Sims 4: Guru techniki - kariera, porady Sims 4 poradnik porady
Ostatnia aktualizacja: 11 października 2022
Nie chcesz, aby Twój Sim zbyt często opuszczał dom? W takim razie idealna będzie kariera jako guru techniki, w której Sim może skupić się na tworzeniu oprogramowania albo zawodowym graniu w gry komputerowe. Na niniejszej stronie poradnika do Sims 4 dowiesz się jak szybko awansować oraz ile zarabia guru techniki.
Informacje ogólne
To kariery przy której spędzisz czas praktycznie tylko przy komputerze. Rozwijasz tutaj umiejętność programowania, a w przypadku podążenia jedną z dostępnych ścieżek także umiejętność grania w gry wideo. Do pracy musisz chodzić skupionym. Po szóstym szczeblu kariery możesz wybrać dwie ścieżki rozwoju: E-sportsmena (A) albo Przedsiębiorcę ze start-upów (B).
Zarobki w obu ścieżkach są zbliżone i wynoszą ok. 7 800 Simoleonów. Ścieżka E-sportsmena (A) wymaga dodatkowo rozwoju umiejętności grania w gry wideo. Pod tym względem ścieżka Przedsiębiorcy ze start-upem (B) jest łatwiejsza do przejścia, ponieważ rozwijasz tylko jedną umiejętność, programowanie. Poza tym w tej ścieżce możesz znacząco sobie podnieść zarobki poprzez tantiemy ze sprzedaży napisanych programów i gier, a czas pracy tutaj jest bardzo krótki (zaledwie 15 godzin tygodniowo). Lepszym wyborem więc jest ścieżka B.
Ścieżka awansu
Do pracy musisz chodzić skupionym - aby to zrobić najlepiej na 2 godziny przed pracą kliknąć na szachownicy i wybrać "Rozmyślaj nad posunięciami", a następnie "Graj". Codziennym zadaniem jest dowolne korzystanie z komputera (granie, czatowanie, pisanie, programowanie itp). Biorąc pod uwagę co musisz zrobić, aby awansować na 2. poziom pierwszy krok jest banalny - pograj kilka godzin w gry (kliknij na komputerze i wybierz "Graj w gry"). Gdy zostaniesz Kontrolerem jakości (2) musisz osiągnąć 2. poziom programowania oraz przez cztery godziny musisz ćwiczyć programowanie. W tym celu kliknij na komputerze i wybierz "Ćwicz programowanie".
Zostanie Programistą (3) da Ci prezent wspomagający skupienie się - komputerowy dysk twardy, który umieść w pomieszczeniu gdzie jest biurko w komputerem i nie zapomnij włączyć aury (kliknij na obiekcie i wybierz odpowiednią opcję). Do awansu musisz nauczyć się programowania na poziomie 3. oraz napisać wtyczki. Programowania ucz się poprzez książki bądź poprzez "Ćwicz programowanie" (co jest lepsze chociażby przez zalecenie wypełniania zadania dziennego). Aby wykonać drugie zadanie kliknij na komputerze i wybierz "Programuj...", a następnie "Napisz wtyczkę". Chwilkę to potrwa, ale wypełni Ci to cel do awansu i zarobisz nieco Simoleonów.
Bycie Ekspertem programowania (4) daje kolejny prezent - zegarek wartownik, który umieść w pobliżu biurka i także włącz aurę dającą skupienie. Do awansu musisz osiągnąć 4. poziom programowania (co wiesz jak już zrobić) oraz zmodyfikować dwie gry. W tym celu kliknij na komputerze i wybierz: "Programuj..." > "Zmodyfikuj grę..." > i tu wybierz dowolny dostępny tytuł gry. Po zakończeniu modyfikacja następnie w ten sam sposób wybierze drugi tytuł. Na całość tej pracy poświęcisz kilka godzin. Natomiast po awansie na wyższe stanowisko, Kierownik projektu (5), musisz dalej rozwijać umiejętność programowania (poziom 5.) oraz tym razem napisać trzy wtyczki na komputerze (to także wiesz jak już robić).
Zostanie Kierownikiem rozwoju (6) daje Ci kolejną małą i poręczną nagrodę w postaci posążka nagrody wynalazcy, którą umieść by podnosiła Ci skupienie. Awans wymaga nauczenia się programowania na 6. poziomie oraz wykonania dwóch prac dla wolnego strzelca. Aby to zrobić należy wybrać na komputerze "Programuj...", a następnie "Zacznij pracę jako wolny strzelec" (jeśli ją przerwiesz wybierasz "Kontynuuj pracę jako wolny strzelec"). Wykonanie zlecenie po kilku godzinach kończy się zarobkiem nawet kilkuset Simoleonów. Takie zlecenia musisz wykonać dwa.
Przy awansie musisz wybrać dalszą ścieżkę kariery: albo karierę E-sportsmena (A) albo Przedsiębiorcę ze start-upów (B).
Decydując się na pierwszą ścieżkę awansujesz na stanowisko E-sportmena (7 A), gdzie codziennym zadaniem nie jest już użytkowanie komputera, ale konkretnie granie w gry. Musisz tutaj rozpocząć naukę nowej umiejętności: granie w gry wideo. Aby to zrobić możesz jak zawsze skorzystać z książek, albo też na telefonie, komputerze czy na macie do gry musisz po prostu grać w gry. Musisz zdobyć 3. poziom tej umiejętności. Aby spełnić drugi warunek, czyli zdobyć punktowane miejsce w turnieju, wybierz na komputerze "Graj w grę...", a następnie "Weź udział w turnieju..." i wybierz dowolną grę. Zwracaj uwagę na pojawiające się w prawym-górnym rogu komunikaty - jeśli ujrzysz informację, że zdobyłeś jakieś miejsce wykonałeś wymaganie, jeśli nie próbuj ponownie.
Po awansie na Zawodowego gracza (8 A) do dalszego awansu musisz nauczyć się umiejętności grania w gry wideo aż na 6. poziomie - tutaj musisz poświęcić sporo czasu grając w gry. Ponadto musisz trzykrotnie zdobyć punktowane miejsce w turniejach - tu próbuj aż do skutku. Pamiętaj, że po rozegraniu jednego turnieju musisz chwilkę odczekać aż pojawi się nowy turniej.
Zostajesz Komputerowym królem szybkości (9 A). Musisz osiągnąć już 9. poziom umiejętności grania w gry wideo. Drugim celem jest zdobycie pokaźnej widowni swoich transmisji. Aby transmitować swoją grę kliknij na komputerze "Graj w grę...", "Transmituj na żywo...", a następnie dowolny tytuł. Następnie w zakładce kariery obserwuj przybywających widzów. Co chwilę zmieniaj transmitowany tytuł, aby przyrost się utrzymywał.
Docierając na szczyt Twój Sim zostanie Czempionem graczy (10 A) i w prezencie zdobędzie matę do gry. Pracuje tutaj zaledwie trzy dni w tygodniu po pięć godzin i zarabia naprawdę słabo bo dokładnie 7 872 Simoleonów. Możesz sobie nieco dorobić na transmisjach, ale to są niewielkie pieniądze, już lepiej pisać wirusy, wtyczki, wykonywać pracę wolnego strzelca w celu dorobienia sobie.
Decydują cię na ścieżkę (B) zostajesz Nową nadzieją biznesu (7 B). Od teraz Twoim codziennym zadaniem jest ćwiczenie programowania. W tej ścieżce dalej rozwijasz programowanie, musisz je rozwinąć na 8. poziom. Ponadto musisz zarobić 250 Simoleonów na tantiemach ze sprzedaży aplikacji mobilnych. Aby je napisać na komputerze wybierz "Programuj...", a następnie "Napisz aplikację mobilną". Trwa to kilka godzin, a za ukończoną pracę otrzymasz wynagrodzenie.
Dodatkowo codziennie będziesz otrzymywać tantiemy za stworzoną aplikację i to właśnie z tych tantiem musisz uzbierać 250 Simoleonów. Nie marnuj więc czasu i rozpocznij pisanie kolejnej aplikacji, a gdy ją skończysz następnej i następnej - będzie Ci to potrzebne. Otrzymywane tantiemy za każdy napisany program wyświetlane są codziennie w prawym-górnym rogu ekranu. Po awansie na Niezależnego konsultanta (8 B) musisz zarobić na tantiemach jeszcze więcej bo aż 2 000 Simoleonów. Dlatego też tak ważne jest napisanie kilku aplikacji dzięki czemu zarobisz te pieniądze szybciej.
Zostanie Pionierem firm informatycznych (9 B) daje Ci kolejne wysokie wymaganie. Musisz osiągnąć maksymalny poziom umiejętności programowania. Ponadto musisz zarobić 2 000 Simoleonów na tantiemach ze sprzedaży gier wideo. Teraz czas pisać nie aplikacje tylko właśnie gry. W tym celu na komputerze wybierz "Programuj...", a następnie "Napisz grę wideo ". Kończąc jedną grę pisz następną, i następną, i następną. Tantiemy za sprzedane gry wyświetlają się w tym samym miejscu co za aplikacje.
Osiągając szczyt kariery zostajesz Geniuszem start-upów (10 B). W nagrodę otrzymujesz telewizor. Pracujesz trzy dni w tygodniu po pięć godzin i zarabiasz tylko 7 740 Simoleonów. Jednak dzięki pisaniu gier i aplikacji możesz sobie nieźle dorobić. Co prawda wraz z upływem czasu od napisania gry czy aplikacji tantiemy są coraz niższe, jednak spokojnie możesz dorobić nawet 1 000 - 1 500 Simoleonów tygodniowo.
Godziny i dni pracy
Poziom | Stanowisko | Godziny pracy | Praca w dni tygodnia |
1 | Operator pomocy technicznej | 10 - 18 | W Ś Cz Pt S |
2 | Kontroler jakości | 10 - 19 | P W Ś Cz Pt |
3 | Programista | 10 - 19 | P W Ś Cz Pt |
4 | Ekspert programowania | 09 - 17 | W Ś Cz Pt S |
5 | Kierownik projektu | 09 - 17 | P W Ś Cz Pt |
6 | Kierownik rozwoju | 09 - 17 | P W Ś Cz Pt |
7 A | E-sportsmen | 14 - 23 | P Cz Pt S |
8 A | Zawodowy gracz | 17 - 00 | P Ś Cz Pt |
9 A | Komputerowy król szybkości | 16 - 22 | W Cz Pt S |
10 A | Czempion graczy | 16 - 22 | W Cz Pt S |
7 B | Nowa nadzieja biznesu? | 10 - 17 | P W Ś Cz Pt |
8 B | Niezależny konsultant | 10 - 16 | P W Cz S |
9 B | Pionier firm informatycznych | 10 - 16 | P W Pt |
10 B | Geniusz start-upów | 10 - 15 | P W Pt |
Legenda: P - poniedziałek, W - wtorek, Ś - środa, Cz - czwartek, Pt - piątek, S - sobota, N - niedziela.
Zarobki i wymagania przy awansach
Stanowisko | P | G | D | T | Z/tydz | W | A |
1. Operator pomocy technicznej | 31 | 8 | 5 | 40 | 1240 | Graj w gry wideo przez 4 godziny | 375 |
2. Kontroler jakości | 38 | 9 | 5 | 45 | 1710 | Um: Programowanie (2); Ćwicz programowanie przez 4 godziny | 506 |
3. Programista | 47 | 9 | 5 | 45 | 2115 | Um: Programowanie (3); Napisz wtyczkę na komputerze | 633 |
4. Ekspert programowania | 63 | 8 | 5 | 40 | 2520 | Um: Programowanie (4); Zmodyfikuj dwie gry | 760 |
5. Kierownik projektu | 73 | 8 | 5 | 40 | 2920 | Um: Programowanie (5); Napisz trzy wtyczki na komputerze | 874 |
6. Kierownik rozwoju | 78 | 8 | 5 | 40 | 3120 | Um: Programowanie (6); Wykonaj dwie prace dla wolnego strzelca | 933 |
7 A. E-sportsmen | 121 | 9 | 5 | 45 | 5445 | Um: Granie w gry wideo (3); Zdobądź punktowane miejsce w turnieju gier wideo | 2177 |
8 A. Zawodowy gracz | 194 | 7 | 4 | 28 | 5432 | Um: Granie w gry wideo (6); Zdobądź trzy punktowane miejsce w turnieju gier wideo | 2721 |
9 A. Komputerowy król szybkości | 261 | 6 | 4 | 24 | 6264 | Um: Granie w gry wideo (9); Miej 3000 fanów transmisji na żywo gier | 3129 |
10 A. Czempion graczy | 328 | 6 | 4 | 24 | 7872 | - | - |
7 B. Nowa nadzieja biznesu? | 98 | 7 | 5 | 35 | 3430 | Um: Programowanie (8); Zarób 250 Simoleonów na tantiemach ze sprzedaży aplikacji mobilnych | 2394 |
8 B. Niezależny konsultant | 185 | 6 | 4 | 24 | 4440 | Um: Programowanie (9); Zarób 2 000 Simoleonów na tantiemach ze sprzedaży aplikacji mobilnych | 3112 |
9 B. Pionier firm informatycznych | 371 | 6 | 3 | 18 | 6678 | Um: Programowanie (10); Zarób 2 000 Simoleonów na tantiemach ze sprzedaży gier wideo | 5335 |
10 B. Geniusz start-upów | 516 | 5 | 3 | 15 | 7740 | - | - |
Legenda:
- P - wynagrodzenie za godzinę pracy (w Simoleonach);
- G - liczba godzin w pracy w dniu;
- D - liczba dni pracy w tygodniu;
- T - łączna liczba godzin pracy w tygodniu;
- Z/tydz - łączne tygodniowe zarobki;
- W - wymagania, które należy spełnić by dostać awans na wyższe stanowisko (um. = umiejętność, liczba w nawiasie symbolizuje konieczny do osiągnięcia poziom);
- A - premia w Simoleonach, którą otrzymasz awansując na wyższe stanowisko.