Callisto Protocol: Rozdział 2: Następstwa (Aftermath) - solucja, opis przejścia The Callisto Protocol poradnik, solucja
Ta strona solucji opisuje rozdział 2 gry Callisto Protocol – Następstwa (Aftermath). Nasz poradnik wyjaśnia m.in. jak zdobyć pistolet, broń Skunk oraz rękawicę GRP, jak dotrzeć do oddziału medycznego, jak przetrwać bitwę w SHU, jak wyjść z piwnicy i jak uniknąć pułapki z ostrzami.
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2022
Na tej stronie poradnika do Callisto Protocol znajdziecie opis przejścia drugiego rozdziału - Następstwa (Aftermath). Z solucji dowiecie się m.in. jak wydrukować pistolet BI-55 w Kuźni, jak zdobyć schemat broni Skunk, gdzie jest oddział medyczny, jak używać rękawicy GRP na przeciwnikach, jak opuścić piwnicę, jak przetrwać bitwę obok sterowni SHU, jak pokonać robota strażniczego i jak uniknąć pułapki z ostrzami w drodze do wyjścia ze stacji.
- Odnalezienie Eliasa w pokoju ochrony (Find Elias in security)
- Wydrukowanie broni w Kuźni (Print a weapon at the Feforge)
- Zlokalizowanie oddziału medycznego (Locate the Medical Facility)
- Znalezienie zwłok strażnika (Find a guard's corpse)
- Dotarcie do tylnego wyjścia (Reach the back exit)
- Poszukanie windy (Look for an elevator)
- Wydostanie się z piwnicy (Find a way out of the basement)
- Dołączenie do Eliasa (Reunite with Elias)
- Przywrócenie dostaw prądu (Restore power)
- Przetrwanie do otwarcia drzwi sterowni SHU (Survive until SHU Control Door opens)
- Znalezienie pokoju sterowni SHU (Locate the SHU Control Room)
- Dotarcie windą do celi (Take elevator down to the cell)
- Dotarcie do stacji tramwajowej (Reach the Tram Station)
- Opuszczenie stacji (Exit the station)
Odnalezienie Eliasa w pokoju ochrony (Find Elias in security)
Rozdział rozpoczniecie niedługo po scenie konfrontacji z kapitanem Ferrisem w budynku strażnicy. Idźcie korytarzem do przejścia Overbridge D503.
Uważajcie na nagły atak potwora. Po zabiciu go otwórzcie drzwi do Checkpoint D521 i przeciśnijcie się przy Access Hall D573. Załączy się scenka z ucieczki przed potworami i spotkania z Eliasem.
Wydrukowanie broni w Kuźni (Print a weapon at the Feforge)
Przeszukajcie okolicę (opcjonalny loot w szafkach i szufladach) lub od razu wyruszcie za Eliasem. W pomieszczeniu ochrony otrzymacie od Eliasa fragment broni.
Możecie skorzystać z pierwszej Kuźni (Reforge). Obowiązkowe jest opłacenie wydrukowania pistoletu BI-55 - potrzeba do tego 800 kredytów i znajdziecie je w dużej skrzyni obok Kuźni.
W tej i kolejnych Kuźniach możecie też:
- sprzedawać zgromadzony loot - pozbywajcie się niepotrzebnych rzeczy i zwalniajcie sloty inwentarza;
- ulepszać posiadany sprzęt - możecie kupować za kredyty upgrade'y broni białej i palnej;
- kupować zapasy - powinna to być ostateczność, bo możecie je odnajdywać w świecie gry.
Zlokalizowanie oddziału medycznego (Locate the Medical Facility)
Wybierzcie przejście Access Hall D571. Po dotarciu do bramy Access Hall D554 spotkacie potwora i możecie opcjonalnie przetestować broń palną. Dotrzyjcie do windy Lift D513.
Na nowym piętrze możecie łatwo wykonać atak skrytobójczy - kucnijcie, zbliżcie się od tyłu do potwora i dźgnijcie go nożykiem. Użyjcie po wszystkim schodów.
Na górze spotkacie pierwszego potwora plującego kwasem. Biegajcie na boki po to żeby Jacob nie został trafiony. Jeśli dojdzie do walki wręcz, to możecie oprócz ataków pałką oddawać szybkie strzały z pistoletu - po pojawieniu się niebieskiej ikony szybko wycelujcie broń i wykonajcie strzał.
Wybierzcie przejście Recreation A225 i dotrzyjcie do wejścia do szybu. Znajdziecie się obok 2 potworów i możecie je eliminować atakami z zaskoczenia. W przypadku otwartej walki osłabiajcie je po kolei.
Znalezienie zwłok strażnika (Find a guard's corpse)
Przejście do pralni Laundry B202 wymaga kodu dostępu (Keycode). Wróćcie się do miejsca, w którym jest uszkodzony robot. Znajdziecie interaktywne zwłoki - możecie wyciąć z nich implant i pozyskać dzięki temu kod dostępu. Pozwoli to Wam skorzystać z przejścia Laundry B202.
Implanty są też traktowane jako znajdźki. Możecie odnajdywać inne martwe osoby i opcjonalnie je wycinać.
Uważajcie, bo jeden z potworów udaje tylko martwego - zaatakujcie go z odległości lub wciskajcie szybko przycisk podczas siłowania się.
Dotrzecie do rozwidlenia:
- Prawe przejście (B2 Laundry) prowadzi do opcjonalnych obszarów ze znajdźkami i lootem.
- Lewe przejście (B3 Maintenance) jest tym głównym i pozwoli Wam kontynuować przeprawę.
Kolejny wybór czeka Was nieco dalej:
- Drzwi Workshop B415 możecie otworzyć nożykiem i prowadzą do nowych opcjonalnych obszarów.
- Drzwi Maintenance B414 pozwolą Wam kontynuować podróż. Dotrzecie dzięki nim do celu podróży - bramy Medical Ward C101 (powyższy obrazek). Rozsuńcie ją.
Dotarcie do tylnego wyjścia (Reach the back exit)
Dotrzyjcie do pomieszczenia Operating C104 - pozyskacie rękawicę GRP, która pozwala na chwytanie przedmiotów i przeciwników (przytrzymanie przycisku celowania i wciśnięcie X/A na padzie). Działa to na podobnej zasadzie do telekinezy.
Zabierzcie nowy bezpiecznik bramy z lewej skrzynki. Idąc dalej obejrzycie zapis z hologramu i spotkacie nowe potwory. Możecie:
- łapać przedmioty i ciskać nimi w przeciwników - przyda się to w przyszłości np. do rzucania wybuchowymi kanistrami;
- łapać przeciwników i odrzucać ich do tyłu - najlepsze efekty uzyskacie w lokacjach, w których można rzucić potwora w kolce, pułapkę czy w stronę przepaści.
Rękawica zużywa energię (niebieski pasek na karku Jacoba). Od tego momentu możecie odnajdywać akumulatory GRP i szybko uzupełniać ją. Energia może się też powoli samoczynnie odnawiać.
Po pokonaniu potworów dotrzyjcie na drugi koniec sali i umieśćcie bezpiecznik bramy w nowej skrzynce - odblokujecie przejście do Med Office C105.
Możecie zbadać sąsiednie pomieszczenia - w pokoju Supply C107 jest nowa Kuźnia i możecie zakupić pierwsze ulepszenia rękawicy GRP. Przejście dalej to drzwi Med Observation C108. Dotrzecie do bramy Maintenance C110 i rozsuńcie ją.
Poszukanie windy (Look for an elevator)
Omińcie wiszące zwłoki i dotrzyjcie do Maintenace Lift C103. Załączy się scena zjechania windą do piwnicy.
Począwszy od tego miejsca musicie uważać na potwory wyskakujące z kokonów:
- jeśli zostaniecie złapani (przykład na obrazku), to szybko wciskajcie wskazany przycisk (Trójkąt/Y) na padzie;
- jeśli zauważycie kokon, to możecie go zniszczyć atakiem z dużej odległości - unikniecie w ten sposób sceny siłowania się i ryzyka utraty zdrowia lub śmierci.
Wydostanie się z piwnicy (Find a way out of the basement)
W piwnicy jest zamknięte przejście D3 Basement wymagające bezpiecznika bramy - zapamiętajcie je, bo później tu powrócicie.
Podczas przeprawy niszczcie kolejne kokony i zabijajcie duże potwory. Zbliżycie się do grupy potworów - możecie złapać wybuchowy kanister z pomocą rękawicy GRP. Ciśnijcie nim w grupę co najmniej 2 kreatur żeby się ich łatwiej pozbyć.
W miejscu, w którym przebywały 3 kreatury znajdziecie bezpiecznik bramy. Podnieście go i powróćcie do przejścia D3 Basement - możecie umieścić bezpiecznik w skrzynce.
Odblokujecie opcjonalny obszar i po przejściu przez szyb znajdziecie schemat broni Skunk (wymaga 1 wolnego slotu w inwentarza). Możecie go wgrać w najbliższej Kuźni. Pozwoli to Wam stworzyć strzelbę Skunk (za 800 kredytów).
Zabierzcie bezpiecznik ze skrzynki, udajcie się do miejsca, w którym go znaleźliście i dopiero teraz użyjcie bezpiecznika do otwarcia bramy SHU Access D303. Odblokujecie dostęp do nowej windy, dzięki której opuścicie piwnicę.
Dołączenie do Eliasa (Reunite with Elias)
Po dotarciu na górę dotrzyjcie balkonikami do pomieszczenia SHU Command D701. Wyruszcie w stronę gondoli - po drodze znajdziecie nową Kuźnię i to dobra okazja do zakupienia broni Skunk.
Wejdźcie do gondoli i wprawcie ją w ruch. Przed Wami pojawi się grupa potworów - możecie je przyciągać rękawicą GRP i zrzucać w przepaść lub ostrzeliwać bronią palną.
Przywrócenie dostaw prądu (Restore power)
Zacznijcie od pozbierania zapasów z okolicy (w szczególności amunicja i akumulatory GRP), bo czeka Was największa jak dotąd bitwa.
Po zakończeniu przygotowań wyjmijcie 2 bezpieczniki bramy z dolnych skrzynek i umieśćcie je w 2 skrzynkach na górnych balkonikach.
Przetrwanie do otwarcia drzwi sterowni SHU (Survive until SHU Control Door opens)
Uruchomią się okoliczne maszyny. Musicie pokonać kilka grup potworów i dopiero wtedy otworzy się wyjście na dole.
Używajcie przede wszystkim rękawicy GRP do chwytania potworów i rzucania nimi w pracujące maszyny - pułapki. Zginą od razu po kontakcie z nimi. Im więcej energii macie w zapasie, tym więcej potworów możecie tak zabić.
Jacob równie łatwo może zginąć po kontakcie z pracującymi maszynami. Uważajcie na nie, będąc w ich pobliżu.
Po wyczerpaniu energii rękawicy używajcie głównie broni palnej do atakowania potworów. Jest to szczególnie ważne w przypadku większych ich odmian oraz kreatur plujących kwasem. Możecie też stosować ataki łączone i np. powalać potwory strzałami w kolana i następnie dobijać je atakami bronią białą.
Znalezienie pokoju sterowni SHU (Locate the SHU Control Room)
Pokonanie wszystkich potworów wyłączy maszyny i odblokuje wyjście na parterze - SHU Control D705. Po otwarciu drzwi zabijcie szybko czołgającą się bestię.
Na górze możecie opcjonalnie skorzystać z Kuźni. Docelowo musicie zbadać interaktywną konsolę z obrazka.
Dotarcie windą do celi (Take elevator down to the cell)
Powróćcie na dolny poziom i otwórzcie bramę SHU Cell Wing A. Użyjcie windy i rozprawcie się z grupą potworów. Możecie tu pomóc sobie atakiem z zaskoczenia lub używaniem rękawicy i zrzucaniem bestii w przepaść.
Po walkach znajdźcie interaktywną konsolę przed jedną z cel (obrazek). Użycie jej załączy nową scenkę. Możecie zabrać znajdźkę ze stołu. Użyjcie nożyka, by wydostać się z celi.
Dotarcie do stacji tramwajowej (Reach the Tram Station)
Po przejściu przez szyb traficie do nowej lokacji i zacznijcie od pokonania potwora w walce zwarciu. Musicie wybierać kolejne wąskie przejścia między rurami.
Uważajcie na potwory z kokonów (przykładowy kokon na obrazku - najlepiej niszczyć je z dużej odległości) oraz na małe kreatury - zabijajcie je szybko atakami bronią białą lub zrzucajcie z siebie (szybkie wciskanie Trójkąta/Y na padzie). Dotrzyjcie do drabiny i zejdźcie na dół.
Użyjcie rękawicy GRP do wyrwania kratki z obrazka. Pozwoli to Wam przejść przez nowy szyb wentylacyjny. Po drugiej stronie rozprawcie się z potworem i udajcie się w prawo.
Okolicę patroluje robot strażniczy - zacznijcie skradać się i podążajcie liniową ścieżką.
Macie 2 możliwości:
- Zniszczenie robota - Schowajcie się za zasłonami, wyjdźcie z ukrycia w ostatnim momencie i ostrzelajcie głowę robota. Najlepiej używać broni Skunk, dzięki czemu robot po 2 trafieniach powinien eksplodować. Maszyna pozostawi po sobie dekoder (sprzedajcie go za 500 kredytów w Kuźni).
- Unikanie robota - Poświęćcie chwilę na obserwację trasy przemarszu maszyny i skradajcie się za nią. Wyruszcie dalej prosto po tym jak robot skręci w lewo.
Opuszczenie stacji (Exit the station)
Pozbądźcie się nowego potwora (szybko, jeśli robot jest nadal aktywny) i dotrzyjcie do tunelu wentylacyjnego.
Ścieżka doprowadzi Was do korytarza z pułapką z ostrzami. Plan działania jest tu następujący:
- Po tym jak pułapka wyruszy z miejsca schowajcie się w bocznym obszarze.
- Jeśli jakiś potwór wyruszy w Waszą stronę, to trafcie go z pistoletu żeby go na chwilę zatrzymać. Pułapka może zabić wszystkie potwory.
- W ostatnim bocznym obszarze aktywujcie pułapkę, schowajcie się z boku i szybko dobiegnijcie do szybu wentylacyjnego.
Po wyjściu z szybu podejdźcie do wielkiej szyby - w oddali zauważycie kopułę mieszkalną, która stanie się nowym celem podróży.
W tym samym pomieszczeniu możecie użyć panelu i otworzyć właz. Zejdźcie po drabinie żeby zakończyć ten etap i awansować do rozdziału Kopuła mieszkalna.