
- Chcąc kontynuować główną przeprawę musicie otworzyć prawą bramę Water Control.
Podejdźcie do dużej konsoli w Water Control, a załączy się hologram.
Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)
Wybierzcie przejście Maintenance Hall F263 i dotrzyjcie korytarzami do Lounge F231. W środku znajduje się nowa Kuźnia.
Wybierzcie wąskie przejście do Utility F265. Spotkacie pierwszego potwora z mackami (Tentacles). Tego typu potwory mogą podlegać transformacjom (pierwsza z samouczka jest wymuszona), stając się dzięki temu silniejsze. Musicie próbować powstrzymywać transformacje atakując odsłonięte macki (zaznaczyliśmy je na obrazku) - strzelajcie w nie z broni palnej i rozdeptujcie powalonego potwora z mackami.
Po walce zbadajcie zwłoki strażnika pod czerwonym napisem Shoot the Tentacles. Zdobędziecie kod dostępu (Keycode).
Opróżnienie zbiornika sześć (Purge Tank Six)
Z kodem powróćcie do centralnej sali z dużą konsolą i pozbądźcie się nowych zwykłych potworów. Uruchomicie opróżnianie zbiornika (komunikat Initiate Purge Cycle).
Musicie bronić się przed atakami większych potworów. Lubią one ataki z zaskoczenia i musicie dużo rozglądać się. Polegajcie na broni palnej oraz na rękawicy GRP. Jeśli Jacob zostanie powalony musicie się oswobodzić (szybkie wciskanie Trójkąta/Y).
Po bitwie skorzystajcie z konsoli, a rozwinie się mostek. Przejdźcie po nim do drabiny i dotrzyjcie do włazu.
Przetrwanie zjazdu rurą (Survive the pipeslide)
Znajdziecie się w kanałach w dużej rurze drenażowej. Wyruszcie prosto - spuszczona zostanie woda i rozpoczniecie scenę zjazdu rurą.
Musicie przemieszczać się na boki (wychylanie gałki w lewo lub w prawo) po to żeby unikać zderzania się z przeszkodami.
Trudniejsza jest dalsza część zjazdu, bo trzeba unikać łopatek wielkich pracujących wentylatorów. Starajcie się z wyprzedzeniem śledzić ich ruchy i przewidywać gdzie jest bezpieczne miejsce do spłynięcia pomiędzy łopatkami.
W końcowej części sceny pojawi się duży potwór i musicie zaliczać QTE - wciskajcie Trójkąt/Y po pojawieniu się komunikatu na ekranie.
Na sam koniec musicie wspiąć się po łańcuchu na samą górę. Dotrzecie do nowej części kanałów.
Dotarcie do kopuły mieszkalnej (Reach the biodome)
Pozbierajcie loot z okolicy i dotrzyjcie do przejścia Access Hall F813. Zaczniecie napotykać kolejne potwory z mackami - pamiętajcie o tym żeby strzelać od razu w macki oraz rozdeptywać powalonych wrogów po to żeby powstrzymywać bestie przed transformacją.
Docelowo dotrzecie do nowego rozwidlenia:
- Otwarcie z pomocą nożyka drzwi Maintenance F815 pozwoli Wam zbadać opcjonalne lokacje.
- Duża rampa prowadzi w dół do bramy Habitat Dome H600 - pozwoli to Wam kontynuować główną przeprawę dzięki dotarciu do kopuły.
Dostanie się do pomieszczenia kontroli tlenu (Reach Oxygen Control Room)
Zjedźcie małą windą do głównej części kopuły i użyjcie panelu do rozsunięcia mostu. Okolicę patroluje nowy robot strażniczy - możecie go zniszczyć (celujcie w jego głowę) lub skradać się i podjąć próbę ominięcia maszyny (poczekajcie aż robot pójdzie w prawo).
Musicie dotrzeć do lewego przejścia - Oxygen Processing H623 (obrazek). Obejrzyjcie hologram. Dowiecie się o konieczności zdobycia nowego kodu dostępu.
Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)
W pomieszczeniu tym są Kuźnia oraz 2 przejścia:
- Przejście Botanical H624 prowadzi do opcjonalnych lokacji (m.in. duża skrzynia oraz znajdźka).
- Przejście Oxygen Processing H625 prowadzi w stronę zwłok strażnika. Po wybraniu go uważajcie na potwory, które będą ukrywały się w mgle - możecie wycofać się i zaczekać aż się zbliżą.
Pokonujcie potwory i dotrzyjcie do obszaru z unoszącą się mgłą. Musicie tu zlokalizować skrzynkę z bezpiecznikiem bramy (obrazek). Zabierzcie go do drugiej skrzynki obok przejścia Oxygen Processing H627.
Możecie już wdrapać się po skrzyni do górnego włazu z obrazka. Przeczołgajcie się do miejsca, w którym znajdziecie zwłoki z kodem dostępu (Keycode).
Wyruszcie do centralnej sali i użyjcie kodu dostępu na panelu kontrolnym.
Dotarcie do włazu użytkowego (Reach the utility hatch)
Powróćcie do centralnej kopuły. Tym razem zamiast robota strażniczego musicie uważać na duże potwory atakujące z zaskoczenia (w okolicy jest wybuchowy pojemnik do złapania rękawicą).
Kierujcie się na przeciwległy koniec kopuły - odblokowane zostały drzwi Utility H630 i dotrzecie do nich wybierając wąskie przejście przy kokonach. W nowej lokacji możecie:
- Użyć nożyka do odblokowania drzwi Hall H631 - to opcjonalny obszar do zbadania.
- Udać się w prawo i skorzystać z włazu - awansujecie dalej.
Poszukiwania zarwanego chodnika (Look for the fallen walkway)
Zbliżycie się do grupy przeciwników i pracujących maszyn. Jest to doskonała okazja do tego żeby chwytać potwory rękawicą GRP i ciskać nimi w stronę pułapek - od razu zginą.
Alternatywnie możecie też zakradać się do potworów i eliminować je atakami skrytobójczymi.
Niezależnie od wybranej taktyki pozbądźcie się wszystkich bestii i zlokalizujcie wąskie przjeście przy ścianie, dzięki któremu opuścicie tę lokację.
Dotrzyjcie do Eliasa - wykonajcie skok i obejrzyjcie scenę ucieczki.
Na koniec tego etapu Jacob automatycznie założy zbroję strażnika. Ma ona 2 unikalne cechy:
- zwiększa pojemność inwentarza - od teraz dostępnych będzie 12 slotów na loot;
- wydłuża pasek zdrowia Jacoba - pasek na karku bohatera będzie dłuższy.
Awansujecie do rozdziału Zagubiony.