Cuda w Surviving Mars | Rozgrywka Surviving Mars - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2018
W tym rozdziale dowiesz się, co to są Cuda, dlaczego opłaca się je budować i jakie korzyści wynikają z ich zbudowania. W tym miejscu będziesz miał również dostęp do szybkiej listy cudów z opisami.
Co to są Cuda?
Cuda to wyjątkowo zaawansowane i kosztowne konstrukcje, zapewniające wielkie korzyści dla całej kolonii. Każdy cud jest unikatowy i można go zbudować tylko raz. Można je odblokować w końcowej części drzewka badań.
Po co je budować?
Mimo, że są diabelnie kosztowne, te konstrukcje znacząco przyspieszają rozwój Twojej kolonii. Jeden z cudów, Kopalnia Moho, produkuje dziennie 50 metalu i 20 rzadkich metali, nie potrzebują w pobliżu złoża, aby efektywnie produkować surowce. To samo tyczy się Czerparki. Wytwarza 50 cementu, może być postawiona gdziekolwiek na Czerwonej Planecie - nie potrzebuje złóż cementu. Dlatego właśnie budowa cudów jest opłacalna.
Lista cudów
Poniżej znajdziecie opisy cudów, które przyczynią się do wzrostu potencjału kolonii oraz jej rozbudowy.
Sztuczne słońce
Produkcja 1 000 energii, ogrzewanie okolicy oraz dostarczanie światła do paneli słonecznych niwelują wszelkie niedoskonałości tego budynku - jego koszt oraz ogromny pobór wody. Nie jest to raczej budynek pierwszej potrzeby, ale jeżeli narzekasz na brak prądu - wybuduj go.
Winda kosmiczna
Znacząco przyspiesza transport surowców między Ziemią a Marsem. Może przewozić do 100 metali rzadkich. To dobry budynek, kiedy chcesz skupić się na zarabianiu. Wraz z kopalnią Moho, możesz drastycznie przyspieszyć wzrost funduszy.
Kopalnia Moho
Świetny budynek - wytwarza metale i metale rzadkie, nie potrzebuje w ogóle złóż. Podstawowy budynek, jeśli myślisz o samowystarczalności kolonii i o sprzedawaniu surowców.
Teleskop Omega
Teleskop Omega przyspiesza badania naukowe o 20%. Bardzo dobry budynek, jeśli kładziesz mocny nacisk na technologię. Jednak jeśli masz czas i nie zależy Ci aż tak bardzo na szybkim postępie, możesz go pominąć.
Projekt Morfeusz
Przydziela nowe zalety dla kolonistów. Dobry do stworzenia idealnej kolonii, zwłaszcza przy wsparciu zbiorników klonujących, szkół i uniwersytetów.
Czerparka
Wydobywa z jakiegokolwiek miejsca na powierzchni Marsa 50 cementu. Nie potrzebuje złoża, co czyni go, obok kopalni Moho, jednym z lepszych budynków końcowych.
Kopuła krajobrazowa
Bardzo dobra kopuła - zwiększa zdrowie psychiczne mieszkańców każdego sola. Posiada większy parametr wygody dla wszystkich zamieszkujących ją kolonistów. Można się bez niej obejść, ale bez wątpienia skutecznie zwiększa jakość życia kolonistów.
Statystyki cudów
Nazwa | Opis |
Sztuczne słońce | Koszt: 200 cementu, 300 metalu, 300 polimeru, Konserwacja: 3 polimeru. Produkcja podstawowa: 1 000 energii. Ten cud marsjańskiej techniki wytwarza ogromne ilości energii. Dostarcza nocą światło do pobliskich paneli słonecznych i ogrzewa okolicę. Przy rozruchu zużywa wielką ilość wody. |
Winda kosmiczna | Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 150 polimeru, 150 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Szybszy sposób podróżowania w kosmos. Winda kosmiczna przyspiesza transport towarów na orbitę. Eksportuje rzadkie metale na Ziemię i oferuje uzupełnienie zapasów i prefabrykaty za korzystną cenę. |
Kopalnia Moho | Koszt: 400 cementu, 100 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 40 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 metalu, 20 rzadkich metali. Kopalnie Moho, wwiercające się głęboko w skorupę Marsa, wytwarzają metale, rzadkie metale i odpady skalne, a przy okazji ogrzewają okolicę. |
Teleskop Omega | Koszt: 400 cementu, 300 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 80 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Radioteleskop zerkający za zasłonę nieznanego zapewnia dostęp do nowych przełomowych technologii i przyspiesza badania naukowe. |
Projekt Morfeusz | Koszt: 200 cementu, 400 metalu, 300 artykułów elektronicznych, Zużycie: 110 energii, Konserwacja: 3 artykuły elektroniczne. Stworzyliśmy ten projekt dzięki lepszemu zrozumieniu działania ludzkiego mózgu. Dzięki połączeniu wyzwalaczy psychosomatycznych i sugestii dydaktycznej to urządzenie stymuluje rozwój nowych zalet u dorosłych kolonistów. |
Czerparka | Koszt: 100 cementu, 300 metalu, 300 części maszyn, Zużycie: 30 energii, Konserwacja: 3 części maszyn. Produkcja podstawowa: 50 cementu. Zastosowani nowoczesnej technologii wydobywczej umożliwia wytwarzanie cementu bezpośrednio z marsjańskiej gleby, bez złóż. |
Kopuła krajobrazowa | Koszt: 400 cementu, 200 metalu, 300 polimeru, Zużycie: 40 energii, 10 wody, Konserwacja: 3 polimeru. Wygoda (wszystkie miejsca zamieszkania): 25. Fragment Ziemi na Marsie - zwiększa wygodę wszystkich zamieszkujących ją ludzi. Ponadto każdego sola zwiększa zdrowie psychiczne mieszkańców. |