Indonezja - dżungla | Tajne akta 2 Puritas Cordis poradnik Tajne akta 2: Puritas Cordis
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Indonezja - dżungla
Okazuje się, że wewnątrz świątyni jest ciemno, jedynie przez szparę przy ziemi sączy się światło. Max nakłada więc hełm z przymocowana doń latarką (kliknij hełmem na Maksie) i rozgląda się po pomieszczeniu, do którego wszedł. Drzwi, spod których wydobywa się czerwony poblask są zamknięte, na lewo od nich mężczyzna odkrywa jakoweś naścienne malowidło. A na lewo od niego - starożytny pulpit zawiadujący niewątpliwie jakimś mechanizmem.
Znajdują się na nim 3 rzędy kamiennych przycisków. W każdym z nich trzeba wcisnąć jeden. Pytanie brzmi: który? Na przyciskach widnieją symbole identyczne jak na liście 8 planet, którą ma przy sobie Max. Z podobnej plątaniny kresek składa się kolorowe malowidło naścienne, jednak trudno na nim wyodrębnić rysunki odpowiadające konkretnym planetom. Chyba że... istotne okażą się kolory - może znalazłby się jakiś sposób, żeby na owym malowidle zobaczyć konkretne symbole? Być może farba, którą je wykonano, jest światłoczuła?
Tak więc Max na latarkę na hełmie nakłada zielony balonik (można kliknąć nim na hełmie na głowie mężczyzny albo na hełmie w ekwipunku) i strumień światła nakierowuje na malowidło. Udaje mu się w ten sposób wyodrębnić symbol Wenus. Teraz czerwoną wodą z czajnika polewa folię i ją instaluje na hełmie. Wyodrębnia w ten sposób symbol Junony.
Na koniec obwiązuje hełm niebieską flagą. Odkrywa tym samym symbol Neptuna. Teraz, zdjąwszy flagę z hełmu (kliknij go, po czym ponownie umieść na głowie Maksa), wciska klawisze na pulpicie zgodnie z kolejnością, jaka występuje na liście 8 bóstw, czyli: w pierwszym rzędzie symbol Wenus (5 od lewej), w drugim symbol Junony (2 od lewej), w trzecim symbol Neptuna (przedostatni).
W ten sposób odsłania się tylna strona wykrzywionej gęby usytuowanej nad klatką, w której uwięziona jest Sam. Max woła dziewczynę. Sam szybciutko uświadamia go, że dzięki zainstalowanemu na gębie megafonowi jest on bardzo wyraźnie słyszalny, również przez jej strażnika. Tę okoliczność warto wykorzystać. Na razie poprzez dolny otwór w ścianie Max podaje dziewczynie bambusową rurkę oraz białe jagody (jeśli podałeś Sam niewłaściwie przedmioty, po przełączeniu sterowania na dziewczynę - ikonka w prawym dolnym rogu ekranu - możesz je zwrócić Maksowi poprzez otwór pod upiorną gębą).
Sam wykorzystuje rurkę, żeby ze stojącej obok strażnika czary z owocami wciągnąć nią malinę . Nadziewa ją białą jagodą i podrzuca z powrotem do czary. Teraz zaczepia strażnika, prosząc go o podanie jej jakiegoś owocu, na przykład... maliny. Ten złośliwie zjada malinę z niespodzianką, co nie wychodzi mu na zdrowie. Najwyraźniej białe jagody są halucynogenne.
Teraz wystarczy, by Max w górnych otworach z tyłu wykrzywionej gęby zainstalował czerwone świetlówki oraz żabę, a dymiąca na czerwono i rechocząca morda okazuje się najlepszym straszakiem na strażnika, który po prostu ucieka. Niestety, w wyniku splotu szeregu okoliczności, w tym wybuchu wulkanu, Max wpada w łapy sekciarzy z Puritas Cordis.