Sims 4 Przygoda w dżungli: Eksploracja dżungli, porady Sims 4 poradnik porady
Jak dostać się do dżungli? Jak eksplorować?
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2020
Podczas odkrywania dżungli możesz znaleźć wiele starożytnych artefaktów, skrzynki ze skarbami oraz Drzewa Wrażeń. Weźmiesz także udział w różnorodnych, losowych przygodach. Zapoznaj się też z działaniem trucizny, która jest bardzo niebezpieczna dla Simów.
Targ
Przed wyprawą warto zaopatrzyć się w kilka przedmiotów, które pomogą ci rozwiązywać problemy napotkane podczas podróży. Ekwipunek możesz kupić na targu, obok tawerny "El Arbor Del Jaguar".
- Omiskańska maczeta - służy do bezpiecznego torowania przejścia w dżungli.
- Przynęta na nietoperze plazmowe - służy do odparcia ataku nietoperzy, co uchroni Sima przed dodatkowym stresem.
- Wodospad w butelce - po użyciu tego napoju higiena Sima zostaje zregenerowana.
- Środek na pająki Dr. Parkera - chroni przed ugryzieniami pająków, co pozwoli Simowi uniknąć stresu.
- Tonik Faradaya - napój chroniący przed porażeniem prądu.
- Płynny napęd - napój regenerujący energie Sima.
- Selvadoradyjskie antidotum na truciznę - leczy zatrucia.
- Kwiat Guzmanii - odstrasza pszczoły atakujące Sima.
- Zasypka izolacyjna - chroni przed elektrycznymi owadami.
- Piana gaśnicza - służy do gaszenia ognia.
Odkrywanie dżungli
Eksploracje dżungli możesz rozpocząć w lokacji "Na szlaku Belomisii". Ujrzysz tam przejście zablokowane pnączami (tak jak na powyższym obrazku). Owe przejścia będą cię kierować do kolejnych etapów dżungli. Możesz je odblokować za pomocą kupionej wcześniej maczety lub przy pomocy rąk (wtedy Sim zostanie zraniony i przez dwie godziny nie będzie mógł otwierać kolejnych przejść).
Po otwarciu przejścia natrafisz na losowe zdarzenie (obrazek powyżej). Może to być np. spotkanie z kapibarami, panterą czy leniwcem, a nawet tajemniczym jajkiem. Jest to przedstawione w formie pisemnej, krótkiej historii z trzema opcjami do wyboru. W zależności od twojego ekwipunku (kupionego na targu) i umiejętności Sima możesz odnieść sukces lub porażkę. Odniesienie sukcesu wiąże się z otrzymaniem nagrody, a porażka negatywnie wpływa na nastrój Sima.
Wejście do świątyni
W losowym momencie eksploracji otrzymasz informacje o możliwości wejścia do świątyni. Jest to lokacja obfita w skarby, ale jej przejście wymaga odrobiny zaangażowania. Na każdym piętrze świątyni ujrzysz zablokowane przejście. W otwarciu pomogą pobliskie obiekty interaktywne (przykład widzisz na powyższym obrazku). Wybierając opcje "Aktywuj" ujrzysz cztery możliwości - jedna z nich może być prawidłowa, ale często wymagane jest przejście do kolejnego obiektu. Wybór nieprawidłowej opcji zazwyczaj kończy się nieprzyjemnymi dla Sima skutkami - podpalaniem, zatruciem czy nietrzymaniem moczu.
Na końcu świątyni znajdziesz skrzynie ze skarbami - w środku będzie ekwipunek, artefakty albo Simoleony. Gra poinformuje cię o pomyślnej eksploracji świątyni. Nie ma przeszkód, abyś jeszcze raz udał się na wyprawę - dodatek oferuje kilka typów świątyń, które różnią się wyglądem i rozmieszczeniem obiektów interaktywnych. Za każdym razem dostaniesz się do losowej świątyni, ale zasada przechodzenia jest taka sama.
Jak działa trucizna i skąd wziąć antidotum?
W trakcie wykonywania zadań (czyli pokonywania kolejnych przejść dżungli) albo podczas aktywacji obiektów interaktywnych w świątyniach, twój Sim może zostać zatruty. Będzie wtedy oszołomiony i będzie coraz gorzej wykonywał polecenia, a poza tym na jego skórze pojawią się zielone plamy. Jednak największym zagrożeniem jest to, że zatruty Sim po jakimś czasie umrze. Lepiej nie zwlekać i od razu podać mu antidotum. Możesz je zdobyć na dwa sposoby:
- Kupić przy komputerze za 1000 Simoleonów.
- Dostać je od mieszkańców Selvadorady w zamian za pradawny kościany pył. Możesz go zdobyć wykopując kopczyki albo otwierając skrzynie ze skarbami.