Francja- Paryż (cz.3) | Tajne akta 2 Puritas Cordis poradnik Tajne akta 2: Puritas Cordis
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
I maszeruje wreszcie na most (w lewo), gdzie przekonuje się, że jej plan się powiódł. Samochód wjechał w kałużę, oblewając zamiatacza wodą i mężczyzna nie miał już wykrętu, by nie sprzątnąć drugiej części mostu. Nina bez problemu odnajduje drugą błękitną kostkę (czarny pionek ), którą wydobywa z chodnika przy pomocy parasola. Teraz dziewczyna wędruje do więzienia (mapka), gdzie wdaje się w rozmowę z funkcjonariuszką i przekonuje się, że aby dostać się do celi, powinna udać pijaną, niestety - nie wystarczą zdolności aktorskie, powinna jeszcze śmierdzieć alkoholem...
Pora zatem odwiedzić zoo, gdzie Nina najpierw kieruje się w lewo, w stronę - jak głosi drogowskaz - małp. Przed klatką małpki zwraca uwagę na ową małpeczkę (na drągu po lewej), na czerwona piłeczkę leżącą na wystającym z drąga konarze i na puszkę orzeszków ziemnych (po prawej).
Nina wraca pod wejście do zoo (w prawo), gdzie podnosi z ziemi puszkę po napoju (pomiędzy pierwsza ławką a pomnikiem), a z pomnika zabiera czerwony lakier do paznokci (po prawej). Wreszcie wdaje się w rozmowę z siedzącym na drugiej ławce dozorcą. Okazuje się, że niebieski kamień najprawdopodobniej znajduje się w krokodylej części zoo oraz że dozorca nauczył małpkę paru sztuczek a także, że bagietki przeznaczone są do karmienia kaczek, które codziennie przylatują w pobliże zagrody krokodyli.
A zatem panna Kalenkow maszeruje teraz w prawo (do krokodyli i słoni). Przekonuje się, że rzeczywiście w podest usytuowany na rozlewisku dla krokodyli wbudowany jest błękitny kamień. Przeczytawszy przyczepioną do ogrodzenia tablicę informacyjną, dowiaduje się, że krokodyle zaznaczają swój rewir, wytwarzając w wodzie wibracje. Przy skrzyżowaniu z prowadzącą w lewo (na pomost) ścieżką znajduje coś w rodzaju rogu myśliwskiego czy gwizdka na ptactwo. Natomiast udawszy się w prawo, pod zagrodę dla słonia, lokalizuje przy niej pudełko (kliknij je PPM) po słoniowej karmie, którą okazują się orzeszki ziemne. Rzuciwszy jeszcze okiem na drzewo i ptasie gniazdo na jego gałęzi, Nina wraca do zagrody małpki - wszak widziała w niej puszkę orzeszków. Teraz trzeba ją tylko stamtąd wydostać.
W tym celu dziewczyna najpierw (zgodnie z tym, co mówił dozorca) pokazuje małpce kijek (kliknij nim małpkę). Od tej pory zwierzątko będzie powtarzać wszystkie jej ruchy. Następnie Nina w szczelinę w płycie chodnikowej wstawia obręcz do hula-hoop. Przechodzi przez nią (kliknij obręcz), a małpka przeskakuje przez wiszącą w jej klatce oponę. Teraz dziewczyna w dziurę w podłożu wsadza wspomniany kijek, stawia na nim puszkę, w którą rzuca piłeczką tenisową. Małpka robi dokładnie to samo, to znaczy - rzuca swoją piłeczką w puszkę orzeszków , a ta ostatnia wypada poza klatkę. Nina zabiera ją (można też podnieść z ziemi żółtą piłeczkę do tenisa i puszkę po napoju oraz wyciągnąć kijek , choć nie jest to konieczne).
Teraz dziewczyna maszeruje pod rozlewisko dla krokodyli i chcąc przepłoszyć krokodyla z podestu, wrzuca do wody w zagrodzie miśka. Krokodyl rzeczywiście przepływa w lewą część zagrody, ale to za mało - Nina musi zadbać o to, by nie zachciało mu się czasem powrócić na podest. Panna Kalenkow przemieszcza się więc w lewo, na pomost, przy którym stacjonuje łódź i uruchamia jej silnik. Wibracje sprawiają, że krokodyl przekonany o pakującym mu się w jego rewir rywalu, pozostaje na straży przy łodzi.
Tymczasem Nina maszeruje pod zagrodę słonia i do ptasiego gniazda na drzewie wsypuje orzeszki ziemne z puszki. Słoń, chcąc dobrać się do smakołyku, łamie drzewo, które przewraca się w stronę krokodylej zagrody. Wspiąwszy się po nim, nasza bohaterka bez trudu przedostaje się na podest, z którego wydobywa niebieski kamień (czarną wieżę ).
Pora rozwiązać problem posiłku dla kloszarda (czyli de facto kwestię kaczek, które jakoś nie chcą przylecieć na swoje ulubione miejsce), toteż Nina udaje się teraz na most (mapka). Przeszedłszy bardziej w lewo, lokalizuje kaczki na rzece i przywołuje je bliżej przy pomocy gwizdka (kliknij gwizdkiem na kaczkach). Następnie biegnie do parku (mapka), gdzie ponownie przywołuje kaczki (tym razem kliknij gwizdkiem na Ninie).