Sims 4: Przestępca - kariera, porady Sims 4 poradnik porady
Ostatnia aktualizacja: 11 października 2022
Twojego Sima ciągnie do ciemnej strony mocy? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pomóc mu w rozwijaniu się jako przestępca. Zachętą mogą być jedne z najlepszych zarobków w Sims 4 - na stanowisku Szefa zarobisz ponad 12 tysięcy Simoleonów. Niniejsza strona poradnika podpowiada jakie umiejętności rozwijać i jak szybko awansować w karierze przestępcę w Sims 4.
Informacje ogólne
To średnio opłacalna kariera, która wymaga rozwoju złośliwości oraz charyzmy lub programowania. Do pracy początkowo należy chodzić pobudzonym, a potem pewnym siebie bądź skupionym (w zależności od wybranej ścieżki). Po piątym szczeblu kariery musisz dokonać wyboru, którą ścieżka dalej podążysz: Szefa (A) bądź Wyroczni (B). Czas pracy na wszystkich stanowiskach to wieczory i noc.
Wybierając ścieżkę Szefa zarobki będą całkiem dobre - ponad 12 460 Simoleonów tygodniowo (przy 4 dniach pracy po 7 godzin) - i to jest ta łatwiejsza ścieżka. W drugiej, Wyroczni, jest trudniej ze względu na programowanie, a zarobki są po prostu niskie jak na włożony trud - to jedyne 8 848 Simoleonów (także przy 4 dniach pracy w tygodniu po 7 godzin). Co prawda w przypadku drugiej ścieżki - dzięki rozwinięciu programowania - możesz sobie to "odbić" dorabiając poprzez tworzenie wirusów czy hakując, ale jednak to pierwsza ścieżka jest bardziej opłacalna.
Ścieżka awansu
Awansowanie na drugi poziom kariery wymaga nauki złośliwości. Najłatwiej zakupić pierwszy tom książki i szybko wypełnić to wymaganie. Aby spełniać zadanie dzienne w postaci złośliwych interakcji wystarczy, że będziesz trollował na forach - po nauczeniu się złośliwości wybierz interakcję: "Społeczne" > "Trolluj na forum". Początkowo do pracy należy chodzić pobudzonym - w tym celu najlepiej wziąć szybki prysznic przed pracą.
Będąc Złodziejaszkiem (2) musisz zdecydować czy w celu zdobycia awansu chcesz rozwijać (na drugi poziom) sprawność fizyczną czy programowanie. Jeśli masz zamiar iść potem ścieżką Wyroczni wybór patrząc na zarobki może być tylko jeden - programowanie. Jeśli wybierzesz pierwszą ścieżkę wybór nie ma znaczenia. Rozwijać programowanie możesz poprzez komputer, a do sprawności fizycznej zakup np. bieżnię.
Będąc Przywódcą gangu (3) musisz nauczyć się charyzmy na poziomie 2 - co jest bardzo łatwe dzięki "ćwiczeniu przemówień" w lustrze - oraz nieco pokłócić się z jednym Simem. W tym celu na wybranym Simie (który oczywiście niech nie będzie Twoim przyjacielem czy członkiem rodziny) wykonuj do skutku kolejne interakcje z kategorii "podłe" i "złośliwe".
Będąc na stanowisko Poważny kryminalista (4) musisz zdobyć 4. poziom złośliwości (możesz to robić poprzez interakcje z kategorii "podłe" i "złośliwe") oraz musisz okraść 5 Simów. Aby tego dokonać najpierw nieco się z Simem zaprzyjaźnić, a potem wybierz interakcję "Okradnij". Będąc Podrzędnym szefem przestępców (5) musisz osiągnąć 6. poziom złośliwości oraz uzyskać 4. poziom sprawności fizycznej bądź programowania - oczywiście tutaj powinieneś rozwijać umiejętność, którą rozpocząłeś się uczyć przy wyborze na poziomie Złodziejaszka (2). Gdy spełnisz warunki do kolejnego awansu czeka Cię wybór dalszej drogi. Możesz wybrać ścieżkę Szefa (A), albo Wyroczni (B).
Decydując się na ścieżkę A awansujesz na stanowisko Mięśniaka (6 A) i otrzymasz ciekawy "mebel" - skradziony bankomat. Od teraz do pracy dobrze jest chodzić będąc pewnym siebie, a zadanie dzienne się nie zmienia. Awans wyżej wymaga trzech rzeczy. Do charyzmy (4. poziom) najłatwiej użyć nauki przed lustrem. Zdobycie złośliwości na 7. poziomie wymaga trochę czasu - wykonuj po prostu złośliwe interakcje z Simami. Te działanie będą także przynosić skutek przy spełnieniu trzeciego warunku. Aby czterech Simów nie cierpiało Twojego Sima wystarczy użyć trochę podłych interakcji - najlepiej wszystko zakończyć bójką (interakcje "Podłe" > "Walcz") - sukces gwarantowany. Zostając Kierowcą przestępców (7 A) kolejny cel to zdobycie 8. poziomu złośliwości oraz 3. poziomu logiki. Na uwagę zasługuje fakt, że pracujesz tutaj tylko dwa razy w tygodniu.
Zostając Kasiarzem (8 A) otrzymujesz bardzo ciekawą nagrodę - skradziony naszyjnik umieszczony w gablocie. Dalej musisz rozwijać logikę (6 poziom), a także musisz wygrać trzy partie szachów. W tym celu zaproś do domu jakiegoś znajomego, a najlepiej przyjaciela i po prostu z nim zagraj (kliknij na szachownicy i wybierz "Graj z..."). W zakładce kariery zwracaj uwagę ile partii już rozegrano.
Zostanie Mózgowcem (9 A) wymaga już od nas tylko trzech rzeczy by osiągnąć szczyt kariery zawodowej. Musisz zdobyć maksymalny. 10 poziom złośliwości. Wymaga to bardzo wiele pracy. Wykorzystuj książki aby się nie pokłócić ze wszystkimi Simami. Drugi obszar to osiągnięcie 6. poziomu charyzmy - to wiesz jak najlepiej rozwijać. Ostatnia kwestia to konieczność nie lubienia się Twojego Sima z 6 Simami. To już robiłeś wcześniej - musisz dodać sobie kilku anty-przyjaciół. Awansując na stanowisko Szefa (10 A) pracujesz 4 dni w tygodniu po 9 godzin. Twoja tygodniówka to 12 460 Simoleonów, więc naprawdę dobrze. Dodatkowo otrzymujesz worek treningowy.
Decydując się na ścieżkę B awansujesz na stanowisko CyberZłodzieja (6 B) i otrzymasz nagrodę w postaci Satelity szpiegowskiego. Tutaj zaczyna się ciężka praca przy komputerze, która potrwa już do końca tej ścieżki kariery. Musisz osiągnąć 7. poziom złośliwości - w tym doświadczenia już masz więc wykorzystujesz sprawdzone schematy. Musisz także rozwijać programowanie i to na 5. poziom. Najprościej zrobić to na komputerze wykorzystując interakcję "Ćwicz programowanie". Gdy zdobędziesz 2. poziom możesz zacząć hakować - wybierz "Programuj..." > "Hakowanie..." i tutaj kolejne pojawiające się z awansami na wyższym poziom serwisy i serwery. Bardzo ważna uwaga. Po skutecznym hakowaniu danego serwisu przez pewien czas nie będziesz mógł ponowić tego działania - musisz zaczekać. Aby awansować na wyższy poziom na razie musisz hakować jedynie 3 razy.
Awans na Elitarnego hakera (7 B) wymaga osiągnięcia 8. poziomu złośliwości by iść na wyższe stanowisko. Drugie wymaganie to trzykrotne włamanie się do serwera. Zadanie jest bliźniacze do tego na niższym stanowisku, tyle, że cel jest nieco inny. W przypadku serwera ("Programuj..." > "Hakowanie..." > "Serwer") hakowanie może nie być skuteczne, wtedy musisz próbować aż do skutku. Będąc na stanowisku An0nimowy duch (8 A) musisz skupić się na rozwoju programowania - musisz osiągnąć 7. poziom. Drugie zadanie jest bardzo czasochłonne. Musisz zarobić na hakowaniu 2 500 Simoleonów. Oznacza to, że korzystając z dostępnych opcji hakowania musisz po kolei obrabiać kolejne serwery. Zebranie takiej kwoty będzie wymagało kilku-kilkunastu włamań. Pamiętaj, że serwer czy serwis do którego się włamałeś przez pewien czas jest niedostępny do ponownego włamania.
W końcu awansujesz na stanowisko Demona sieci (9 A). Ostatni szczebel dzieli Cię on szczytu kariery. Musisz spełnić trzy wymagania. Po pierwsze osiągnąć maksymalny poziom umiejętności złośliwość - najprościej to uczynić jak zawsze poprzez trollowanie na komputerze. Po drugie osiągnąć 8. poziom umiejętności programowanie - za pomocą interakcji "Ćwicz programowanie". Trzecie zadanie to napisanie 10 wirusów, co jest aktywnością dość opłacalną. W tym celu na komputerze wybierz interakcję "Programuj..." > "Napisz wirusa" - i tak 10 razy. Awansują na stanowisko Wyroczni (10 B) otrzymujesz prezent w postaci przenośnego komputera. Pracujesz 4 dni w tygodniu po 7 godzin (w nocy) i zarabiasz naprawdę słabo bo dokładnie 8 848 Simoleonów. Biorąc pod uwagę wkład i trud zarobki końcowe są tutaj niskie, ale możesz to sobie odbić np. poprzez pisanie wirusów albo hakowanie w celu wyłudzenia pieniędzy.
Godziny i dni pracy
Poziom | Stanowisko | Godziny pracy | Praca w dni tygodnia |
1 | Twardziel | 17 - 00 | P W Ś Cz Pt S N |
2 | Złodziejaszek | 20 - 03 | P W Ś Cz Pt S |
3 | Przywódca gangu | 20 - 04 | W Ś Cz Pt S |
4 | Poważny kryminalista | 19 - 02 | W Ś Cz Pt S |
5 | Podrzędny szef przestępców | 20 - 02 | W Ś Cz Pt S |
6 A | Mięśniak | 22 - 04 | Ś Pt S |
7 A | Kierowca przestępców | 20 - 03 | Ś S |
8 A | Kasiarz | 18 - 01 | S S N |
9 A | Mózgowiec | 18 - 01 | P Cz N |
10 A | Szef | 17 - 00 | P S Cz N |
6 B | CyberZłodziej | 01 - 09 | P W Ś Cz N |
7 B | Elitarny haker | 02 - 10 | P W Ś Cz N |
8 B | An0nimowy duch | 01 - 10 | P W Cz N |
9 B | Demon sieci | 01 - 08 | P W Cz N |
10 B | Wyrocznia | 00 - 07 | P W Pt N |
Legenda: P - poniedziałek, W - wtorek, Ś - środa, Cz - czwartek, Pt - piątek, S - sobota, N - niedziela.
Zarobki i wymagania przy awansach
Stanowisko | P | G | D | T | Z/tydz | W | A |
1. Twardziel | 9 | 7 | 7 | 49 | 441 | Um: Złośliwość (2) | 465 |
2. Złodziejaszek | 13 | 7 | 6 | 42 | 546 | Um.: Sprawność fizyczna lub programowanie (2) | 558 |
3. Przywódca gangu | 17 | 8 | 5 | 40 | 680 | Um.: Charyzma (2); 1 osoba nie cierpi Twojego Sima | 670 |
4. Poważny kryminalista | 23 | 7 | 5 | 35 | 805 | Um: Złośliwość (4); okradnij 5 Simów | 804 |
5. Podrzędny szef przestępców | 32 | 6 | 5 | 30 | 960 | Um: Złośliwość (6), Sprawność fizyczna lub programowanie (4) | 1148 |
6 A. Mięśniak | 106 | 6 | 3 | 18 | 1908 | Um: Złośliwość (7), Charyzma (4); 4 osoby nie cierpi Twojego Sima | 2201 |
7 A. Kierowca przestępców | 273 | 7 | 2 | 14 | 3822 | Um: Złośliwość (8), Logika (3) | 4211 |
8 A. Kasiarz | 319 | 7 | 3 | 21 | 6699 | Um: Logika (6); wygraj 3 partie szachów | 6699 |
9 A. Mózgowiec | 383 | 7 | 3 | 21 | 8043 | Um: Złośliwość (10), Charyzma (6); 6 osób nie cierpi Twojego Sima | 8039 |
10 A. Szef | 445 | 7 | 4 | 28 | 12460 | - | - |
6 B. CyberZłodziej | 43 | 8 | 5 | 40 | 1720 | Um: Złośliwość (7), Programowanie (5); hakuj 3 razy | 1723 |
7 B. Elitarny haker | 73 | 8 | 5 | 40 | 2920 | Um: Złośliwość (8); pomyślnie włam się do serwera 3 razy | 2929 |
8 B. An0nimowy duch | 130 | 9 | 4 | 36 | 4680 | Um: Programowanie (7); zdobądź za pomocą hakowania 2 500 Simoleonów | 4686 |
9 B. Demon sieci | 234 | 7 | 4 | 28 | 6652 | Um: Złośliwość (10), Programowanie (8), napisz 10 wirusów | 6560 |
10 B. Wyrocznia | 316 | 7 | 4 | 28 | 8848 | - | - |
Legenda:
- P - wynagrodzenie za godzinę pracy (w Simoleonach);
- G - liczba godzin w pracy w dniu;
- D - liczba dni pracy w tygodniu;
- T - łączna liczba godzin pracy w tygodniu;
- Z/tydz - łączne tygodniowe zarobki;
- W - wymagania, które należy spełnić by dostać awans na wyższe stanowisko (um. = umiejętność, liczba w nawiasie symbolizuje konieczny do osiągnięcia poziom);
- A - premia w Simoleonach, którą otrzymasz awansując na wyższe stanowisko.