Pierwsze decyzje i ogólne informacje | Faza komórki | Spore poradnik Spore
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Faza komórki - Pierwsze decyzje i ogólne informacje
Początek gry
Na samym początku zabawy trzeba wybrać odpowiednią fazę (w tym przypadku będzie to oczywiście ta najwcześniejsza - komórki), określić wygląd swojego mikroorganizmu, decydując się na jeden z modeli dostępnych w menu po prawej (nie jest to wybór ostateczny - możliwości edycji stworka są ogromne w późniejszym stadium gry). Następnie należy wskazać poziom trudności. W międzyczasie wypada dokonać kolejnego bardzo ważnego wyboru, który będzie miał wpływ na całą resztę gry aż do stworzenia wielkiej, potężnej cywilizacji - czy Twoja komórka będzie się zajadała roślinami, czy też może mięsem?
Gdy już zadecydujesz, pozostanie jedynie nazwać planetę, na której zaczniesz zabawę.
Zasady zabawy
Pierwsza faza polega na uganianiu się za jedzeniem, walką z innymi mikroorganizmami i zdobywaniu dodatków do kreatora. Staraj się pożerać jak największe ilości mięsa/roślin, by stymulować rozwój swojego żyjątka i uzupełniać jego energię, na wypadek gdyby ucierpiało w walce.
Ruch, walka i zdobywanie pożywienia/dodatków odbywają się w ten sam sposób. Trzymaj lewy przycisk myszy przy tej krawędzi ekranu, do której chcesz płynąć. Jeśli mikroorganizm natrafi na jakiś warty uwagi obiekt, zaatakuje go lub pożre bądź zabierze.
Kreator
Dodatki do kreatora są wyjątkowo ważne, albowiem bez nich nie da się skończyć tej fazy. Możesz je znaleźć albo wewnątrz innych komórek (atakuj je lub szukaj szczątków zabitych żyjątek), albo w odłamkach meteorytów. Oczywiście każdy znaleziony obiekt (kolce, płetwy, itd.) możesz później dodać do swojego mikroorganizmu.
Jeśli zechcesz coś zmienić w swoim stworku, naciśnij przycisk "przywołaj partnera", znajdujący się w dole ekranu. Zauważysz wówczas, że inny mikroorganizm tego samego gatunku wysyła do Ciebie sygnały dźwiękowe, sygnalizując swoje położenie. Podpłyń do niego, by uruchomić kreator.