Callisto Protocol: Podobieństwa do serii Dead Space The Callisto Protocol poradnik, solucja
Z tej strony dowiecie się czy Callisto Protocol jest prawdziwym duchowym spadkobiercą serii Dead Space. W poradniku zestawiamy główne podobieństwa pomiędzy tymi grami oraz unikalne cechy oraz mechaniki rozgrywki z Callisto Protocol.
Ostatnia aktualizacja: 29 listopada 2022
Callisto Protocol jest produkcją w dużej mierze adresowaną do fanów cyklu Dead Space. Z tej strony poradnika dowiecie się o podobieństwach pomiędzy Dead Space i Callisto Protocol, a także różnicach i elementach rozgrywki unikalnych dla produkcji Striking Distant Studios.
Na stronie nie zdradzamy szczegółów fabuły. Zamieszczone informacje prezentują ogólną wiedzę na temat gry i jej mechanik rozgrywki.
Klimat horroru
Callisto Protocol jest horrorem z elementami akcji i bliżej mu pod tym względem do Dead Space 2, niż do Dead Space 1. Fani gatunku horror mogą jednak czuć się usatysfakcjonowani, bo rozgrywka jest klimatyczna, potwory bywają przerażające, a gra w wieku miejscach próbuje wystraszyć gracza. Pojawiają się też jednak momenty akcji, w których trzeba np. zaliczyć awaryjne lądowanie czy uciec z danej konstrukcji, nim ta zawali się.
Świat gry i lokacje
W Callisto Protocol obowiązuje duże zróżnicowanie odwiedzanych lokacji. Są to między innymi więzienie, w którym niedawno doszło do wybuchu epidemii (przypomina to sceny chaosu z początku wizyty w Sprawl w Dead Space 2), kanały, różnorakie kopuły mieszkalne czy powierzchnię księżyca Kallisto (lodowe klimaty w tym przypadku nawiązują do Dead Space 3).
Callisto Protocol nie kopiuje pomysłów na lokacje z Dead Space, choć niektóre odwiedzane lokacje mogą w większym lub mniejszym stopniu wydawać się znajome (np. stacje kolejki czy ciasne pomieszczenia i korytarze bazy).
Rozgrywka
Gameplay w Callisto Protocol mocno przypomina Dead Space. Bohater porusza się w bardziej ociężały sposób od protagonistów z innych gier i odczuwalna jest siła wyprowadzanych przez niego ataków. Rozgrywka jest połączeniem eksploracji i eliminowania różnorakich odmian potworów.
Podczas walk z potworami wskazane jest niszczenie ich macek i celowanie w różne części ich ciała. Jest to w pewnym stopniu zbliżone do odcinania ich kończyn z Dead Space.
Tak samo jak w Dead Space inwentarz bohatera jest mocno ograniczony i trzeba nim rozsądnie zarządzać. Zamiast typowych sklepów w Callisto Protocol pojawiają się kuźnie, w których można sprzedawać loot i ulepszać sprzęt.
W grze dostępna jest rękawica GRP i różnia się ona działaniem od stazy z Dead Space. Umożliwia ona chwytanie obiektów i przedmiotów, którymi następnie można ciskać. Otwiera to mnóstwo możliwości - bohater może np. rzucać w przeciwników wybuchowymi obiektami czy odrzucać ich w stronę śmiertelnych pułapek.
W Callisto Protocol jest znacznie większy nacisk na walkę wręcz. Pozwala ona nie tylko na oszczędzanie amunicji, ale także na wystawianie potworów na ataki z użyciem broni palnej. Możliwe jest też ulepszanie broni białej zdobytej w grze.
Bohaterowie
Callisto Protocol jest produkcją w 100% singleplayer i powinno to usatysfakcjonować fanów dwóch pierwszych odsłon Dead Space.
W wybranych momentach gry Jacobowi towarzyszą lub pomagają inne postacie. Callisto Protocol nie jest jednak produkcją ze stałym towarzyszem kontrolowanym przez AI. Inne osoby pojawiają się głównie pomiędzy walkami oraz w scenkach przerywnikowych. Przez zdecydowaną większość czasu lokacje z gry przemierza się w pojedynkę i z innymi bohaterami ewentualnie komunikuje przez radio.
Podsumowanie
Callisto Protocol powinno przypaść do gustu graczom, którym spodobały się dwie pierwsze części Dead Space. Gra kładzie duży nacisk na elementy horroru, zawiera wymagające starcia ze zróżnicowanymi przeciwnikami i bossami, rozgrywa się w unikalnie zaprojektowanych lokacjach i jest produkcją dla pojedynczego gracza.