Sims 4: Malarz - kariera, porady Sims 4 poradnik porady
Ostatnia aktualizacja: 11 października 2022
Prawdziwego artysty nie powinny zniechęcać stosunkowo niskie zarobki w karierze malarza. Jeśli Twój Sim będzie udoskonalał swoje umiejętności może sprzedawać obrazy na własną rękę - a to stanowi świetne źródło dodatkowego dochodu. Ten poradnik do Sims 4 podpowie Ci jakie umiejętności rozwijać i co robić, aby awansować w karierze malarza.
Informacje ogólne
To kolejna artystyczna kariera, która sama w sobie prezentuje słabe zarobki. Rozwijasz tutaj umiejętność malowania! Do pracy przez cały okres oraz przy obu ścieżkach należy chodzić zainspirowanym Simem. Po szóstym szczeblu kariery możesz wybrać dwie ścieżki rozwoju: Mistrz malowania rzeczywistości (A) albo Patron sztuki (B).
Ścieżka Mistrza malowania rzeczywistości przynosi strasznie niskie dochody - jedyne 4 920 Simoleonów. Jednak pracujesz tu tylko 2 dni w tygodniu po 5 godzin. Resztę czasu, a masz go sporo, możesz wykorzystać do tworzenia arcydzieł i ich sprzedaży. W ścieżce Patrona sztuki dodatkowo musisz nieco rozwinąć umiejętność charyzmy. Zarabiasz tutaj 6 560 Simoleonów pracując 4 dni w tygodniu po 5 godzin. Rada jest tutaj taka sama jak w przypadku pierwszej ścieżki - jeśli się zdecydujesz na tę karierę dorabiaj malując obrazy. Za wspaniały obraz dostaniesz kilkaset Simoleonów, a za arcydzieło grubo ponad 1 000. Dlatego też nie można na tę karierę patrzeć tylko przez pryzmat kwot w tabelce.
Ścieżka awansu
Rozpoczynasz tutaj jako Czyściciel palet (1). Do pracy musisz chodzić zainspirowanym - w tym celu na godzinę przed pójściem do pracy weź prysznic wybierając opcję "Pomyśl pod prysznicem". Codziennym zadaniem jest malowanie obrazów i je przyjdzie Ci wykonywać bardzo łatwo. Niezbędne do awansu jest przyjrzenie się trzem dziełom sztuki. Albo zakup jakieś obrazy, albo namaluj, albo udaj się do muzeum. Na dziełach sztuki klikaj kursorem i wybieraj "Obejrzyj".
Musisz tu ponadto osiągnąć 2. poziom malowania. W tym celu w trybie kupowania, w zakładce gabinet znajdziesz sztalugę - zakup ją i rozpocznij malowanie małego obrazu klasycznego. Gdy go ukończysz kliknij na nim i sprzedaj albo przenieś na ścianę.
Po awansie na Ustawiacza książek o sztuce (2) otrzymujesz lampę, którą powieś w pomieszczeniu gdzie malujesz obrazy i włącz jej aurę dającą nastrój inspiracji. Musisz dalej malować by wykonywać codzienne zadanie oraz spełnić wymaganie do następnego awansu - osiągnięcie 3. poziomu malowania. Dodatkowo kliknij na komputerze i wybierz "Sieć", a następnie "Eksploruj", w końcu "Wyszukaj materiały o sztuce". Twój Sim musi dwukrotnie w ten sposób szukać materiałów o sztuce. Kolejny stopień to Głodny artysta (3). Musisz tutaj namalować trzy obrazy różnej wielkości. W każdym z gatunków możesz namalować obraz mały, średni albo duży. Kliknij więc na sztaludze i maluj po kolei obrazy w tych trzech rozmiarach. Przy okazji robiąc to z pewnością osiągniesz wymagany 4. poziom malowania.
Zostając Amatorem akwareli (4) musisz dalej rozwijać malowanie - na 5. poziom. Zdobywasz tutaj prezent w postaci nowej sztalugi - korzystaj z niej, gdyż potrzebujesz malować obrazy lepszej jakości, a związany jest z tym drugi warunek do zdobycia awansu. Musisz namalować wspaniały obraz. Jakość namalowanego obrazu może być dobra, wspaniała, albo obraz może być arcydziełem. Po namalowaniu obrazu najedź na niego kursorem by przekonać się o jego jakości.
Potem zostajesz Twórcą obrazów na płótnie (5). Prócz zdobycia kolejnego poziomu umiejętności malowanie (6) musisz sprzedać 5 obrazów do galerii sztuki. Maluj więc kolejne obrazy w dowolnym gatunku. Ze względu na oszczędność czasu możesz malować małe bądź średnie obrazy, a następnie klikaj na nie i wybieraj "Sprzedaj do galerii sztuki". Jeśli w ekwipunku albo na ścianie masz wcześniej namalowany, nieoprawiony obraz także możesz go tak sprzedać by spełnić ten warunek. Kolejny szczebel kariery to Kreatywny metaforysta (6). Celem jest dalsze rozwijanie malowania (7. poziom) oraz namalowanie trzech obrazów wysokiej jakości różnych rozmiarów. Namaluj więc najpierw mały obraz i jeśli będzie wysokiej jakości kolejno maluj średni, a potem duży. UWAGA! Jeśli uda Ci się namalować arcydzieło nie sprzedawaj go. Nie sprzedawaj także obrazów wysokiej jakości - mogą ci się przydać. Generalnie gromadź na razie obrazy. Gdy spełnisz warunki do kolejnego awansu czeka Cię wybór dalszej drogi - możesz zdecydować się na ścieżkę Mistrza malowania rzeczywistości (A) albo Patrona sztuki (B).
Wybierając ścieżkę (A) zostaniesz Artystą-rezydentem (7 A). Zdobywasz tu nagrodę w postaci Taboretu. I tutaj zaczynają się przysłowiowe schody. Prócz rozwinięcia malowania na poziomie 7 musisz namalować 1 arcydzieło. Arcydzieło zdarza się dość rzadko. Możesz zwiększyć szansę kupując za zdobyte punkty satysfakcji umiejętność "Kreator wizjoner" (nagrody za punkty satysfakcji omówiono w rozdziale Życie Sima). Może być konieczne kilka prób - w namalowaniu arcydzieła pomaga zdobycie wyższego poziomu umiejętności malowania.
Po awansie na Zawodowego malarza (8 A) musisz osiągnąć przedostatni, 9. poziom umiejętności malowanie. W prezencie otrzymujesz luksusową sztalugę - warto z niej korzystać, aby jakość obrazów była lepsza. Dodatkowo musisz namalować aż sześć wspaniałych obrazów, po jednym z każdego gatunku. Aby spełnić to wymaganie maluj po kolei obraz klasyczny, abstrakcyjny, impresjonistyczny, popartowy, realistyczny oraz surrealistyczny. Możesz malować małe obrazy by oszczędzić nieco czasu. Pamiętaj by upewniać się, że namalowany obraz rzeczywiście jest wspaniałej jakości - jeśli nie ponów próbę.
Po awansie na Wziętego ilustratora (9 A) czeka Cię najcięższa praca. Po pierwsze musisz osiągnąć maksymalny poziom malowania - to zrobisz bez problemu malując kolejne obrazy. Po drugie musisz namalować aż trzy arcydzieła, a następnie je sprzedać. Tak jak poprzednio tutaj mechanizm jest ten sam - próbuj aż do skutku. Gdy namalujesz arcydzieło zawsze otrzymujesz o tym informację w powiadomieniach w rogu ekranu.
Pamiętaj, że znowu możesz pomóc sobie - jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś - poprzez zakupienie za punkty satysfakcji nowej cechy Sima, Kreatywny wizjoner (koszt to 2 000 punktów satysfakcji).
Trzecie zadanie to rozmowa z grupą Simów na temat sztuki. Tutaj musisz sprytnie operować interakcjami. Przede wszystkim potrzebujesz przynajmniej dwóch Simów. Jeśli masz domowników sprawa jest łatwa. Możesz także zaprosić dwóch przyjaciół, zagadać dwóch przechodniów przed domem albo skorzystać z tłumu w jednej z lokacji np. w klubie. Podczas rozmowy w grupie wybierz interakcję "Omawiaj estetykę" w kategorii "Przyjazne".
Po spełnieniu wszystkich warunków awansujesz na Mistrza malowania rzeczywistości (10 A) i otrzymujesz niezbyt atrakcyjną studyjną lampę stojącą. Pracując 2 dni w tygodniu po 5 godzin zarabiasz strasznie mało bo tygodniowo 4 920 Simoleonów. Pozostały po pracy czas wykorzystaj na malowanie obrazów - za wspaniałe duże obrazy zarobisz kilkaset Simoleonów, a za arcydzieła grubo ponad 1000 Simoleonów. Biorąc pod uwagę, że dziennie możesz namalować 1-3 obrazów zarobki mogą w tygodniu wynieść 9 000 - 14 000 Simoleonów.
Decydując się na drugą ścieżkę zostajesz Krytykiem teorii kolorów (7 B). Otrzymujesz tu taboret poprawiający inspirację Sima - umieść go obok sztalugi i włącz aurę inspiracji. Rozwijasz tu malowanie na 8. poziom. Dodatkowo musisz podziwiać 10 różnych dzieł sztuki w postaci obrazów i rzeźb. Być może nie masz aż tylu w domu - wtedy najlepiej udać się do muzeum. Jeśli jednak masz klikaj po kolei na dziełach o wybieraj interakcję "Obserwuj". Samo podziwianie obrazów staje się w tej ścieżce codziennym zadaniem - obserwuj na zmianę nawet dwa czy trzy posiadane obrazy aby wypełnić zadanie każdego dnia.
Ostatnie wymaganie do awansu to rozmawianie z dwoma różnymi Simami o teorii kolorów. Jeśli masz jeszcze dwóch domowników sytuacja jest banalnie prosta. Jeśli nie zaproś do domu dwóch przyjaciół, zaczep dwóch Simów przed domem, udaj się do jakiegoś lokalu. Następnie w rozmowie skorzystać z interakcji w kategorii "Przyjazne" - "Rozmawiaj o teorii kolorów". Nie musisz na raz rozmawiać z dwoma Simami na ten temat. Możesz np. do domu najpierw zaprosić jednego przyjaciela, potem drugiego.
Po kolejnym awansie zostaniesz Znawcą sztuk pięknych (8 B). Otrzymujesz jeszcze lepszą sztalugę malarską w prezencie - wykorzystaj ją. Kolejny cel to oczywiście dalsze malowanie i zdobycie 9. poziomu malowania. To łatwiejsze zadanie. Musisz jeszcze namalować 1 arcydzieło. Arcydzieło zdarza się dość rzadko... Aby zwiększyć szansę kup za zdobyte punkty satysfakcji umiejętność "Kreator wizjoner" (nagrody za punkty satysfakcji omówiono w rozdziale Życie Sima). Być może będziesz musiał próbować kilka razy - w namalowaniu arcydzieła pomaga zdobycie wyższego poziomu umiejętności malowania. Trzecie zadanie to porozmawianie z trzema Simami na temat estetyki. W tym celu podczas rozmowy z dobrym znajomym, albo przyjacielem, użyj z grupy interakcji "Przyjaznych" opcji "Omawiaj estetykę".
Zostając Kustoszem zbiorów (9 B), aby awansować na ostatnie stanowisko, musisz spełnić trzy warunki. Po pierwsze osiągnij 10., maksymalny poziom umiejętności malowanie. Po drugie osiągnij 3. poziom charyzmy - najlepiej skorzystać z "Ćwiczenia przemówień" na lustrze. Trzecie zadanie jest najtrudniejsze - musisz posiadać w domu aż 10 arcydzieł. Dlatego też wcześniej przeczytałeś, by arcydzieł się nie pozbywać. Teraz zadanie jest trudne - maluj kolejne obrazy, różne gatunki i różne wielkości, licząc że Sim namaluje arcydzieło. Informacja o namalowaniu arcydzieła wyświetlana jest w prawym-górnym rogu ekranu. Pamiętaj, że możesz pomóc sobie - o ile wcześniej tego nie zrobiłeś - poprzez zakupienie za punkty satysfakcji nowej cechy Sima, Kreatywny wizjoner (koszt to 2 000 punktów satysfakcji).
Osiągnięcie szczytu karieru wyniesie Twojego Sima na stanowisko Patrona sztuki (10 B). Pracujesz tutaj 4 dni w tygodniu po 5 godzin. Zarabiasz nieco lepiej niż przy pierwszej ścieżce - dokładnie 6 560 Simoleonów. Sytuacja jest tu więc zbliżona do pierwszej ścieżki, bo zarabiasz naprawdę niedużo, ale dzięki malowaniu obrazów i sprzedawaniu ich możesz sobie dorobić lekką ręką przynajmniej drugie tyle.
Godziny i dni pracy
Poziom | Stanowisko | Godziny pracy | Praca w dni tygodnia |
1 | Czyściciel palet | 09 - 17 | P W Ś Cz Pt |
2 | Ustawiacz książek o sztuce | 09 - 17 | P W Ś Cz Pt |
3 | Głodny artysta | 09 - 17 | W Ś Cz Pt S |
4 | Amator akwareli | 09 - 17 | P W Ś Pt S |
5 | Twórca obrazów na płótnie | 09 - 17 | W Ś Pt S N |
6 | Kreatywny metaforysta | 09 - 16 | S Cz Pt S N |
7 A | Artysta-rezydent | 10 - 19 | P Ś Cz S |
8 A | Zawodowy malarz | 10 - 15 | W Cz Pt N |
9 A | Wzięty ilustrator | 10 - 15 | P Ś Pt |
10 A | Mistrz malowania rzeczywistości | 10 - 15 | P Cz |
7 B | Krytyk teorii kolorów | 09 - 15 | W Ś Cz S N |
8 B | Znawca sztuk pięknych | 09 - 14 | W Ś Cz S N |
9 B | Kustosz zbiorów | 10 - 16 | Ś S N |
10 B | Patron sztuki | 11 - 16 | P Ś S N |
Legenda: P - poniedziałek, W - wtorek, Ś - środa, Cz - czwartek, Pt - piątek, S - sobota, N - niedziela.
Zarobki i wymagania przy awansach
Stanowisko | P | G | D | T | Z/tydz | W | A |
1. Czyściciel palet | 21 | 8 | 5 | 40 | 840 | Um.: Malowanie (2); Podziwiaj 3 różne dzieła sztuki | 422 |
2. Ustawiacz książek o sztuce | 23 | 8 | 5 | 40 | 920 | Um.: Malowanie (3); Dwukrotnie skutecznie szukaj materiałów o sztuce | 464 |
3. Głodny artysta | 26 | 8 | 5 | 40 | 1040 | Um.: Malowanie (4); Namaluj trzy obrazy różnej wielkości | 510 |
4. Amator akwareli | 29 | 8 | 5 | 40 | 1160 | Um.: Malowanie (5); Namaluj jeden wspaniały obraz | 587 |
5. Twórca obrazów na płótnie | 35 | 8 | 5 | 40 | 1400 | Um.: Malowanie (6); Sprzedaj 5 obrazów do galerii sztuki | 845 |
6. Kreatywny metaforysta | 44 | 7 | 5 | 35 | 1540 | Um.: Malowanie (7); Namaluj trzy wysokiej jakości obrazy różnej wielkości | 1088 |
7 A. Artysta-rezydent | 65 | 9 | 4 | 36 | 2340 | Um.: Malowanie (8); Namaluj jedno arcydzieło | 1399 |
8 A. Zawodowy malarz | 140 | 5 | 4 | 20 | 2800 | Um.: Malowanie (9); Namaluj wspaniały obraz w każdym z gatunków | 1678 |
9 A. Wzięty ilustrator | 280 | 5 | 3 | 15 | 4200 | Um.: Malowanie (10); Namaluj i sprzedaj 3 arcydzieła; Omawiaj estetykę dla grupy Simów | 2937 |
10 A. Mistrz malowania rzeczywistości | 492 | 5 | 2 | 10 | 4920 | - | - |
7 B. Krytyk teorii kolorów | 70 | 6 | 5 | 30 | 2100 | Um.: Malowanie (8); Podziwiaj różnych 10 dzieł sztuki, rozmawiaj o teorii kolorów z 2 innymi Simami | 1259 |
8 B. Znawca sztuk pięknych | 126 | 5 | 5 | 25 | 3150 | Um.: Malowanie (9); Posiadaj jedno arcydzieło malarskie, Omawiaj estetykę z 3 innymi Simami | 2203 |
9 B. Kustosz zbiorów | 227 | 6 | 3 | 18 | 4086 | Um.: Malowanie (10), Charyzma (3); Posiadaj 10 arcydzieł malarskich | 3273 |
10 B. Patron sztuki | 328 | 5 | 4 | 20 | 6560 | - | - |
Legenda:
- P - wynagrodzenie za godzinę pracy (w Simoleonach);
- G - liczba godzin w pracy w dniu;
- D - liczba dni pracy w tygodniu;
- T - łączna liczba godzin pracy w tygodniu;
- Z/tydz - łączne tygodniowe zarobki;
- W - wymagania, które należy spełnić by dostać awans na wyższe stanowisko (um. = umiejętność, liczba w nawiasie symbolizuje konieczny do osiągnięcia poziom);
- A - premia w Simoleonach, którą otrzymasz awansując na wyższe stanowisko.