System Shock Remake: Uruchomienie procedury autodestrukcji reaktora - opis zagadki System Shock Remake poradnik, porady
Aktywowanie procedury autodestrukcji reaktora to duży cel misji w System Shock Remake. Z naszego poradnika dowiecie się jak znaleźć 6 cyfr kodu autodestrukcji, jak odblokować sekretne pomieszczenie reaktora i jak wprowadzić kombinację w rdzeniu reaktora.
Ostatnia aktualizacja: 13 czerwca 2023
Jedno z najbardziej rozbudowanych zadań gry System Shock Remake to uruchomienie procedury autodestrukcji reaktora stacji Cytadela z zamiarem jej zniszczenia. Na tej stronie poradnika dowiecie się kiedy można zająć się tematem zniszczenia stacji, jak pozyskać 6 cyfr do stworzenia kodu autodestrukcji, jak pomyślnie dostać się do rdzenia reaktora oraz jak wprowadzić 6-cyfrową kombinację i zainicjować procedurę autodestrukcji.
- Odblokowanie zadania autodestrukcji reaktora
- Fragment kodu #1 - Poziom medyczny
- Fragment kodu #2 - Laboratoria badawcze
- Fragment kodu #3 - Poziom techniczny
- Fragment kodu #4 - Poziom magazynowy
- Fragment kodu #5 - Pokład startowy
- Fragment kodu #6 - Poziom kierownictwa
- Dotarcie do pomieszczenia kontrolnego w Reaktorze
- Dotarcie do miejsca wpisania kombinacji cyfr
- Wprowadzenie kodu autoryzacji i aktywacja procedury autodestrukcji
Odblokowanie zadania autodestrukcji reaktora
Reaktor to poziom, który można odwiedzić na dość wczesnym stadium gry, ale początkowo procedura autodestrukcji jest zablokowana. Musicie zająć się sabotowaniem 4 anten w Inżynierii systemów - opisaliśmy to na osobnej stronie Zniszczenie 4 anten.
Powinniście otrzymać wiadomość od Rebecci Lansing o tym jak aktywować procedurę autodestrukcji - potrzebny będzie 6-cyfrowy kod autoryzacji.
Kod jest losowy i musicie w związku z tym odwiedzić pomieszczenia z węzłami komputerowymi na poziomach 1-6. Na każdym poziomie do odczytania będzie 1 cyfra z pełnej kombinacji.
Fragment kodu #1 - Poziom medyczny
Dotrzyjcie do północno-wschodniej części Poziomu medycznego. Jest tam aktywne pole siłowe z obrazka. Musicie je wyłączyć - znajdźcie terminal cyberprzestrzeni w północnym pomieszczeniu. Zniszczcie blokadę w cyberprzestrzeni.
Dotrzecie do pomieszczenia CPU Nodes. Zniszczcie tutejsze węzły komputerowe. Możecie strzelać do nich z dowolnej broni palnej lub uszkadzać je bronią białą. Uważajcie jednak, bo niszczone obiekty eksplodują.
W tej i każdej kolejnej lokacji musicie po zniszczeniu węzłów komputerowych odczytać cyfrę z jednego z ekranów (przykład losowej cyfry na obrazku). Polecamy zapisać sobie ją na kartce, bo nie jest ona przechowywana w żadnym dzienniku. To pierwsza z 6 cyfr do skompletowania kodu autoryzacji.
Fragment kodu #2 - Laboratoria badawcze
Musicie odwiedzić pomieszczenie Computer Room. Znajduje się ono w południowej części mapy.
Zniszczcie wszystkie węzły komputerowe i odczytajcie drugą cyfrę z jednego z ekranów.
Fragment kodu #3 - Poziom techniczny
Pomieszczenie z węzłami komputerowymi jest w południowo-wschodniej części piętra. Są tam zamknięte drzwi Maintenance Office w Repair Bay.
Drzwi wymuszają żeby bezpieczeństwo poziomu spadło poniżej 45%. Musicie poniszczyć kamery ochrony z tego piętra, w tym także "nowe" z bocznych pomieszczeń Maintnenance, które otworzyły się w trakcie naprawiania przekaźnika 428.
Kolejna przeszkoda to skaner siatkówki za drzwiami Maintenance Office.
Musicie zbadać zachodnią część poziomu i znaleźć odcięta głowę Abe'a Ghirana. Podnieście ją, dodajcie do inwentarza i dotrzyjcie z nią do skanera. Odblokuje to drugie przejście.
Musicie jeszcze na sam koniec otworzyć pomieszczenie z węzłami komputerowymi. Jest to możliwe dzięki zniszczeniu blokady w cyberprzestrzeni (terminal cyberprzestrzeni jest w tym samym miejscu).
Zniszczcie wszystkie węzły komputerowe i odczytajcie trzecią cyfrę z jednego z ekranów.
W tej samej okolicy znajdziecie też Plecak ochrony środowiskowej V2. Zabierzcie go ze sobą, bo przyda się później do ochrony przed promieniowaniem w reaktorze.
Fragment kodu #4 - Poziom magazynowy
Pomieszczenie z węzłami komputerowymi jest w północno-wschodniej części piętra. Napotkacie na swojej drodze pole siłowe, ale obok niego jest wyłącznik.
Zniszczcie wszystkie węzły komputerowe i odczytajcie czwartą cyfrę z jednego z ekranów.
Fragment kodu #5 - Pokład startowy
Na tym pokładzie nie ma wyznaczonego pomieszczenia. Musicie dotrzeć do centralnego obszaru z promieniowaniem. Pomóżcie sobie plecakiem V2 i szybko pozbądźcie się jedynego węzła komputerowego.
Odczytajcie piątą cyfrę z jednego z ekranów.
Fragment kodu #6 - Poziom kierownictwa
Musicie dotrzeć do południowego pomieszczenia, które wcześniej już mijaliście po odblokowaniu południowo-wschodnich drzwi w kasynie. Węzły komputerowe znajdują się za polem siłowym, które musicie najpierw wyłączyć.
Zniszczcie wszystkie węzły komputerowe i odczytajcie szóstą cyfrę z jednego z ekranów.
Dotarcie do pomieszczenia kontrolnego w Reaktorze
Powróćcie teraz na pokład Reaktor. Musicie zająć się eksploracją centralnego rdzenia reaktora, do którego prowadzą m.in. południowe i wschodnie drzwi Reactor Core. Zanim z nich korzystacie:
- Przygotujcie dobre bronie i granaty EMP - W korytarzach wokół reaktora jest kilka elitarnych maszyn, które postarajcie się sprawnie zniszczyć.
- Aktywujcie Plecak ochrony środowiskowej V2 - Zmniejszy to znacząco ubytki energii z tytułu przebywania w strefie z wysokim promieniowaniem.
Plecak V2 powinniście już mieć na wyposażeniu i chroni on w dużym stopniu przed promieniowaniem (choć nie w całości). Sposób pozyskania go opisaliśmy m.in. na stronie Jak unikać promieniowania?.
Dotrzyjcie do północnej dźwigni z pomieszczenia kontrolnego na północ od rdzenia reaktora. Możecie już za nią pociągnąć.
Dotarcie do miejsca wpisania kombinacji cyfr
Użycie dźwigni wyłączyło połe siłowe pod reaktorem. Dotrzyjcie na niższy poziom. Możecie tu teraz skorzystać z windy energetycznej - użyjcie przełącznika żeby zawiozła bohatera na górę.
Wprowadzenie kodu autoryzacji i aktywacja procedury autodestrukcji
Znajdziecie się obok miejsca wpisania kodu autoryzacji. Musicie wprowadzić 6-cyfrowy kod na bazie cyfr pozyskanych na pokładach 1-6.
Po poprawnym wpisaniu kombinacji pociągnijcie za dźwignię. Powinniście otrzymać potwierdzenie o rozpoczęciu procedury autodestrukcji.
Kolejny krok to próba ucieczki z Cytadeli i opisaliśmy to na osobnej stronie Użycie kapsuły ratunkowej.