Pierwsze decyzje i ogólne informacje | Faza cywilizacji | Spore poradnik Spore
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Faza cywilizacji - Pierwsze decyzje i ogólne informacje
Wznoszenie miasta
Początek tej fazy zaczyna się od postawienia ratusza. Jego wygląd TOTALNIE nie ma znaczenia dla rozgrywki, tak więc zbuduj, co tylko Ci się podoba.
Pierwszy pojazd
Gdy już zaprojektujesz swój ratusz, przyjdzie pora na stworzenie pojazdu lądowego. W zależności od tego, jaki charakter miały Twoje działania w poprzedniej fazie, będziesz tworzyć wóz bojowy, religijny lub gospodarczy.
Choć wygląd wozu nie ma zbyt dużego znaczenia, musisz pamiętać o tym, że każdy pojazd cechuje się trzema współczynnikami, które kształtujesz poprzez montowanie niektórych elementów. Więcej na ten temat znajdziesz w sekcji Kreator budynków/pojazdów.
Każdy pojazd ma przypisaną kwotę, jaką musisz za niego uiścić. Jeśli zdecydujesz się sprzedać jakąś jednostkę, odzyskasz tylko połowę z jej ceny.
Zasady zabawy
W końcu przeniesiesz się do widoku planety. Poświęć chwilę na naukę operowania kamerą.
Każde miasto ma ograniczony murami obszar, na którym można stawiać budynki.
Twoja zadanie polega na zdobyciu wszystkich pozostałych miast w regionie. Możesz to zrobić albo atakując je swoimi czołgami, albo wykupując je, albo narzucając im swoją religię.
By to zrobić, potrzebne są przede wszystkim pieniądze. Te zaś można czerpać z gejzerów (wysyłaj do nich swoje pojazdy, by budować na nich specjalne instalacje)...
... z fabryk stawianych w miastach (więcej na ten temat znajdziesz w sekcji Zarządzanie miastem), a także z handlu. O handlu więcej w sekcji Typy miast.
Twoje postępowanie w tym etapie jest bardzo mocno uzależnione od działań w poprzedniej fazie. Jeśli Twoje plemię było wojownicze, to w fazie cywilizacji nie będziesz mieć zbyt dużej szansy na zmianę nastawienia do sąsiadów.
Typ Twojego postępowania w tej części zabawy daje dodatkowe unikatowe opcje, które będą aktywne w kolejnej (i zarazem ostatniej) fazie.