Pakty międzyplemienne | Faza plemienia | Spore poradnik Spore
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Pakty międzyplemienne
Pakty międzyplemienne mogą pomóc Ci w rozwoju cywilizacji, a niekiedy i w prowadzeniu wojen z innymi plemionami.
By zaprzyjaźnić się z innym plemieniem, musisz stworzyć coś w rodzaju korpusu dyplomatycznego. Zbierz wodza i od 3 do 6 zwykłych stworów. Wyposaż swoich podopiecznych w instrumenty (najlepiej trzy różne) i wybierz się całą grupą do potencjalnych sprzymierzeńców.
Gdy zagaisz do dowolnego mieszkańca innej wioski, na ekranie pojawi się pasek postępu, a Twoi rozmówcy (w postaci dymków) będą Cię informować, jaki instrument chcą usłyszeć. Daj im to, czego chcą, by zyskać sobie ich przychylność.
Wykonaj tę akcję po raz drugi, by plemię jeszcze bardziej Cię polubiło. Gdy to nastąpi, pasek postępu u dołu ekranu ulegnie wypełnieniu.
Powyższy schemat dotyczy tylko sytuacji, w której inne plemię jest obojętne wobec Ciebie. Co zrobić, by zapewnić sobie przychylność plemienia, które Cię nie lubi?
Najlepiej dawać mu prezenty w postaci jedzenia. By przekazać 15 jednostek, naciśnij prawym przyciskiem myszy na stosie jedzenia tej wioski, z którą chcesz się pojednać. Gdy już to zrobisz, postępuj dalej według schematu przedstawionego powyżej.
Co daje zawieranie przyjaźni? Oprócz rozwoju własnej cywilizacji, sprzymierzeńcy będą w zamian za sojusz przynosić podarki z żywności, w taki sam sposób, jak Ty musisz to zrobić, by zaprzyjaźnić się ze złowrogim plemieniem.