Sims 4 Kraina Magii: Zaklęcia Sims 4 poradnik porady
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2020
Jedną z głównych nowości gry The Sims 4 Kraina magii są zaklęcia. Każdy czarodziej może nauczyć się rzucania zaklęć - ich efekt zależy od szkoły czy inaczej specjalizacji danego zaklęcia (jest to magia praktyczna, magia złośliwości oraz magia nieokiełznana). Przykładowo - zaklęcia magii praktycznej potrafią naprawiać obiekty albo tworzyć posiłek z niczego, zaklęcia z magii złośliwości mogą skłócić dwóch Simów, a zaklęcia magii nieokiełznanej spalić wybrany cel na popiół. Na niniejszej stronie poradnika dowiesz się, jak zdobywać nowe zaklęcia, a także poznasz listę wszystkich zaklęć w Sims 4 Kraina magii.
Jak uczyć się nowych zaklęć?
Nauka nowych zaklęć jest bardzo prosta - wystarczy kliknąć na swojego Sima (musi być on czarodziejem) i wybrać opcję "Ćwicz magię". Musisz jeszcze zdecydować z jakiej szkoły chcesz poznać zaklęcie. Po zakończeniu czynności, Twój Sim pozna losowe zaklęcie, które trafi do księgi zaklęć. Od teraz możesz go użyć w dowolnym momencie - w zależności od zaklęcia, możesz go użyć na sobie, innym Simie albo jakimś obiekcie. Uważaj jednak z ilością rzucanych zaklęć, bo może to doprowadzić do śmierci Twojego Sima.
Lista wszystkich zaklęć
Poniższa lista zawiera wszystkie zaklęcia dostępne w grze Sims 4: Kraina magii, wraz z podziałem na szkoły magii. Znajdziesz tu nazwy wszystkich czarów, a także opis ich działania.
Magia praktyczna
Magia praktyczna nie czyni nikomu krzywdy. Pozwala naprawiać obiekty, pomagać roślinom czy nawet zamienić innego Sima w czarodzieja.
- Naprawa - naprawia lub poprawia jakość wytworzonego obiektu
- Czystość - pozwala wyczyścić obiekt lub Sima
- Pychota - tworzy posiłek
- Floria - pozbywa się szkodników z roślin
- Teleport - umożliwia przeniesienie się do innego miejsca
- Powielenie - pozwala kopiować małe obiekty
- Wzrost - pozwala wyhodować roślinę na niekorzystnym podłożu
- Rakieta - przenosi Sima do Kraina magii
- Rytuał Wstąpienia - zamienia wybranego Sima w czarodzieja
Magia złośliwości
Magia złośliwości pozwala manipulować innymi Simami. Sprawi, że staną się oni smutni, odpychający lub zaczną się ze sobą kłócić bez powodu.
- Żałość - wybrany Sim staje się smutny
- Dezorientacja - plącze myśli wybranego Sima i wpędza go w dezorientację
- Furia - dwaj wybrani Simowie zaczynają się kłócić
- Zauroczenie - dwaj wybrani Simowie nawiązują romantyczną więź
- Rabuś - pozwala bezkarnie ukraść wybrany obiekt
- Uprzedmiotowienie - przemienia wybranego Sima w przedmiot
- Oszpecenie - wybrany Sim staje się odpychający
Magia nieokiełznana
Magia nieokiełznana potrafi sporo namieszać. Zaczynając od palenia i mrożenia wybranych celów, a kończąc na tworzeniu idealnych replik Sima.
- Infernacja - pali wybrany cel na popiół
- Porażenie - razi wybrany cel energią elektryczną
- Nekrowezwanie - wzywa tych, co odeszli z miejsca wiecznego spoczynku
- Chłodek - tworzy podmuch mrożący wszystkich w zasięgu zaklęcia
- Marionetka - sprawia, że wybrany Sim staje się posłuszny
- Antyśmierć - przywraca duchowi pierwotną, fizyczną formę
- Zdjęcie klątwy - usuwa klątwy działające na Sima
- Duplikacja - tworzy tymczasową, idealną replikę Twojego Sima