System Shock Remake: Wszystkie poziomy trudności System Shock Remake poradnik, porady
W System Shock Remake można dostosować poziom trudności walk, zadań, cyberprzestrzeni i zagadek. W poradniku opisujemy wszystkie poziomy trudności i wyjaśniamy czy można zmieniać ustawienia już w trakcie gry.
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2023
System Shock Remake może stać się łatwiejszą lub bardzo wymagającą grą w zależności od wybranego stopnia trudności. W poradniku zestawiliśmy wszystkie dostępne ustawienia poziomu trudności - są to kategorie związane z walką, odwiedzaniem cyberprzestrzeni, głównymi zadanami i rozwiązywaniem zagadek. Pozwoli to Wam wybrać najlepszy poziom trudności dostosowany do Waszych preferencji.
Wybór i zmiana poziomu trudności
Ekran poziomu trudności załącza się po wybraniu opcji nowej gry. Jest on podzielony na 4 kategorie dotyczące różnych elementów rozgrywki. Dla każdego z nich możecie wybrać osobny poziom trudności od 1 do 3.
Gra nie pozwala zmienić poziomu trudności po rozpoczęciu kampanii. Powinniście dobrze przemyśleć wybory żeby gra nagle nie okazała się zbyt trudna. Optymalny wybór to rozpoczęcie rozgrywki z ustawieniami 2, przy czym możecie zmniejszyć ustawienia np. jeśli nie chcecie męczyć się przy łamigłówkach czy po prostu szybciej przejść grę.
Kategoria Walka
Ta grupa wpływa na walki z przeciwnikami - mutantami, cyborgami, robotami oraz bossami.
- Ustawienie 1 - Spotkacie mniej przeciwników. Dodatkowo są oni mniej wytrzymali, wyprowadzają słabsze ataki i mniej agresywnie zachowują się.
- Ustawienie 2 - Spotkacie domyślną liczbę przeciwników. Będą oni posiadać domyślne wartości wytrzymałości i siły ataku.
- Ustawienie 3 - Spotkacie więcej przeciwników. Są oni ponadto bardziej wytrzymali, ich ataki są silniejsze i bardziej agresywnie atakują sterowaną postać.
Kategoria Misja
Ta grupa dotyczy poziomu wyzwania dla przejścia gry, tzn. wykonania wszystkich obowiązkowych kroków prowadzących do powstrzymania sztucznej inteligencji SHODAN.
- Ustawienie 1 - Dostępne są 2 ważne ułatwienia: punkty nawigacyjne prowadzące do lokacji powiązanych z zadaniami oraz blokada upuszczania przedmiotów questowych żeby przez przypadek ich nie stracić.
- Ustawienie 2 - To domyślne ustawienie kampanii. Gra nie pomaga w ukończeniu kampanii, ale nie trzeba też ścigać się z czasem.
- Ustawienie 3 - Główne utrudnienie to konieczność przejścia gry w 5 godzin, tak więc nie jest to wskazane na potrzeby pierwszego playthrough. Dodatkowo postać może permanentnie zginąć jeśli nie aktywowaliście komory regeneracyjnej na danym poziomie.
Kategoria Cyber
Ta grupa dotyczy walk z wrogimi progamami w cyberprzestrzeni.
- Ustawienie 1 - Eksploracja cyberprzestrzeni jest ułatwiona i możecie skupić się wyłącznie na niszczeniu barier z prawdziwego świata.
- Ustawienie 2 - Musicie aktywnie walczć z programami SHODAN oprócz zajmowania się eksploracją sieci.
- Ustawienie 3 - Dodatkowym utrudnieniem jest to, że śmierć w cyberprzestrzeni to również śmierć w prawdziwym świecie. Trzeba skuteczniej walczyć z wrogimi programami i szukać zielonych obiektów do odnawiania energii.
Kategoria Zagadka
Ta grupa powiązana jest z zaliczaniem obowiązkowych i opcjonalnych zagadek logicznych. Im wyższy poziom trudności, tym trudniejsze jest znalezienie prawidłowego rozwiązania. Na potrzeby piewszego przejścia polecamy wybrać ustawienie 2. Wymusza ona zastanowienie się nad niektórymi zagadkami, ale nie powinniście się trwale zaciąć.