Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Surviving Mars - poradnik do gry

Surviving Mars - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lista Budynków w Surviving Mars | Budynki i technologie Surviving Mars - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2018

W tym miejscu znajdziesz listę wszystkich budynków występujących w grze wraz ze statystykami, kosztami budowy, kosztami utrzymania oraz opisami. Wszystkie budynki są skategoryzowane tak samo jak w grze.

Infrastruktura

Nazwa

Opis

Łazik sterowany

Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych.

Zdalnie sterowany pojazd, który przewozi i naprawia drony oraz steruje nimi.

Ciężarówka sterowana

Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych.

Zdalnie sterowany pojazd, który przewozi zasoby. Można za jego pomocą tworzyć stałe szlaki zaopatrzeniowe lub zbierać zasoby ze złóż na powierzchni.

Eksplorator sterowany

Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych.

Zdalnie sterowany pojazd badawczy, który może analizować anomalie.

Gniazdo dronów

Koszt: 12 metalu, 8 artykułów elektronicznych, Zużycie: 3 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny.

Steruje dronami i przydziela je do zadań.

Sacja ładująca

Koszt: 1 metal, Zużycie: 0,2 energii.

Ładuje akumulatory dronów.

Wieżyczka detekcyjna

Koszt: 1 metalu, 1 artykuł elektroniczny, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 metalu.

Zwiększa szybkość skanowania, zwłaszcza w sąsiednich sektorach. Zapewnia wcześniejsze ostrzeżenia przed klęską żywiołową.

Węzeł wahadłowców

Koszt: 10 cementu, 15 polimeru, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, 1 paliwo, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny.

Garażuje i tankuje wahadłowce umożliwiające dalekosiężny transport zasobów między składami i przesiedlanie kolonistów między kopułami.

Oczyszczarka tryboelektryczna

Koszt: 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 1,8 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny.

Emituje impulsy zmniejszające ilość pyłu nagromadzonego na budynkach, które znajdują się w jej zasięgu.

Podziemny grzejnik

Koszt: 15 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 1,6 energii, 1 woda, Konserwacja: 2 metalu.

Zwiększa temperaturę w chłodnych strefach i chroni okoliczne budynki przed falami zimna.

Laser SOP

Koszt: 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny.

Niszczy meteory spadające w jego zasięgu rażenia. Wymaga krótkich przerw między strzałami.

Tunel

Koszt: 80 cementu, 20 metalu, 30 części maszyn.

Wejścia do tunelu mogą łączyć sieć energetyczną i sieć podtrzymywania życia znajdujące się w różnych miejscach i na różnych wysokościach. Łaziki mogą podróżować tunelami do miejsc zwykle dla nich niedostępnych.

Wieżyczka obronna

Koszt: 10 metalu, 5 artykułów elektronicznych. Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny.

Konstrukcja obronna z naprowadzaniem laserowym. Chroni pobliskie budynki przed meteorytami. Może atakować wrogie pojazdy z nadzwyczajnej odległości.

Pułapka energetyczna

Koszt: 10 cementu, 5 polimeru, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii.

Może uwięzić jedną lustrzaną kulę.

Energia

Nazwa

Opis

Panel słoneczny

Koszt: 1 metal, Konserwacja: 0,5 metalu, Produkcja podstawowa: 2 energii.

Wytwarza energię za dnia. Jego wydajność maleje w wyniku zapylenia i podczas burz piaskowych. W stanie wyłączonym jest chroniony przed pyłem.

Duży panel słoneczny

Koszt: 4 metalu, Konserwacja: 1 metal, Produkcja podstawowa: 5 energii.

Wytwarza energię za dnia. Jego wydajność maleje w wyniku zapylenia i podczas burz piaskowych. W stanie wyłączonym jest chroniony przed pyłem.

Turbina wiatrowa

Koszt: 4 cementu, 1 część maszyn, Konserwacja: 0,5 części maszyn, Produkcja podstawowa: 5 energii.

Wytwarza energię. Ma zwiększoną wydajność podczas burz pyłowych i w przypadku ustawienia na wzniesieniach.

Generator Stirlinga

Koszt: 12 polimeru, 6 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 1 polimer, Produkcja podstawowa: 10 energii.

Wytwarza energię. W stanie zamkniętym generator jest chroniony przed pyłem, ale wytwarza mniej energii.

Reaktor termojądrowy

Koszt: 40 cementu, 20 polimeru, 20 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne, Produkcja podstawowa: 200 energii. Robotnicy: 24 (8 na zmianę).

Wytwarza duże ilości energii, ale wymaga robotników z pobliskiej kopuły.

Bateria energetyczna

Koszt: 3 cementu, 2 polimeru, Konserwacja: 1 polimer. Pojemność: 200 energii.

Magazynuje energię. Pojemność energii jest ograniczona przez maksymalną szybkość rozładowania.

Bateria atomowa

Koszt: 5 cementu, 5 polimeru. Konserwacja: 2 polimeru. Pojemność: 2 000 energii.

Magazynuje energię. Duża pojemność i szybkość rozładowania, ale wolne ładowanie.

Kable energetyczne

Koszt: 1 metal dla każdego odcinka o długości 5 heksów.

Połącz producentów i konsumentów energii, zakładając sieć energetyczną.

Wyłącznik

Koszt: 1 metal.

Można obsługiwać ręcznie, aby odciąć dopływ energii.

Produkcja

Nazwa

Opis

Ekstraktor cementu

Koszt: 6 metalu, 2 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 20 cementu.

Wydobywa bogaty w siarkę regolit ze złóż cementu i produkuje cement. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki.

Ekstraktor metali

Koszt: 20 cementu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 20 metalu. Robotnicy: 12 (4 na zmianę).

Wydobywa metale z podziemnych złóż. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki.

Montażownia dronów

Koszt: 20 metalu, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny, Robotnicy: 9 (3 na zmianę).

Produkuje prefabrykaty dronów, które można wykorzystać przy zamawianiu nowych dronów w gniazdach dronów, co pomnoży posłuszną siłę roboczą kolonii. Drony nie stanowią żadnego zagrożenia dla ludzi.

Ekstraktor rzadkich metali

Koszt: 20 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 7 rzadkich metali. Robotnicy: 12 (4 na zmianę).

Wydobywa bogaty w siarkę regolit ze złóż cementu i produkuje cement. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki.

Fabryka polimerów

Koszt: 10 cementu, 5 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 2 energii, 1 wodę, 1 paliwo, Konserwacja: 2 część maszyn, Produkcja podstawowa: 9 cementu. Robotnicy: 18 (6 na zmianę).

Wytwarza polimery i potrzebuje do tego wody i paliwa.

Fabryka elektroniki

Koszt: 10 cementu, 5 metalu, 15 artykułów elektronicznych, Zużycie: 8 energii, 1 metal rzadki, Konserwacja: 3 artykuł elektroniczny, Produkcja podstawowa: 9 artykułów elektronicznych. Robotnicy: 30 (10 na zmianę).

Wytwarza artykuły elektroniczne z rzadkich metali.

Fabryka części maszyn

Koszt: 10 cementu, 10 metali, 2 artykuły elektroniczne, Zużycie: 30 energii, 1 metal, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne, Produkcja podstawowa: 12 części maszyn. Robotnicy: 15 (5 na zmianę).

Wytwarza z metali części maszyn.

Wytwórnia paliwa

Koszt: 5 cementu, 5 metalu, 5 części maszyn, Zużycie: 5 energii, 1 wodę, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 12 paliwa.

Wytwarza paliwo z wody.

Podtrzymywanie życia

Nazwa

Opis

MAGETLEN

Koszt: 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 2 metalu, Produkcja podstawowa: 2 tlenu.

Wytwarza tlen, ale nie podczas burz pyłowych.

Zbiornik tlenowy

Koszt: 3 metalu, Konserwacja: 1 metal, Pojemność: 100.

Magazynuje tlen.

Ekstraktor wody

Koszt: 6 cementu, 2 części maszyn, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 część maszyn, Produkcja podstawowa: 5 wody.

Wydobywa wodę z podziemnych złóż. Nie działa podczas fal zimna. Wszystkie ekstraktory zanieczyszczają pyłem okoliczne budynki.

Oddzielacz wilgoci

Koszt: 2 metalu, 5 polimery, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 metalu, Produkcja podstawowa: 1 woda.

Wydobywa wodę z atmosfery. Wydajność maleje, gdy jest umieszczony w pobliżu innych oddzielaczy. Nie działa podczas burz pyłowych.

Wieża ciśnień

Koszt: 3 metalu, Konserwacja: 1 metal. Pojemność: 100.

Magazynuje wodę. Nie działa podczas fal zimna.

Rury

Koszt: 1 metal dla każdego odcinka o długości 5 heksów.

Transportuje wodę i tlen.

Zawór

Koszt: 1 metal.

Można zamykać ręcznie, aby odciąć dopływ wody i tlenu.

Farma hydroponiczna

Koszt: 4 metalu, 2 polimeru, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 metalu, Produkcja podstawowa: zależna od uprawy. Robotnicy: 3 (jedna zmiana).

Wytwarza żywność. Zużywa wodę zależnie od wybranego typu upraw.

Farma

Koszt: 8 cementu, Produkcja podstawowa: zależna od uprawy, Robotnicy: 6 (jedna zmiana).

Wytwarza żywność. Zużywa wodę zależnie od wybranego typu upraw.

Farma grzybów

Koszt: 10 cementu, 15 metalu, 5 artykułów elektronicznych, Zużycie: 10 energii, 2 tlenu, 0,5 wody, Konserwacja: 1 metal, Produkcja podstawowa: 5 żywności. Robotnicy: 6 (jedna zmiana).

Wytwarza żywność.

Magazyny

Nazwa

Opis

Magazyn uniwersalny

Zapewnia miejsce na 30 jednostek każdego zasobu nadającego się do transportu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn metali

Zapewnia miejsce na 180 metalu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn cementu

Zapewnia miejsce na 180 cementu. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn żywności

Zapewnia miejsce na 180 żywności. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn rzadkich metali

Zapewnia miejsce na 180 rzadkich metali. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn polimerów

Zapewnia miejsce na 180 polimeru. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn elektroniki

Zapewnia miejsce na 180 artykułów elektronicznych. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn części maszyn

Zapewnia miejsce na 180 części maszyn. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Magazyn paliwa

Zapewnia miejsce na 180 paliwa. Nadmiar surowca będzie automatycznie dostarczany do innych składów znajdujących się w zasięgu dronów.

Wysypisko

Zapewnia miejsce na 70 odpadów skalnych. Odpady skalne powstają jako produkt uboczny różnych prac górniczych.

Magazyn kostek

Bezpieczne miejsce dla czarnych kostek. Pojemność: 81.

Magazyn tajemniczy skład

Jest bardzo... tajemniczy.

Kopuły

Nazwa

Opis

Kopuła podstawowa

Koszt: 80 cementu, 20 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 15 energii, 1 tlen, 1 woda, Konserwacja: 1 cement.

Mała kopuła, odpowiednia w początkach istnienia kolonii.

Średnia kopuła

Koszt: 150 cementu, 80 metalu, 25 polimeru, Zużycie: 30 energii, 2 tlenu, 2 wody, Konserwacja: 2 polimery.

Kopuła w wersji średniej wielkości.

Megakopuła

Koszt: 300 cementu, 200 metalu, 100 polimeru, Zużycie: 50 energii, 4 tlenu, 4 wody, Konserwacja: 5 polimeru.

Najnowocześniejsza i najbardziej przestronna wersja kopuły.

Owalna kopuła

Koszt: 150 cementu, 150 metalu, 100 polimeru, Zużycie: 40 energii, 2 tlenu, 2 wody, Konserwacja: 4 polimeru.

Podłużna wersja kopuły z miejscem na dwie iglice.

Domy, edukacja i nauka

Nazwa

Opis

Blok mieszkalny

Koszt: 10 cementu, Zużycie: 1 energia, Konserwacja: 1 cement. Przestrzeń mieszkalna: 14 osób.

Zapewnia dach nad głową. Odpoczywający mieszkańcy regenerują wygodę szybciej w porównaniu z innymi miejscami zamieszkania.

Apartamenty

Koszt: 35 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 12 energii, Konserwacja: 3 cementu. Przestrzeń mieszkalna: 24 osoby.

Zapewniają kolonistom dach nad głową. Ciasne pokoje dają mniejszą wygodę podczas odpoczynku.

Inteligentny dom

Koszt: 5 cementu, 3 artykuły elektroniczne, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 0,5 artykułu elektronicznego. Przestrzeń mieszkalna: 4 osoby.

Stanowi bardzo wygodne miejsce zamieszkania kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne.

Inteligentny kompleks

Koszt: 15 cementu, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 4 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Przestrzeń mieszkalna: 12 osoby.

Stanowi bardzo wygodne miejsce zamieszkania kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne.

Przedszkole

Koszt: 10 cementu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement. Przestrzeń mieszkalna: 8 osób.

Zapewnia dzieciom dach nad głową.

Plac zabaw

Koszt: 8 polimeru.

Usługi: zabawa. Wygoda z obsługi: 80.

Rozwija u dzieci zalety dzięki specjalnym programom wychowawczym.

Szkoła

Koszt: 25 cementu, 10 artykułów elektronicznych, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne.

Rozwija u dzieci pożądane zalety za pomocą nowoczesnego zdalnego nauczania.

Laboratorium badawcze

Koszt: 15 cementu, 8 artykułów elektronicznych, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 1 artykuł elektroniczny. Robotnicy: 9 (3 na zmianę).

Generuje badania naukowe.

Instytut naukowy

Koszt: 30 cementu, 20 artykułów elektronicznych, 10 polimeru, Zużycie: 15 energii, Konserwacja: 4 artykuły elektroniczne. Robotnicy: 24 (8 na zmianę).

Generuje badania naukowe szybciej niż laboratorium badawcze.

Marsjański uniwersytet

Koszt: 30 cementu, 10 metali, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 15 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne.

Szkoli specjalistów za pomocą nowoczesnego zdalnego nauczania.

Usługi w kopule

Nazwa

Opis

Kosmobar

Koszt: 15 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement.

Zapewnia miejsce dla rekreacji i odpoczynku oraz fikuśne koktajle.

Usługi: odprężenie, picie, życie towarzyskie.

Wygoda z obsługi - 60.

Stołówka

Koszt: 10 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii i 1 żywność, Konserwacja: 1 cement.

Serwuje najlepsze dania na Marsie. Można tu zjeść z nieplastikowej zastawy.

Usługi: posilanie się, życie towarzyskie, żywność.

Wygoda z obsługi - 60.

Szpitalik

Koszt: 15 cementu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement.

Użytkownicy będą odzyskiwać zdrowie fizyczne i psychiczne, jeśli tylko nie cierpią na głód, odwodnienie, wychłodzenie lub niedotlenienie. Kopuła z budynkiem medycznym ma niższy próg wygody wymaganej dla narodzin

Usługi: badania medyczne.

Wygoda z obsługi - 40.

Plac ćwiczeń

Koszt: 10 metalu, 8 polimeru.

Użytkownicy odzyskują małą ilość zdrowia fizycznego i mogą uzyskać sprawność.

Usługi: gimnastyka, życie towarzyskie.

Wygoda z obsługi - 50.

Kompleks kasyn

Koszt: 40 cementu, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 5 energii, Konserwacja: 2 artykuły elektroniczne.

Miejsce luksusowych rozrywek, nie zawsze moralnych. Tutaj można poczuć się prawdziwym człowiekiem.

Usługi: luksus, granie, hazard, życie towarzyskie.

Wygoda z obsługi - 70.

Posterunek

Koszt: 15 cementu, 5 metalu, Zużycie: 2 energii, Konserwacja: 1 cement.

Przeciwdziała przestępczości generowanej przez renegatów i zmniejsza spowodowane przez klęski żywiołowe straty zdrowia psychicznego u wszystkich mieszkańców kopuły.

Sklep spożywczy

Koszt: 10 cementu, Zużycie: 1 żywność, Konserwacja: 1 cement.

Oferuje gotowe posiłki oraz świeże warzywa i owoce.

Usługi: żywność, zakupy.

Wygoda z obsługi - 50.

Pracownia artystyczna

Koszt: 10 cementu, 2 polimeru, Zużycie: 1 polimer, Konserwacja: 1 cement.

Miejsce do tworzenia i podziwiania autentycznych marsjańskich dzieł sztuki. Każda wizyta powoduje zużycie polimerów.

Usługi: luksus, zakupy.

Wygoda z obsługi - 80.

Sklep z elektroniką

Koszt: 10 cementu, 3 artykuły elektroniczne, Zużycie: 1 artykuł elektroniczny, Konserwacja: 1 cement.

Najnowsze i najlepsze gadżety dostępne na Marsie! Każda wizyta powoduje zużycie artykułów elektronicznych.

Usługi: zakupy, granie.

Wygoda z obsługi - 100.

Iglice w kopule

Nazwa

Opis

Arkologia

Koszt: 80 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 4 polimeru, Przestrzeń mieszkalna: 32.

Zapewnia dach nad głową i daję dużą wygodę mieszkańcom.

Wiszące Ogrody

Koszt: 40 cementu, 10 polimeru, Zużycie: 2 wody, Konserwacja: 4 cementu. Wygoda z obsługi: +100, Wygoda dla wszystkich miejsc zamieszkania: +30.

Piękny kompleks parkowy. Zwiększa wygodę wszystkich budynków mieszkalnych w kopule.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Oczyszczalnia wody

Koszt: 50 cementu, 10 polimeru, 5 części maszyn, Konserwacja: 3 części maszyn.

Odzyskuje do 70% wody zużywanej w kopule.

Zbiorniki klonujące

Koszt: 50 metalu, 20 polimeru, 10 artykułów elektronicznych, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 polimeru.

Z upływem czasu tworzy klony. Koloniści będący klonami rosną i starzeją się dwukrotnie szybciej niż normalnie.

Węzeł sieci

Koszt: 50 cementu, 50 metalu, 20 artykułów elektronicznych, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne.

Zwiększa wydajność badań naukowych kopuły.

Sanatorium

Koszt: 50 cementu, 20 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 2 polimeru.

Leczy kolonistów, usuwając ich wady.

Ośrodek medyczny

Koszt: 30 cementu, 30 metalu, 10 polimeru, Zużycie: 20 energii, Konserwacja: 3 polimeru, Wygoda z obsługi: 70.

Użytkownicy uzyskują zdrowie psychiczne i fizyczne, pod warunkiem, że nie cierpią na głód, odwodnienie, wychłodzenie lub niedotlenienie. Ma więcej miejsc i działa skuteczniej niż szpitalik. Kopuła z budynkiem medycznym ma niższy próg wygody wymaganej dla narodzin.

Usługi: badania medyczne.

Dekoracje

Nazwa

Opis

Jupiter

Koszt: 1 cement, Zużycie: 0,2 energii.

Nieco rozjaśnia marsjańskie noce.

Ogródek

Koszt: 2 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Miejsce rekreacji, w którym uprawia się rośliny.

Ogród

Koszt: 4 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Miejsce rekreacji, w którym uprawia się rośliny.

Małe alejki

Koszt: 2 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Piękny park z alejkami i ławkami.

Park z alejkami

Koszt: 4 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Piękny park z alejkami i ławkami.

Ogródek skalny

Koszt: 4 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Urządzony ze smakiem, ściśle według reguł Zen.

Jezioro

Koszt: 3 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Duży zbiornik wodny z orzeźwiająco chłodną wodą.

Mała fontanna

Koszt: 2 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Miejsce służące do odprężenia i rekreacji.

Fontanna

Koszt: 4 cementu.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

Miejsce służące do odprężenia i rekreacji.

Posąg

Koszt: 1 cement.

Usługi: odprężenie, gimnastyka, zabawa.

Wygoda z obsługi: 40.

"Na cześć założycieli marsjańskiej kolonii."

Mały pomnik

Koszt: 42 czarnych kostek.

Dekoracyjna figura wykonana z tajemniczych czarnych kostek. Chyba nieszkodliwych.

Duży pomnik

Koszt: 126 czarnych kostek.

Dekoracyjna figura wykonana z tajemniczych czarnych kostek. Zdecydowanie nie jest ot miejsce kultu.

Cuda

Nazwa

Opis

Sztuczne słońce

Koszt: 200 cementu, 300 metalu, 300 polimeru, Konserwacja: 3 polimeru. Produkcja podstawowa: 1 000 energii.

Ten cud marsjańskiej techniki wytwarza ogromne ilości energii. Dostarcza nocą światło do pobliskich paneli słonecznych i ogrzewa okolicę. Przy rozruchu zużywa wielką ilość wody.

Winda kosmiczna

Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 150 polimeru, 150 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn.

Szybszy sposób podróżowania w kosmos. Winda kosmiczna przyspiesza transport towarów na orbitę. Eksportuje rzadkie metale na Ziemię i oferuje uzupełnienie zapasów i prefabrykaty za korzystną cenę.

Kopalnia Moho

Koszt: 400 cementu, 100 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 metalu, 20 rzadkich metali.

Kopalnie Moho, wwiercające się głęboko w skorupę Marsa, wytwarzają metale, rzadkie metale i odpady skalne, a przy okazji ogrzewają okolicę.

Teleskop Omega

Koszt: 400 cementu, 300 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 80 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne.

Radioteleskop zerkający za zasłonę nieznanego zapewnia dostęp do nowych przełomowych technologii i przyspiesza badania naukowe.

Projekt Morfeusz

Koszt: 200 cementu, 400 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 110 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne.

Stworzyliśmy ten projekt dzięki lepszemu zrozumieniu działania ludzkiego mózgu. Dzięki połączeniu wyzwalaczy psychosomatycznych i sugestii dydaktycznej to urządzenie stymuluje rozwój nowych zalet u dorosłych kolonistów.

Czerparka

Koszt: 100 cementu, 300 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 cementu.

Zastosowani nowoczesnej technologii wydobywczej umożliwia wytwarzanie cementu bezpośrednio z marsjańskiej gleby, bez złóż.

Kopuła krajobrazowa

Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 300 polimeru, Zużycie: 40 energii, 10 wody, Konserwacja: 3 polimeru.

Wygoda (wszystkie miejsca zamieszkania): 25.

Fragment Ziemi na Marsie - zwiększa wygodę wszystkich zamieszkujących ją ludzi. Ponadto każdego sola zwiększa zdrowie psychiczne mieszkańców.