Lista Budynków w Surviving Mars | Budynki i technologie Surviving Mars - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2018
W tym miejscu znajdziesz listę wszystkich budynków występujących w grze wraz ze statystykami, kosztami budowy, kosztami utrzymania oraz opisami. Wszystkie budynki są skategoryzowane tak samo jak w grze.
- Infrastruktura
- Energia
- Produkcja
- Podtrzymywanie życia
- Magazyny
- Kopuły
- Domy, edukacja i nauka
- Usługi w kopule
- Iglice w kopule
- Dekoracje
- Cuda
Infrastruktura
Nazwa | Opis |
Łazik sterowany | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych. Zdalnie sterowany pojazd, który przewozi i naprawia drony oraz steruje nimi. |
Ciężarówka sterowana | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych. Zdalnie sterowany pojazd, który przewozi zasoby. Można za jego pomocą tworzyć stałe szlaki zaopatrzeniowe lub zbierać zasoby ze złóż na powierzchni. |
Eksplorator sterowany | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych. Zdalnie sterowany pojazd badawczy, który może analizować anomalie. |
Gniazdo dronów | Koszt: 12 metalu, 8 artykułów elektronicznych, Zużycie: 3 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Steruje dronami i przydziela je do zadań. |
Sacja ładująca | Koszt: 1 metal, Zużycie: 0,2 energii. Ładuje akumulatory dronów. |
Wieżyczka detekcyjna | Koszt: 1 metalu, 1 artykuł elektroniczny, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 metalu. Zwiększa szybkość skanowania, zwłaszcza w sąsiednich sektorach. Zapewnia wcześniejsze ostrzeżenia przed klęską żywiołową. |
Węzeł wahadłowców | Koszt: 10 cementu, 15 polimeru, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, 1 paliwo, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Garażuje i tankuje wahadłowce umożliwiające dalekosiężny transport zasobów między składami i przesiedlanie kolonistów między kopułami. |
Oczyszczarka tryboelektryczna | Koszt: 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 1,8 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Emituje impulsy zmniejszające ilość pyłu nagromadzonego na budynkach, które znajdują się w jej zasięgu. |
Podziemny grzejnik | Koszt: 15 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 1,6 energii, 1 woda, Konserwacja: 2 metalu. Zwiększa temperaturę w chłodnych strefach i chroni okoliczne budynki przed falami zimna. |
Laser SOP | Koszt: 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Niszczy meteory spadające w jego zasięgu rażenia. Wymaga krótkich przerw między strzałami. |
Tunel | Koszt: 80 cementu, 20 metalu, 30 części maszyn. Wejścia do tunelu mogą łączyć sieć energetyczną i sieć podtrzymywania życia znajdujące się w różnych miejscach i na różnych wysokościach. Łaziki mogą podróżować tunelami do miejsc zwykle dla nich niedostępnych. |
Wieżyczka obronna | Koszt: 10 metalu, 5 artykułów elektronicznych. Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Konstrukcja obronna z naprowadzaniem laserowym. Chroni pobliskie budynki przed meteorytami. Może atakować wrogie pojazdy z nadzwyczajnej odległości. |
Pułapka energetyczna | Koszt: 10 cementu, 5 polimeru, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii. Może uwięzić jedną lustrzaną kulę. |
Energia
Nazwa | Opis |
Panel słoneczny | Koszt: 1 metal, Konserwacja: 0,5 metalu, Produkcja podstawowa: 2 energii. Wytwarza energię za dnia. Jego wydajność maleje w wyniku zapylenia i podczas burz piaskowych. W stanie wyłączonym jest chroniony przed pyłem. |
Duży panel słoneczny | Koszt: 4 metalu, Konserwacja: 1 metal, Produkcja podstawowa: 5 energii. Wytwarza energię za dnia. Jego wydajność maleje w wyniku zapylenia i podczas burz piaskowych. W stanie wyłączonym jest chroniony przed pyłem. |
Turbina wiatrowa | Koszt: 4 cementu, 1 część maszyn, Konserwacja: 0,5 części maszyn, Produkcja podstawowa: 5 energii. Wytwarza energię. Ma zwiększoną wydajność podczas burz pyłowych i w przypadku ustawienia na wzniesieniach. |
Generator Stirlinga | Koszt: 12 polimeru, 6 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 1 polimer, Produkcja podstawowa: 10 energii. Wytwarza energię. W stanie zamkniętym generator jest chroniony przed pyłem, ale wytwarza mniej energii. |
Reaktor termojądrowy | Koszt: 40 cementu, 20 polimeru, 20 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne, Produkcja podstawowa: 200 energii. Robotnicy: 24 (8 na zmianę). Wytwarza duże ilości energii, ale wymaga robotników z pobliskiej kopuły. |
Bateria energetyczna | Koszt: 3 cementu, 2 polimeru, Konserwacja: 1 polimer. Pojemność: 200 energii. Magazynuje energię. Pojemność energii jest ograniczona przez maksymalną szybkość rozładowania. |
Bateria atomowa | Koszt: 5 cementu, 5 polimeru. Konserwacja: 2 polimeru. Pojemność: 2 000 energii. Magazynuje energię. Duża pojemność i szybkość rozładowania, ale wolne ładowanie. |
Kable energetyczne | Koszt: 1 metal dla każdego odcinka o długości 5 heksów. Połącz producentów i konsumentów energii, zakładając sieć energetyczną. |
Wyłącznik | Koszt: 1 metal. Można obsługiwać ręcznie, aby odciąć dopływ energii. |
Produkcja
Nazwa | Opis |
Ekstraktor cementu | Koszt: 6 metalu, 2 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 20 cementu. Wydobywa bogaty w siarkę regolit ze złóż cementu i produkuje cement. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Ekstraktor metali | Koszt: 20 cementu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 20 metalu. Robotnicy: 12 (4 na zmianę). Wydobywa metale z podziemnych złóż. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Montażownia dronów | Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny, Robotnicy: 9 (3 na zmianę). Produkuje prefabrykaty dronów, które można wykorzystać przy zamawianiu nowych dronów w gniazdach dronów, co pomnoży posłuszną siłę roboczą kolonii. Drony nie stanowią żadnego zagrożenia dla ludzi. |
Ekstraktor rzadkich metali | Koszt: 20 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 7 rzadkich metali. Robotnicy: 12 (4 na zmianę). Wydobywa bogaty w siarkę regolit ze złóż cementu i produkuje cement. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Fabryka polimerów | Koszt: 10 cementu, 5 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 2 energii, 1 wodę, 1 paliwo, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 9 cementu. Robotnicy: 18 (6 na zmianę). Wytwarza polimery i potrzebuje do tego wody i paliwa. |
Fabryka elektroniki | Koszt: 10 cementu, 5 metalu, 15 artykułów elektronicznych, Zużycie: 8 energii, 1 metal rzadki, Konserwacja: 3 artykuł elektroniczny, Produkcja podstawowa: 9 artykułów elektronicznych. Robotnicy: 30 (10 na zmianę). Wytwarza artykuły elektroniczne z rzadkich metali. |
Fabryka części maszyn | Koszt: 10 cementu, 10 metali, 2 artykuły elektroniczne, Zużycie: 30 energii, 1 metal, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne, Produkcja podstawowa: 12 części maszyn. Robotnicy: 15 (5 na zmianę). Wytwarza z metali części maszyn. |
Wytwórnia paliwa | Koszt: 5 cementu, 5 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, 1 wodę, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 12 paliwa. Wytwarza paliwo z wody. |
Podtrzymywanie życia
Nazwa | Opis |
MAGETLEN | Koszt: 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 2 metalu, Produkcja podstawowa: 2 tlenu. Wytwarza tlen, ale nie podczas burz pyłowych. |
Zbiornik tlenowy | Koszt: 3 metalu, Konserwacja: 1 metal, Pojemność: 100. Magazynuje tlen. |
Ekstraktor wody | Koszt: 6 cementu, 2 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 5 wody. Wydobywa wodę z podziemnych złóż. Nie działa podczas fal zimna. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki. |
Oddzielacz wilgoci | Koszt: 2 metalu, 5 polimery, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 metalu, Produkcja podstawowa: 1 woda. Wydobywa wodę z atmosfery. Wydajność maleje, gdy jest umieszczony w pobliżu innych oddzielaczy. Nie działa podczas burz pyłowych. |
Wieża ciśnień | Koszt: 3 metalu, Konserwacja: 1 metal. Pojemność: 100. Magazynuje wodę. Nie działa podczas fal zimna. |
Rury | Koszt: 1 metal dla każdego odcinka o długości 5 heksów. Transportuje wodę i tlen. |
Zawór | Koszt: 1 metal. Można zamykać ręcznie, aby odciąć dopływ wody i tlenu. |
Farma hydroponiczna | Koszt: 4 metalu, 2 polimeru, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 metalu, Produkcja podstawowa: zależna od uprawy. Robotnicy: 3 (jedna zmiana). Wytwarza żywność. Zużywa wodę zależnie od wybranego typu upraw. |
Farma | Koszt: 8 cementu, Produkcja podstawowa: zależna od uprawy, Robotnicy: 6 (jedna zmiana). Wytwarza żywność. Zużywa wodę zależnie od wybranego typu upraw. |
Farma grzybów | Koszt: 10 cementu, 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, 2 tlenu, 0,5 wody, Konserwacja: 1 metal, Produkcja podstawowa: 5 żywności. Robotnicy: 6 (jedna zmiana). Wytwarza żywność. |
Magazyny
Nazwa | Opis |
Magazyn uniwersalny | Zapewnia miejsce na 30 jednostek każdego zasobu nadającego się do transportu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn metali | Zapewnia miejsce na 180 metalu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn cementu | Zapewnia miejsce na 180 cementu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn żywności | Zapewnia miejsce na 180 żywności. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn rzadkich metali | Zapewnia miejsce na 180 rzadkich metali. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn polimerów | Zapewnia miejsce na 180 polimeru. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn elektroniki | Zapewnia miejsce na 180 artykułów elektronicznych. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn części maszyn | Zapewnia miejsce na 180 części maszyn. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Magazyn paliwa | Zapewnia miejsce na 180 paliwa. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów. |
Wysypisko | Zapewnia miejsce na 70 odpadów skalnych. Odpady skalne powstają jako produkt uboczny różnych prac górniczych. |
Magazyn kostek | Bezpieczne miejsce dla czarnych kostek. Pojemność: 81. |
Magazyn tajemniczy skład | Jest bardzo... tajemniczy. |
Kopuły
Nazwa | Opis |
Kopuła podstawowa | Koszt: 80 cementu, 20 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 15 energii, 1 tlen, 1 woda, Konserwacja: 1 cement. Mała kopuła, odpowiednia w początkach istnienia kolonii. |
Średnia kopuła | Koszt: 150 cementu, 80 metalu, 25 polimeru, Zużycie: 30 energii, 2 tlenu, 2 wody, Konserwacja: 2 polimery. Kopuła w wersji średniej wielkości. |
Megakopuła | Koszt: 300 cementu, 200 metalu, 100 polimeru, Zużycie: 50 energii, 4 tlenu, 4 wody, Konserwacja: 5 polimeru. Najnowocześniejsza i najbardziej przestronna wersja kopuły. |
Owalna kopuła | Koszt: 150 cementu, 150 metalu, 100 polimeru, Zużycie: 40 energii, 2 tlenu, 2 wody, Konserwacja: 4 polimeru. Podłużna wersja kopuły z miejscem na dwie iglice. |
Domy, edukacja i nauka
Nazwa | Opis |
Blok mieszkalny | Koszt: 10 cementu, Zużycie: 1 energia, Konserwacja: 1 cement. Przestrzeń mieszkalna: 14 osób. Zapewnia dach nad głową. Odpoczywający mieszkańcy regenerują wygodę szybciej w porównaniu z innymi miejscami zamieszkania. |
Apartamenty | Koszt: 35 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 12 energii, Konserwacja: 3 cementu. Przestrzeń mieszkalna: 24 osoby. Zapewniają kolonistom dach nad głową. Ciasne pokoje dają mniejszą wygodę podczas odpoczynku. |
Inteligentny dom | Koszt: 5 cementu, 3 artykuły elektroniczne, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 0,5 artykułu elektronicznego. Przestrzeń mieszkalna: 4 osoby. Stanowi bardzo wygodne miejsce zamieszkania kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne. |
Inteligentny kompleks | Koszt: 15 cementu, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 4 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Przestrzeń mieszkalna: 12 osoby. Stanowi bardzo wygodne miejsce zamieszkania kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne. |
Przedszkole | Koszt: 10 cementu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Przestrzeń mieszkalna: 8 osób. Zapewnia dzieciom dach nad głową. |
Plac zabaw | Koszt: 8 polimeru. Usługi: zabawa. Wygoda z obsługi: 80. Rozwija u dzieci zalety dzięki specjalnym programom wychowawczym. |
Szkoła | Koszt: 25 cementu, 10 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne. Rozwija u dzieci pożądane zalety za pomocą nowoczesnego zdalnego nauczania. |
Laboratorium badawcze | Koszt: 15 cementu, 8 artykułów elektronicznych, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Robotnicy: 9 (3 na zmianę). Generuje badania naukowe. |
Instytut naukowy | Koszt: 30 cementu, 20 artykułów elektronicznych, 10 polimeru, Zużycie: 15 energii, Konserwacja: 4 artykuły elektroniczne. Robotnicy: 24 (8 na zmianę). Generuje badania naukowe szybciej niż laboratorium badawcze. |
Marsjański uniwersytet | Koszt: 30 cementu, 10 metali, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 15 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Szkoli specjalistów za pomocą nowoczesnego zdalnego nauczania. |
Usługi w kopule
Nazwa | Opis |
Kosmobar | Koszt: 15 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Zapewnia miejsce dla rekreacji i odpoczynku oraz fikuśne koktajle. Usługi: odprężenie, picie, życie towarzyskie. Wygoda z obsługi - 60. |
Stołówka | Koszt: 10 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii i 1 żywność, Konserwacja: 1 cement. Serwuje najlepsze dania na Marsie. Można tu zjeść z nieplastikowej zastawy. Usługi: posilanie się, życie towarzyskie, żywność. Wygoda z obsługi - 60. |
Szpitalik | Koszt: 15 cementu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Użytkownicy będą odzyskiwać zdrowie fizyczne i psychiczne, jeśli tylko nie cierpią na głód, odwodnienie, wychłodzenie lub niedotlenienie. Kopuła z budynkiem medycznym ma niższy próg wygody wymaganej dla narodzin Usługi: badania medyczne. Wygoda z obsługi - 40. |
Plac ćwiczeń | Koszt: 10 metalu, 8 polimeru. Użytkownicy odzyskują małą ilość zdrowia fizycznego i mogą uzyskać sprawność. Usługi: gimnastyka, życie towarzyskie. Wygoda z obsługi - 50. |
Kompleks kasyn | Koszt: 40 cementu, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne. Miejsce luksusowych rozrywek, nie zawsze moralnych. Tutaj można poczuć się prawdziwym człowiekiem. Usługi: luksus, granie, hazard, życie towarzyskie. Wygoda z obsługi - 70. |
Posterunek | Koszt: 15 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Przeciwdziała przestępczości generowanej przez renegatów i zmniejsza spowodowane przez klęski żywiołowe straty zdrowia psychicznego u wszystkich mieszkańców kopuły. |
Sklep spożywczy | Koszt: 10 cementu, Zużycie: 1 żywność, Konserwacja: 1 cement. Oferuje gotowe posiłki oraz świeże warzywa i owoce. Usługi: żywność, zakupy. Wygoda z obsługi - 50. |
Pracownia artystyczna | Koszt: 10 cementu, 2 polimeru, Zużycie: 1 polimer, Konserwacja: 1 cement. Miejsce do tworzenia i podziwiania autentycznych marsjańskich dzieł sztuki. Każda wizyta powoduje zużycie polimerów. Usługi: luksus, zakupy. Wygoda z obsługi - 80. |
Sklep z elektroniką | Koszt: 10 cementu, 3 artykuły elektroniczne, Zużycie: 1 artykuł elektroniczny, Konserwacja: 1 cement. Najnowsze i najlepsze gadżety dostępne na Marsie! Każda wizyta powoduje zużycie artykułów elektronicznych. Usługi: zakupy, granie. Wygoda z obsługi - 100. |
Iglice w kopule
Nazwa | Opis |
Arkologia | Koszt: 80 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 4 polimeru, Przestrzeń mieszkalna: 32. Zapewnia dach nad głową i daję dużą wygodę mieszkańcom. |
Wiszące Ogrody | Koszt: 40 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 2 wody, Konserwacja: 4 cementu. Wygoda z obsługi: +100, Wygoda dla wszystkich miejsc zamieszkania: +30. Piękny kompleks parkowy. Zwiększa wygodę wszystkich budynków mieszkalnych w kopule. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. |
Oczyszczalnia wody | Koszt: 50 cementu, 10 polimeru, 5 części maszyn, Konserwacja: 3 części maszyn. Odzyskuje do 70% wody zużywanej w kopule. |
Zbiorniki klonujące | Koszt: 50 metalu, 20 polimeru, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 polimeru. Z upływem czasu tworzy klony. Koloniści będący klonami rosną i starzeją się dwukrotnie szybciej niż normalnie. |
Węzeł sieci | Koszt: 50 cementu, 50 metalu, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Zwiększa wydajność badań naukowych kopuły. |
Sanatorium | Koszt: 50 cementu, 20 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 2 polimeru. Leczy kolonistów, usuwając ich wady. |
Ośrodek medyczny | Koszt: 30 cementu, 30 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 3 polimeru, Wygoda z obsługi: 70. Użytkownicy uzyskują zdrowie psychiczne i fizyczne, pod warunkiem, że nie cierpią na głód, odwodnienie, wychłodzenie lub niedotlenienie. Ma więcej miejsc i działa skuteczniej niż szpitalik. Kopuła z budynkiem medycznym ma niższy próg wygody wymaganej dla narodzin. Usługi: badania medyczne. |
Dekoracje
Nazwa | Opis |
Jupiter | Koszt: 1 cement, Zużycie: 0,2 energii. Nieco rozjaśnia marsjańskie noce. |
Ogródek | Koszt: 2 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce rekreacji, w którym uprawia się rośliny. |
Ogród | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce rekreacji, w którym uprawia się rośliny. |
Małe alejki | Koszt: 2 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Piękny park z alejkami i ławkami. |
Park z alejkami | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Piękny park z alejkami i ławkami. |
Ogródek skalny | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Urządzony ze smakiem, ściśle według reguł Zen. |
Jezioro | Koszt: 3 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Duży zbiornik wodny z orzeźwiająco chłodną wodą. |
Mała fontanna | Koszt: 2 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce służące do odprężenia i rekreacji. |
Fontanna | Koszt: 4 cementu. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. Miejsce służące do odprężenia i rekreacji. |
Posąg | Koszt: 1 cement. Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa. Wygoda z obsługi: 40. "Na cześć założycieli marsjańskiej kolonii." |
Mały pomnik | Koszt: 42 czarnych kostek. Dekoracyjna figura wykonana z tajemniczych czarnych kostek. Chyba nieszkodliwych. |
Duży pomnik | Koszt: 126 czarnych kostek. Dekoracyjna figura wykonana z tajemniczych czarnych kostek. Zdecydowanie nie jest ot miejsce kultu. |
Cuda
Nazwa | Opis |
Sztuczne słońce | Koszt: 200 cementu, 300 metalu, 300 polimeru, Konserwacja: 3 polimeru. Produkcja podstawowa: 1 000 energii. Ten cud marsjańskiej techniki wytwarza ogromne ilości energii. Dostarcza nocą światło do pobliskich paneli słonecznych i ogrzewa okolicę. Przy rozruchu zużywa wielką ilość wody. |
Winda kosmiczna | Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 150 polimeru, 150 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Szybszy sposób podróżowania w kosmos. Winda kosmiczna przyspiesza transport towarów na orbitę. Eksportuje rzadkie metale na Ziemię i oferuje uzupełnienie zapasów i prefabrykaty za korzystną cenę. |
Kopalnia Moho | Koszt: 400 cementu, 100 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 metalu, 20 rzadkich metali. Kopalnie Moho, wwiercające się głęboko w skorupę Marsa, wytwarzają metale, rzadkie metale i odpady skalne, a przy okazji ogrzewają okolicę. |
Teleskop Omega | Koszt: 400 cementu, 300 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 80 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Radioteleskop zerkający za zasłonę nieznanego zapewnia dostęp do nowych przełomowych technologii i przyspiesza badania naukowe. |
Projekt Morfeusz | Koszt: 200 cementu, 400 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 110 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Stworzyliśmy ten projekt dzięki lepszemu zrozumieniu działania ludzkiego mózgu. Dzięki połączeniu wyzwalaczy psychosomatycznych i sugestii dydaktycznej to urządzenie stymuluje rozwój nowych zalet u dorosłych kolonistów. |
Czerparka | Koszt: 100 cementu, 300 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 cementu. Zastosowani nowoczesnej technologii wydobywczej umożliwia wytwarzanie cementu bezpośrednio z marsjańskiej gleby, bez złóż. |
Kopuła krajobrazowa | Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 300 polimeru, Zużycie: 40 energii, 10 wody, Konserwacja: 3 polimeru. Wygoda (wszystkie miejsca zamieszkania): 25. Fragment Ziemi na Marsie - zwiększa wygodę wszystkich zamieszkujących ją ludzi. Ponadto każdego sola zwiększa zdrowie psychiczne mieszkańców. |