Pierwsze decyzje i ogólne informacje | Faza plemienia | Spore poradnik Spore
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Faza plemienia - Pierwsze decyzje i ogólne informacje
Tworzenie ubioru
Po obejrzeniu pierwszego przerywnika filmowego w tej fazie trzeba dobrać ubiór dla swojego plemienia.
Nie ma on wyjątkowo dużego znaczenia dla przebiegu rozgrywki. Nie znaczy to jednak, że kwestię ubioru można totalnie zignorować. Na samym początku możesz wybrać cokolwiek, ubiór można bowiem później modyfikować.
Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w sekcji Kreowanie plemienia.
Zasady zabawy
Twoim zadaniem w tej fazie jest po raz kolejny wypełnienie paska u dołu ekranu. Można to robić poprzez podbijanie sąsiednich plemion lub zaprzyjaźnianie się z nimi. Ich pozycja będzie oczywiście prezentowana na minimapie.
Do przetrwania Twoja wioska potrzebuje tylko jednego surowca - żywności (jej ilość wyświetlana jest w lewym dolnym rogu ekranu). Można ją zdobywać na kilka sposobów: podbijanie i rabowanie innych plemion, zbieractwo (w przypadku wszystko- i roślinożerców), polowanie na zwierzęta (w to wpisuje się także łowienie ryb) lub stworzenie hodowli gatunków. Wszystkie one są opisane dokładniej w kolejnych sekcjach poradnika.
Jeśli wdasz się w wojnę z innymi plemionami, musisz liczyć się ze stratami w stworach. Uzupełniaj stan swojej wioski poprzez tworzenie nowych osobników w głównym budynku (pierwszy, jaki zobaczysz po rozpoczęciu tej fazy). Jak widać na obrazku poniżej, Twoja wioska nie może mieć nieskończenie wielu mieszkańców - cały czas jesteś ograniczany przez limit jednostek. Można go jednak podnosić poprzez niszczenie innych plemion lub wchodzenie z nimi w sojusze.
Wraz z postępami w rozgrywce Twoja wioska będzie się rozrastać i możliwe stanie się posiadanie większej liczby osobników naraz. Pamiętaj, że nowi mieszkańcy Twojej osady nie mogą od razu wykonywać prac - muszą najpierw podrosnąć. Na szczęście, nie trwa to długo.
Wszyscy muszą jeść, także Twoje stwory. Staraj się zawsze mieć w zapasie kilka jednostek żywności, by wykarmić swoje plemię. Karmienie odbywa się automatycznie, ale oczywiście możesz samodzielnie wysłać na obiad dowolną głodną jednostkę i to w każdej chwili.
Każdy osobnik powinien mieć jakąś funkcję w plemieniu. Jeden niech trudni się zbieractwem, drugi walką, trzeci będzie trębaczem itd. Na czele całej społeczności stanie wódz - jednostka lepsza w boju, zdolna do prowadzenia rozmów dyplomatycznych w imieniu swojego plemienia. Tak więc, jeśli wybierasz się na wojnę albo żeby zawrzeć pokój, zawsze bierz ze sobą wodza. Jego jedyną wadą jest to, że jego jedyną bronią jest laska - nie da się go wyposażyć w broń strzelecką.
Pamiętaj jednak, że dzikie zwierzęta czekają tylko na okazję, żeby zwędzić Ci trochę jedzenia ze zbiorów. Staraj się zatem stawiać na straży jednego lub dwóch osobników, gotowych przepędzić złodziei.
Wiedz, że Twoje zachowanie (przyjazne, przedsiębiorcze, agresywne) w tym etapie zaowocuje dodatkowymi zdolnościami w kolejnych etapach rozrywki. Zachowanie oczywiście modyfikuje się poprzez walkę i zawieranie sojuszy.