System Shock Remake: Wszystkie karty dostępu System Shock Remake poradnik, porady
Sekretne karty dostępu otwierają w System Shock Remake drzwi do zamkniętych pomieszczeń. W poradniku znajdziecie listę wszystkich kart dostępu z informacjami gdzie są te znajdźki.
Ostatnia aktualizacja: 10 czerwca 2023
Karty dostępu to jeden z najważniejszych typów znajdziek w grze System Shock Remake. Na tej stronie poradnika znajdziecie zestawienie wszystkich kart dostępu, która można odnaleźć na Cytadeli. Pozyskanie wszystkich tych sekretów ułatwi Wam znacząco nie tylko główne postępy w grze, ale też badanie kolejnych poziomów w 100%.
- Karta #1 - Dostęp standardowy (STD)
- Karta #2 - Dział medyczny (MED)
- Karta #3 - Osobista 1 (OS1)
- Karta #4 - Grupa 1 (GP1)
- Karta #5 - Dział inżynieryjny (INŻ)
- Karta #6 - Dział naukowy (NAU)
- Karta #7 - Grupa 3 (GP3)
- Karta #8 - Poziom administracyjny (ADM)
- Karta #9 - Grupa B (GPB)
- Karta #10 - Dział ochrony (OCHR)
- Karta #11 - Osobista 5 (OS5)
- Karta #12 - Dowództwo (DOW)
- Ważne informacje o używaniu kart dostępu
Karta #1 - Dostęp standardowy (STD)
Pierwszej karty nie można przegapić. Znajdziecie ją tuż po prologu i obudzeniu się na poziomie medycznym. Zbadajcie boczne pomieszczenie magazynowe - karta jest w otwartej skrzyni.
Karta #2 - Dział medyczny (MED)
Karta jest na poziomie medycznym. Znajdziecie ją na półce w sekcji Delta w tym samym pomieszczeniu, w którym można przenieść się do cyberprzestrzeni.
Karta #3 - Osobista 1 (OS1)
Karta jest w pomieszczeniu Dr. Nathan D'Arcy, które jest w północnej części mapy na poziomie medycznym.
Karta #4 - Grupa 1 (GP1)
Kartę znajdziecie na poziomie medycznym. Jest ona w walizce w pomieszczeniu z mutantem w południowej części mapy.
Karta #5 - Dział inżynieryjny (INŻ)
Karta jest na pokładzie Laboratoria badawcze. Musicie znaleźć pokazaną na obrazku skrzynkę z bezpiecznikami. Zaliczenie jej zagadki otworzy śluzę.
Przeciskajcie się wąskimi tunelami, a dotrzecie do pomieszczenia z obrazka 1. Sekret znajdziecie po zbadaniu zwłok zaznaczonych na obrazku.
Alternatywnie karta jest też do znalezienia na pokładzie Inżynieria systemów. Możecie jej wtedy używać do otwierania okolicznych drzwi.
Karta #6 - Dział naukowy (NAU)
Karta jest w pomieszczeniu Admin Security, które znajduje się na pokładzie Laboratoria badawcze. Możecie ją znaleźć przy zwłokach cyborga oraz w razie potrzeby drugą kopię na biurku.
Karta #7 - Grupa 3 (GP3)
Karta jest w pomieszczeniu Computer Room w południowej części pokładu Laboratoria badawcze. Musicie zbadać dolny obszar i sekret będzie przy zwłokach.
Karta #8 - Poziom administracyjny (ADM)
Karta jest na poziomie kierownictwa i potrzebna będzie do zbadania całości piętra. Znajdziecie ją przy zwłokach w pomieszczeniu jadalni, w którym otruci zostali pracownicy stacji.
Karta #9 - Grupa B (GPB)
Karta jest na poziomie ochrony. Musicie zbadać północno-zachodni obszar. Będzie ona przy zwłokach cyborga w rogu pomieszczenia.
Karta #10 - Dział ochrony (OCHR)
Karta jest na poziomie ochrony. Musicie dotrzeć do zachodniego biura na wyższym piętrze tego pokładu, które znajduje się obok strefy wypoczynku.
Karta #11 - Osobista 5 (OS5)
Musicie na poziomie ochrony dotrzeć do północnego obszaru, w którym do pokonania jest boss Cyborg Degio. Przeciwnik tym razem nie zniknie po wygranym pojedynku. Przeszukajcie pozostałości cyborga żeby znaleźć kartę dostępu.
Karta #12 - Dowództwo (DOW)
Karta jest do zdobycia na ostatnim poziomie Mostek. Musicie pokonać bossa Cortex Reaver, a następnie przeszukać pozostałości po zniszczonej maszynie. Karta potrzebna jest do odblokowania terminalu cyberprzestrzeni do stoczenia finałowego pojedynku z SHODAN.
Ważne informacje o używaniu kart dostępu
Główne zastosowanie kart to odblokowywanie nowych obszarów - może to być wymagane do awansowania w grze lub do dotarcia do opcjonalnych sekretnych pomieszczeń. Przy próbie otwarcia zamkniętych drzwi gra może wyświetlić w lewym górnym rogu informacje o wymaganym dostępie.
Niektóre karty dostępu występują w kilku kopiach i potrzebna jest wtedy tylko jedna. Mogą też być różne karty z tej samej kategorii, np. Grupa-1 i Grupa-3. Wtedy powinniście zdobyć każdą z nich.
W prawym dolnym rogu na ekranie mapy wyświetlają się skróty nazw posiadanych kart dostępu. Nie zajmują one na szczęście miejsca w inwentarzu.