Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Saints Row: Gat out of Hell - poradnik do gry

Saints Row: Gat out of Hell - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poruszanie się po mieście | Porady ogólne poradnik Saints Row: Gat out of Hell

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Poruszanie się po mieście

Nie kradnij samochodów - Poruszanie się po mieście - Porady ogólne - Saints Row: Gat out of Hell - poradnik do gry

Nie kradnij samochodów. Przez całą grę będziesz musiał tylko raz prowadzić jakikolwiek pojazd. Ich wybór jest skromny, nie możesz ich nigdzie przechować, zniknęły również opcje tuningowania. Poza tym dzięki sprintowi i lataniu dotrzesz w każde miejsce na mapie znacznie szybciej, niż miałbyś to zrobić z pomocą samochodów, a dzięki ulepszeniom postać szybko stanie się wytrzymalsza od dowolnego pojazdu. Zignoruj je, chyba że są częścią zadania lub strzelają do ciebie.

Uważaj na mijane pojazdy. Ze śmieciarek wylatują płonące beczki, ambulans ma w zwyczaju przejeżdżać pieszych, niektóre osobówki płoną bez szczególnego powodu, a pojazd opancerzony posiada działko. Wszystkie te pojazdy mogą stanowić dla ciebie zagrożenie. Z tego powodu na początku gry zrób kilka okrążeń po mieście i zwróć uwagę, jak zachowują się napotykane przez ciebie pojazdy. Sprawdź, co zrobią, gdy jesteś poszukiwany oraz jak zareagują, gdy je zaatakujesz. To ważne, ponieważ niektóre z nich mogą stanowić przeszkodę w czasie wykonywania zadań. Głupio zginąć w czasie misji tylko dlatego, że nie zwróciłeś uwagi na próbujący cię przejechać ambulans.

Uważaj na błyskawice. W Piekle co jakiś czas z nieba będą lecieć błyskawice, uderzając w losowe miejsca. Mogą też trafić ciebie lub pojazd, którym właśnie jedziesz. Nic nie możesz na to poradzić, więc wystarczy, że będziesz wiedział o zagrożeniu.

Naucz się latać. Latanie w Gat out of Hell jest najwygodniejszym sposobem poruszania się, znacznie lepszym od Super Sprint. W czasie szkolenia z mocy Flight (Lot) uważnie czytaj polecenia i postaraj się zapamiętać jak najwięcej. Po zakończeniu szkolenia natychmiast zacznij ćwiczenia. Naucz się nabierania prędkości, sprawdź, jak długo możesz lecieć do góry oraz wykonaj parę slalomów między budynkami. Z początku możesz mieć z tym problemy, ale szybko powinieneś opanować wszystkie tajniki tej Arcane (Mocy). Dzięki niej całe miasto stanie przed tobą otworem. Będziesz mógł również bardzo szybko zbierać Soul Clusters (Klastry Dusz), które najczęściej znajdują się na ścianach, latających wyspach albo dachach. Przy odpowiedniej wprawie będziesz w stanie oblecieć całe miasto bez potrzeby lądowania.

Latając odbijaj się od budynków. W czasie lotu spróbuj odbić się od ściany najbliższego budynku. Powinieneś zauważyć, że liczba Flaps (Machnięć), dodatkowych machnięć skrzydłami, odnowiła się. Nie musisz bieć po ścianie, wystarczy sam fakt odbicia się od niej. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku odbijania się od ziemi, jednak zrobienie tego bez lądowania wymaga odrobiny praktyki.

Używaj sprintu tylko w ostateczności. Umiejętność Super Sprint pozwala na szybkie poruszanie się po mieście, ale jest ograniczona tylko do ziemi. Tymczasem dużo znajdziek znajduje się na ścianach, dachach albo latających wyspach. Po opanowaniu wszystkich niuansów latania jesteś w stanie poruszać się znacznie szybciej i docierać w miejsca, do których nie byłbyś w stanie dotrzeć dzięki bieganiu. Lot jest też znacznie przydatniejszy w czasie ucieczek, gdyż pozwala dotrzeć do miejsc, gdzie demony nie będą mogły cię dopaść. Z tego powodu na początku gry używaj Super Sprintu, ale z czasem postaraj się głównie latać. Prędko dostrzeżesz różnicę, zwłaszcza kiedy zorientujesz się, że bieg może przewrócić pojazdy i podnieść współczynnik Notoriety (Kosy). Latanie tego nie zrobi, oszczędzając ci problemów z demonami.

Chcąc przejąć pojazd uważaj z bieganiem. Jeśli wykupiłeś ulepszenie Unstoppable do Mocy Super Sprint, to biegnąc w stronę samochodu najpewniej go przewrócisz. Ewentualnie zepchniesz z mostu do lawy. Jeśli chcesz zasiąść za kółkiem, omiń pojazd, zatrzymaj się przed nim i wtedy spróbuj go przejąć. Dotyczy to zwłaszcza motocykli i samochodów osobowych. Pojazdy opancerzone albo będą stać w miejscu i strzelać do ciebie, albo jechać zbyt szybko, byś mógł je przez przypadek przewrócić.

Podczas lotu uważaj na wodospady lawy. Wbrew pozorom kontakt z nimi zrani postać. Nie utracisz jednak nad nią kontroli. Musisz jednak wlecieć w nie całą postacią. Dotknięcie wodospadu skrzydłem nie wywoła żadnej reakcji.

Unikaj rakiet. Trafienie bezpośrednie zabierze ci dużo punktów życia oraz spowoduje utratę kontroli. Jak tylko możesz, naucz się unikania pocisków (Maneuvers/Manewry, jedno z ulepszeń Flight). Najlepiej przed osiągnięciem 5 poziomu Satan's Wrath (Gniewu Szatana), kiedy to strzelające rakietami Spires (Iglice) stają się aktywne.

Śmierć Archduke (Arcyksięcia) zeruje poziom notoriety. Demon pojawia się dopiero przy maksymalnym poziomie Notoriety, czyli po zabiciu dostatecznie dużej liczby demonów. Czasem może się więc opłacić walczyć z demonami, zabić najsilniejszego z nich i cieszyć zerowym zainteresowaniem władz, niż uciekać przez miasto i czekać, aż poziom Notoriety sam spadnie.

Jeśli nie wiesz, co dalej, spójrz na mapę albo do Quest Loga (Spisu Zadań). W obu tych miejscach znajdziesz wszystkie potrzebne ci informacje na temat ważnych miejsc, zadań oraz nagród za nie. Najlepiej wyrób w sobie nawyk częstego zerkania do obu tych miejsc. Dzięki temu nigdy nie zablokujesz się w czasie gry.

Wykonuj powietrzne akrobacje. W grze można przeprowadzić tak zwane Barnstorming, czyli lot pod mostami, łukami albo dachami budynków pozbawionych ścian. Miejsc zdatnych do tego jest kilkadziesiąt w całym mieście. Nie są oznaczone na mapie, ale natrafisz na nie w czasie zbierania Soul Clusters, wykonywania Activities albo zwykłego zwiedzania miasta. Generalnie jeśli pod czymś można przelecieć, to warto to zrobić. Takie działania są nagradzane i są wymagane do ukończenia jednego z dodatkowych zadań.