3. Środkowy zachód USA - wskazówki | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Na poniższej mapie zaznaczone zostały najważniejsze miasta regionu:
1 - Indianapolis; 2 - Chicago; 3 - Louisville; 4 - Cincinnati; 5 - Lexington; 6 - Pittsburgh; 7 - Cleveland; 8 - Columbus; 9 - Detroit; 10 - Toronto; 11 - Fort Wayne.
Czerwonym kolorem oznaczono 3 miasta, które należy ze sobą w pierwszej kolejności połączyć (niekoniecznie w linii prostej). Zielonym kolorem oznaczono 3 połączenia, na które należy się zdecydować w dalszej części zabawy. Niebieskim kolorem oznaczono zaś 2 miasta, między którymi należy dokonać określonej w celach misji wymiany.
Wskazówki dotyczące całego scenariusza:
W pierwszej kolejności musisz oczywiście wybrać miejsce rozpoczęcia tej misji. Gra zaproponuje między innymi Indianapolis, Lexington oraz Cincinnati. Osobiście radzę się jednak zdecydować na Cleveland. Przemawia za tym między innymi w to, iż w okolicy znajdują się aż dwa duże miasta. Co więcej, jedno z nich to Pittsburgh, który będzie ci potrzebny do zaliczenia jednego z przedstawionych przez grę zadań. W pierwszej kolejności radziłbym więc utworzyć połączenie między tymi dwoma miastami. Możesz także poprowadzić linię kolejową do znajdującego się na południu miasta Columbus.
Zadbaj teraz o najbardziej dochodowe połączenia, czyli takie, które zajmą się transportem pasażerów oraz przewozem poczty. Dopiero po uzbieraniu większej ilości gotówki zainteresuj się znajdującymi w tej okolicy kopalniami, farmami i innymi tego typu obiektami. Decyduj się jedynie na bardziej dochodowe przedsięwzięcia. Jedyny wyjątek stanowią te obiekty, które będą potrzebne do wypełnienia ściśle określonych celów tego scenariusza.
Z czasem zacznij przesuwać się na zachód. W pierwszej kolejności utwórz połączenie z Detroit, a następnie z Fortem Wayne. Będzie ci to potrzebne do częściowego zaliczenia jednego z celów tej misji. Toronto możesz chwilowo zignorować. Miasto to podłącz do sieci dopiero wtedy, gdy pojawi się ono w założeniach jednego z wyzwań. W dalszym ciągu poszerzaj też istniejącą sieć połączeń. Możesz poprowadzić linie kolejowe do kilku mniejszych miejscowości, ale zbyt dużej ilości gotówki na takich inwestycjach nie zyskasz.
Kolejny duży krok to przygotowanie połączenia pomiędzy Fortem Wayne (lub Detroit), a Chicago. Jak już wspomniałem wcześniej, będzie Cię to zapewne sporo kosztowało. Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że konkurenci zabudowali już ten region mapy. Będziesz więc musiał skorzystać z większej ilości mostów. Na połączenie to koniecznie musisz się zdecydować i to możliwie jak najszybciej. Równolegle zainteresuj się znajdującymi tu farmami, które będą ci potrzebne do wypełnienia pewnego zadania.
Teraz proponowałbym zająć się wykonywaniem wszystkich tych czynności, które przyczynią się do zaliczenia zadań z drugiego poziomu scenariusza. W tym celu będziesz musiał stworzyć szereg kosztownych, ale jednocześnie niezbędnych połączeń. Od siebie dodam, iż warto byłoby stworzyć jedną linię prowadzącą do Detroit i Toronto, a w odpowiednim miejscu ją tylko rozdzielić. Nie korzystaj natomiast z połączenia pomiędzy Chicago a Fortem Wayne, gdyż musiałbyś tu najprawdopodobniej dobudować drugi most. Jeśli zaś chodzi o Cincinnati, postaraj się przygotować taką linię, która nie składałaby się ze zbyt dużej ilości mostów oraz tuneli. Zakładam oczywiście, iż do miasta tego wcześniej nie udało ci się dotrzeć.
Na sam koniec pozostaw sobie wyzwania z trzeciego stopnia kampanii. Większość z nich będzie związana z koniecznością utworzenia szeregu połączeń z Indianapolis. Co najmniej jedno z nich powinno wychodzić bezpośrednio z Detroit. Nie radziłbym go także zajmować, gdyż będzie ci ono potrzebne do sprawnego transportu samochodów. Postaraj się też połączyć Indianapolis z innymi miastami, zyskując na przewozie pasażerów. O posunięcia konkurencyjnych przedsiębiorstw w trakcie rozgrywania tego scenariusza nie musisz się na szczęście martwić. Przeciwnicy w moim przypadku grali bardzo pasywnie. Jedyne utrudnienia związane były z koniecznością postawienia paru mostów. Na takie inwestycje można sobie jednak w dalszej części zabawy pozwolić.