Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

2. Północny wschód USA - opis | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Scenariusz 2 - Północny wschód USA

Opis scenariusza

Uwaga! Poniższe wskazówki odnoszą się do następujących ustawień:

Przedział czasowy - 1830-1970; Liczba graczy SI - 2. Opcje losowego generowania krajobrazu oraz losowego rozkładu miast są odznaczone.

Gra w żaden sposób nie stara się nas do niczego zmusić. Z wielu istotnych rzeczy, jak chociażby obecności konkurencji, można całkowicie zrezygnować.

Zadania, które musimy w trakcie rozgrywania tego scenariusza wypełnić:

POZIOM 1 - Narodziny kolei

Cele należy osiągnąć do 1880 roku.

Przydzielone zadania:

1) Połącz Nowy Jork, Filadelfię oraz Waszyngton.

Z podobnym zadaniem miałeś już do czynienia w poprzednim scenariuszu kampanii. Tym razem wypełnienie powierzonego zadania okaże się być zdecydowanie trudniejsze. Wynika to między innymi z tego, że Nowy Jork oraz Waszyngton znajdują się na przeciwległych końcach mapy. W rezultacie ma zbudowanie poprawnego połączenia będziesz musiał poświęcić naprawdę dużą ilość pieniędzy. W ramach pocieszenia dodam jednak, iż nie będziesz miał problemów z wytyczeniem właściwej linii. W pierwszej kolejności powinieneś zadbać o przygotowanie połączenia pomiędzy Waszyngtonem, a Filadelfią. Dopiero po utworzeniu tej linii przejdź do następnej konstrukcji. Radziłbym połączyć Nowy Jork z Filadelfią. Mógłbyś też rozważyć stworzenie oddzielnej linii, przeznaczonej wyłącznie na potrzeby drugiego zadania tego poziomu. Nie jest to jednak wymagane. Zdecydowanie taniej jest dobudowywać kolejne torowiska, tak aby pociągi wzajemnie na siebie wypadały. Jedyny wyjątek będą stanowiły mosty, ale tych nie będzie na szczęście zbyt dużo. Z wypełnieniem tego zadania nie będziesz się mógł ociągać. Mniej istotne inwestycje radziłbym odłożyć na później, gdyż ustanowienie szybkiego połączenia pomiędzy Waszyngtonem, a Nowym Jorkiem będzie bardzo istotne. Budując kolejne połączenia możesz jednak przyłączać pojedyncze miejscowości oraz fabryki. Pozwoli ci to w łatwy sposób zarobić dodatkową gotówkę, potrzebną na sfinansowanie wyjątkowo drogich inwestycji.

2) Rozbuduj dworce w Nowym Jorku, Filadelfii i Waszyngtonie do wielkości terminali.

Sprawa jest raczej dość oczywista. Nie muszę się chyba zbyt dużo rozpisywać. Dodam jednak, że terminale i tak byłyby ci potrzebne, gdyż zapewniają one dodatkowe przychody, które przy tak dużych miastach z pewnością zaczną się pojawiać. Przerobienie każdej stacji na terminal będzie kosztowało Cię 250 tysięcy dolarów, ale na taką operację zdecydowanie warto jest się zdecydować i to możliwie jak najwcześniej. Wszelkie profity liczone są bowiem od momentu postawienia takiej konstrukcji.

3) Dostarcz 50 wagonów z pasażerami z Nowego Jorku do Waszyngtonu.

Sądzę, iż wykonanie tego zadania sprawi ci najwięcej problemów. Przemawia za tym między innymi to, iż na wykonanie tej misji masz niewiele czasu. Wszystko jest oczywiście uzależnione od tego, kiedy uda ci się zakończyć budowę połączenia pomiędzy Waszyngtonem a Nowym Jorkiem. W sumie będziesz musiał przetransportować 50 pełnych wagonów z pasażerami, co zajmie dużo czasu. Radziłbym oczywiście wyznaczyć do tego celu kilka pociągów, nie ustawiając innych postojów. Chodzi o to żeby skrócić maksymalnie czas wykonania jednego kursu. Ponadto radziłbym zadbać o poszerzone torowiska, tak aby przemieszczające się po całej mapie pociągi zbyt często na siebie nie wpadały. Równocześnie zatrzymaj wszystkie te połączenia, które nie są ci teraz potrzebne, a znajdują się na utworzonej przez Ciebie linii pomiędzy tymi dwoma miastami. Po wykonaniu tego zadania część połączeń możesz zlikwidować, bądź też spróbować je wzbogacić, dodając liczne przestoje w mijanych po drodze miastach, jak chociażby Filadelfii, czy mniejszych miejscowościach, które zyskają na znaczeniu dopiero w dalszej części zabawy.

Zadbaj o to żeby wyruszające z Nowego Jorku pociągi zabierały wyłącznie pasażerów. Jeśli chodzi o Waszyngton, tu dysponujesz już większą swobodą działania. Nie obciążaj jednak zbytnio lokomotywy. - 2. Północny wschód USA - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Zadbaj o to żeby wyruszające z Nowego Jorku pociągi zabierały wyłącznie pasażerów. Jeśli chodzi o Waszyngton, tu dysponujesz już większą swobodą działania. Nie obciążaj jednak zbytnio lokomotywy.

POZIOM 2 - Wyzyskiwacze

Cele należy osiągnąć do 1930 roku.

Przydzielone zadania:

1) Utwórz imperium i postaraj się, aby jego wartość netto przekroczyła 20 milionów dolarów.

Po raz kolejny masz do czynienia z dobrze poznanym zadaniem. Tym razem będziesz musiał zwiększyć wartość swojego przedsiębiorstwa do 20 milionów dolarów. O zaliczenie tego zadania nie będziesz się musiał zbytnio martwić. Zamiast tego radziłbym skupić się na drugim celu, który opisałem poniżej. Musisz oczywiście trafnie planować kolejne inwestycje, wybierając jedynie najbardziej opłacalne połączenie i starannie planując trasy przejazdów swoich lokomotyw. Możesz też powalczyć o kilka fabryk, szczególnie wtedy gdy wiesz, iż w najbliższej przyszłości zaczną one przynosić duże zyski. Wykonywanie mniej opłacalnych czynności możesz sobie zostawić na później, tym bardziej, iż na trzecim poziomie scenariusza zostaniesz uraczony wyjątkowo relaksującymi zadaniami.

2) Poszerz swoje horyzonty i wykup 50% udziałów w innej firmie kolejowej.

To zdecydowanie najtrudniejsze wyzwanie tego scenariusza. Radziłbym odpowiednio podejść do tego problemu, tak aby nie martwić się o dodatkowe utrudnienia. Zgodnie z tym co zostało napisane w treści zadania, będziesz musiał wykupić 50% akcji jednej z konkurencyjnych firm. Radziłbym skupić się wyłącznie na jednym przedsiębiorstwie, tym bardziej, iż akcje będą Cię zapewne słono kosztowały. Do tego wyzwania radziłbym przystąpić możliwie jak najwcześniej. W przeciwieństwie do poprzedniego scenariusza, w którym przeciwnicy grali bardzo biernie, tym razem mogą Cię ubiec. Może się zdarzyć tak, iż wolne sloty zostaną wykupione przez kogoś z konkurencji lub właściciela danego przedsiębiorstwa. Musisz temu zapobiec. Jednocześnie nie radziłbym pozbywać się zbyt dużej ilości swoich akcji, gdyż konkurencja mogłaby to wykorzystać i wykupić akcje Twojego przedsiębiorstwa.

Wybieraj jedynie najbardziej opłacalne inwestycje. W dalszej części zabawy warto także rozważyć wzięcie udziału w kilku licytacjach lub postawienie potrzebnych w danym mieście fabryk czy elektrowni. - 2. Północny wschód USA - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Wybieraj jedynie najbardziej opłacalne inwestycje. W dalszej części zabawy warto także rozważyć wzięcie udziału w kilku licytacjach lub postawienie potrzebnych w danym mieście fabryk czy elektrowni.

POZIOM 3 - Szefowie przemysłu

Cele należy osiągnąć do 1970 roku.

Przydzielone zadania:

1) Zabezpiecz przyszłość swojej firmy i zbuduj lub kup stalownię w Nowym Jorku.

Dwa ostatnie zadania tego scenariusza są bardzo relaksujące, tak więc będziesz się również mógł skupić na mniej ważnych inwestycjach, dzięki czemu polepszysz swój końcowy wynik. Jedyny wyjątek będą stanowili Twoi konkurenci, których posunięcia trzeba będzie na bieżąco obserwować. Jedyne co będziesz musiał zrobić, to przeznaczyć pół miliona dolarów na postawienie odpowiedniej fabryki (stalowni), z odnalezieniem której nie powinieneś mieć żadnych problemów. Pozwoli ci to przejść do drugiego celu tej misji. Raczej mało prawdopodobny jest scenariusz, w którym konstrukcja ta by już istniała. Na obecnym stadium rozgrywki na tego typu wydatki powinieneś móc sobie pozwolić, tym bardziej, iż konstrukcja ta zapewni ci bardzo stabilne przychody.

2) Umocnij swoją pozycję na rynku stali, dostarczając 100 ładunków ze stalowni w Nowym Jorku.

Także i tu nie będziesz miał żadnych problemów. Musisz jednak zadbać o wykonanie kilku ściśle określonych czynności. Przede wszystkim, będziesz musiał zlokalizować kopalnie, w których wydobywany jest węgiel. Obiektów tych w najbliższym otoczeniu powinno być całkiem sporo. W moim przypadku były to trzy takie konstrukcje, z czego tylko jedna z nich była eksploatowana przez konkurencyjne przedsiębiorstwo. W pierwszej kolejności warto się oczywiście rozejrzeć za tymi kopalniami, które nie są przez nikogo wykorzystywane. Zapewni ci to bowiem większe dostawy węgla. Surowiec ten musisz następnie przetransportować do Nowego Jorku, tak aby wytworzyć potrzebną do podjęcia dalszych działań stal. Ostatni krok zakłada sprzedanie jej w jednej z wykazujących takie zapotrzebowanie metropolii. W moim przypadku było to między innymi Dover. Mogłem więc wykorzystać te połączenia, które poprzednio służyły do transportu ludności cywilnej pomiędzy Nowym Jorkiem, a Waszyngtonem. Z racji tego, iż zapotrzebowanie na stal jest właściwie nielimitowane, dobrze byłoby wyznaczyć do tego zadania większą ilość lokomotyw. Jednocześnie musisz oczywiście zadbać o regularne dostawy węgla, tak aby znajdująca się w Nowym Jorku stalownia mogła pracować pełną parą. Ze sprzedaniem 100 jednostek nie powinieneś mieć większych problemów. Skup się więc jedynie na usprawnieniu transportu, dobudowując nowe linie kolejowe.

Koniecznie wykorzystaj znajdującego się niedaleko Nowego Jorku kopalnie węgla, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którymi nie zainteresowała się jeszcze konkurencja. - 2. Północny wschód USA - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Koniecznie wykorzystaj znajdującego się niedaleko Nowego Jorku kopalnie węgla, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którymi nie zainteresowała się jeszcze konkurencja.