Callisto Protocol: Ułatwienia dostępu (Accessibility) The Callisto Protocol poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Callisto Protocol opisuje ułatwienia dostępu (Accessibility) – są to m.in. wysoki kontrast, większe napisy, modyfikacje interfejsu czy ułatwienia systemu walki.
Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Callisto Protocol znajdziecie informacje o zawartych ułatwieniach dostępu (Accessibility), które przygotowane zostały dla osób z niepełnosprawnościami. Opisaliśmy m.in. opcje wysokiego kontrastu, ułatwień walki, wyświetlania napisów dla dialogów mówionych, zmian UI czy wyłączania efektów graficznych.
- Wysoki kontrast (High Contrast)
- Wspomaganie walki (Combat Assists)
- Opcje interfejsu użytkownika (UI Options)
- Opcje wyświetlania (Screen Options)
- Sterowanie (Controls)
- Napisy (Subtitles)
Wysoki kontrast (High Contrast)
To jedna z zakładek menu Ułatwienia (Accessibility).
Możecie włączyć wysoki kontrast. Spowoduje on, że wybrane elementy z gry będą wyróżniane stałym jednym kolorem, dzięki czemu łatwiej je lokalizować. Możecie wybrać kolory dla Jacoba (domyślnie zielony), przeciwników (domyślnie czerwony) oraz interaktywnych obiektów (domyślnie niebieski).
Wspomaganie walki (Combat Assists)
To jedna z zakładek menu Ułatwienia (Accessibility). Opcje z tego menu możecie potraktować również jak cheaty, gdyż są w stanie obniżyć jeszcze bardziej poziom trudności rozgrywki.
- Automatyczne celowanie (Auto Aim) - Gra automatycznie "przyklei" celownik do przeciwnika po wejściu w tryb celowania (L2/LT).
- Unik automatyczny (Auto Dodge) - Jacob może automatycznie wykonywać uniki w walce wręcz (bez konieczności wychylania gałki w lewo i w prawo).
- Wspomaganie ciągłej walki wręz (Melee Assist) - Bohater automatycznie może wykonywać kolejne ataki bronią białą (wymagane przytrzymywanie przycisku).
- Wspomaganie przytrzymania przycisku (Button Hold Assist) - Zamiast przytrzymywania przycisku wystarczy pojedyncze jego wciśnięcie.
- Pojedyncze naciśnięcie QTE (QTE Single Press) - Możliwe jest zaliczanie scenek QTE pojedynczymi wciśnięciami przycisków (zamiast np. mashowania przycisku).
- Automatyczne kończenie QTE (QTE Autocomplete) - Możecie całkowicie wyłączyć rozgrywanie QTE, tzn. wszystkie te scenki będą automatycznie zaliczane.
Opcje interfejsu użytkownika (UI Options)
To jedna z zakładek menu Ułatwienia (Accessibility).
Paralaksa siatkówki (Reticle Parallax) jest domyślnie wyłączona i dotyczy ona grafiki ruchu siatki. Możecie też ustawić Rozmiar przycisków (Button Prompt Size) wyświetlanych podczas dostępnych interakcji - domyślnie są one małe.
Opcje wyświetlania (Screen Options)
To jedna z zakładek menu Ułatwienia (Accessibility).
Opcje Efekty specjalne niskiego poziomu zdrowia (Low Health FX), Efekty specjalne halucynacji (Hallucination FX) oraz Paralaksa inwentarza (Inventory Parallax) są domyślnie włączone. Opcja Ogranicz drgania kamery (Reduca Camera Shake) jest domyślnie wyłączona. Możecie wybrać przeciwne ustawienia, jeśli wymienione opcje graficzne powodują u Was dyskomfort.
Sterowanie (Controls)
W zakładce sterowania znajdziecie kilka opcji powiązanych z ułatwieniami dostępu:
- Mapowanie przycisków (Button Mapping) - Domyślnie aktywne jest sterowanie dla osób praworęcznych. Możliwa jest zamiana na sterowanie dla osób leworęcznych.
- Wibracje (Vibration) - Są one domyślnie włączone.
- Odwróć X/Y (Invert X/Y) - Możecie wybrać odwrócenie sterowania oddzielnie dla osi X oraz osi Y.
Napisy (Subtitles)
W zakładce napisów możecie włączyć podpisy dla wszystkich dialogów z gry. Dodatkowo dostępne są opcje:
- Wielkość czcionki (Font Size) - Domyślny rozmiar czcionki to 0.
- Kolor czcionki (Font Color) - Domyślny kolor czcionki to biały.
- Imię mówiącego (Speaker Name) - Do dialogów może być dodawana informacja o tym kto wypowiadana daną kwestię.
- Tło (Background) - Tło dla napisów jest domyślnie wyłączone.
- Czcionka dla dyslektyków (Dyslexic Font) - Inny kształt czcionki jest domyślnie wyłączony.