Zagrożenia w Surviving Mars | Rozgrywka Surviving Mars - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2018
W tej sekcji poznasz mechanizmy, które wystawią Twoją kolonię na próbę. Dowiesz się co one robią, dzięki czemu, będziesz wiedział w jaki sposób przygotować swoją kolonię.
Burza pyłowa
Burze pyłowe wstrzymują ruch powietrzny dla wahadłowców oraz całkowicie wyłączają MAGETLEN-y i oddzielacze wilgoci. Występuje w kilku odmianach - zwykła, wielka burza pyłowa i elektrostatyczna burza pyłowa. Elektrostatyczne burze pyłowe występują rzadko. Uderzenia piorunów podczas burz mogą tymczasowo wyłączać budynki lub wyczerpywać akumulatory z łazików i dronów. Zmniejsza również wydajność rozłożonych paneli słonecznych. Zwiększa wydajność turbin wiatrowych.
Meteoryty
Występują dość często. Dopóki nie posiadasz odpowiednich budynków (Laser SOP, wieżyczki obronne), jedyne co Ci pozostanie to się modlić, aby nie wyrządziły dużych szkód. Aby się przed tym obronić w początkowej fazie gry, potrzebna jest redundancja tzn. zwielokrotnienie najważniejszych instalacji (sieć wodna i tlenowa). Lasery SOP i wieżyczki obronne potrafią niszczyć spadające meteory w zasięgu. Meteoryty występują w kilku rodzajach: pojedyncze (gra nie informuje o nadchodzącym meteorycie), multi (kilka na raz, gra poinformuje) oraz burza meteorytowa (gra poinformuje o tym).
Fala zimna
Zjawisko pogodowe znane jako fala zimna to szybkie i drastyczne spadki temperatury. Podczas fal zimna przestają działań budynki wydobywające wodę a także zbiorniki z wodą i rafinerię paliwa. Budując podziemny grzejnik, można usunąć skutki mrozu. Budynki będące na zewnątrz kopuły potrzebują o wiele więcej energii (około 60%, drony potrzebują o 100% więcej energii).
Diabły pyłowe
Innymi słowy to wiry pyłu. Spowalnia drony o 60% i powoduje natychmiastowe zniszczenia. Po przejściu wiru przez budowle, domagają się natychmiastowej konserwacji. Występują w dwóch odmianach: mniejszej i większej.
Nostalgia
Zagrożenie nostalgią może zaistnieć tylko, gdy nie będziesz dbać o swoich kolonistów. Koloniści z nostalgią chcą koniecznie wracać na Ziemię i zrobią to przy pierwszej lepszej okazji. Problem nie dotyczy kolonistów z cechą Marsjanin - urodzeni na Czerwonej Planecie nie czują nostalgii.
Renegaci
To zagrożenie również może zaistnieć, gdy nie będziesz dbał o morale kolonistów. Morale jest zależne od reszty parametrów tj. zdrowie fizyczne/psychiczne oraz wygoda. Aby utrzymać renegatów w ryzach, będziesz potrzebował oficerów oraz posterunku. Renegaci nie będą chcieli pracować i będą sprawiali problemy w kolonii. Pojawienie się renegatów to znak, że należy w kopułach zwiększyć jakość życia kolonistów.
Lustrzane kule
Jedynym sposobem na odparcie zagrożenia jest wybudowanie pułapek energetycznych. Każda pułapka może złapać tylko jedną lustrzaną kulę. Potrafią się "rozmnażać". Są w stanie wywoływać lokalnie fale zimna. Skutecznie destabilizują kolonię. Należą do jednej z tajemnic wybieranej przed mapą.
Awaria rur i kabli
To dość częste zagrożenie - wygląda niepozornie, ale awaria powoduje spadki mocy i wyciek wody. W połączeniu z innymi zagrożeniami np. falą zimna to wręcz krytyczna sytuacja. Gra będzie informowała o zdarzeniu, klikając na uszkodzoną część można sprawdzić, ile konkretnie zasobów tracisz. Im większa jest infrastruktura i obwód, tym częściej może dochodzić do awarii. Nie da się tego uniknąć, jedynym sposobem są technologie z drzewka przełomów - Znakomite rury oraz Znakomite kable.