Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Saints Row: Gat out of Hell - poradnik do gry

Saints Row: Gat out of Hell - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Moce | Moce i wrogowie poradnik Saints Row: Gat out of Hell

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2016

Arcane to sześć specjalnych umiejętności, do których dostęp można uzyskać na wczesnym etapie rozgrywki - Moce - Saints Row: Gat out of Hell - poradnik do gry

Arcane to sześć specjalnych umiejętności, do których dostęp można uzyskać na wczesnym etapie rozgrywki. Cztery z nich wykorzystywane są w walce, dwie pozostałe służą głównie do przemieszczania się. Każda z mocy bojowych posiada po trzy Elements, czyli modyfikacji. Każda z nich posiada również swój zestaw ulepszeń. Ulepszenia mocy skutkują powiększaniem ich zasięgu czy szybkości regeneracji, podczas gdy ulepszanie Elements zwiększa ich siłę albo zapewnia specjalne bonusy.

W celu ulepszenia Arcane należy zebrać rozsiane po mieście Soul Clusters oraz zdobyć odpowiedni poziom postaci. Większość ulepszeń kosztuje 10 Soul Clusters, nieliczne 15. Wiele z nich podzielonych jest również na poziomy. Dotyczy to głównie takich cech jak siła albo szybkość regeneracji.

Blast/Wybuch

Podstawowa moc bojowa i jedna z dwóch, których można używać w czasie lotu. Jej użycie powoduje wystrzelenie pocisku. Strzał jest na tyle szybki, że można go oddać w czasie strzelania i nie odczuć znaczącej różnicy. Stanowi więc świetny dodatek do konwencjonalnego uzbrojenia, trzeba jednak brać pod uwagę tempo lotu pocisku. Może się zdarzyć, że zanim doceli na miejsce, przeciwnik będzie już gdzieś indziej. Dzięki ulepszeniom moc obejmuje większy obszar i szybciej się odnawia. W tym samym czasie istnieć może tylko jeden pocisk. Jeśli użyjesz Mocy ponownie, pierwszy pocisk zniknie (Soul) albo eksploduje (Shadow). Poczekaj, aż pierwszy Blast przestanie działać i dopiero wtedy rzuć kolejny.

Element Stone (Petryfikujący) powoduje zamianę trafionych przeciwników w kamień. Dotyczy to zarówno demonów, jak i pojazdów, lecz trwa tylko przez kilka sekund. Skamieniali przeciwnicy są łatwym i bardziej podatnym na obrażenia celem, zwłaszcza dzięki ulepszeniom. Sszczególnie przydatne w walce z ciężko opancerzonymi lub licznymi przeciwnikami, gdy chcesz złapać trochę oddechu. Warto też stosować przeciw uciekającym pojazdom.

Soul (Duchowy) powoduje wystrzelenie samonaprowadzającego się pocisku. Pocisk przenika przez ściany i podłogi, kierując się w stronę przeciwnika. Trafia on jeden cel, unieruchamiając i zadając obrażenia. Dzięki ulepszeniom po zabiciu pierwszego celu natychmiast przeskoczy do następnego. Pocisk leci w kierunku najbliższej żywej istoty, co oznacza, że może trafić zupełnie innego demona, niż zakładałeś. Moc atakuje również kierowców pojazdów, pozwalając na ich łatwiejsze przejęcie. Dobra na większe batalie, gdy nie masz czasu albo potrzeby uważnie celować.

Shadow (Mroczny) unieruchamia wszystkie cele wokół miejsca trafienia. Przeciwnicy mogą się poruszać, ale są bardzo spowolnieni i nie mogą strzelać. Dodatkowo złapani w pułapkę przeciwnicy otrzymują obrażenia, a sama pułapka po kilku sekundach eksploduje. Przeciwnicy mogą uciec z obszaru działania Mocy, ale tylko pod warunkiem, że złapałeś ich w czasie biegu lub jazdy. Podobnie jak Stone działa również na pojazdy. Bardzo przydatna moc w walce z dużymi grupami przeciwników. Zadaje znaczne obrażenia, które można powiększyć dzięki ulepszeniom. Wymaga jednak uważnego celowania. Wystarczy, że przeciwnik znajdzie się krok poza jej zasięgiem, by przestała na niego działać.

Summons/Przyzwańce

Jak sama nazwa wskazuje powoduje przywołanie wsparcia. Będzie ono działało do momentu śmierci lub przywołania kolejnego. Można używać tylko jednego typu przywołanych istot naraz. Umiejętność, którą warto użyć na początku walki i przełączyć się na inną. Przywołane istoty warto używać do odwracania uwagi oraz potraktować jako tymczasowe zwiększenie punktów życia. W końcu pociski, które w nie trafią, nie zranią ciebie. Ulepszenia pozwalają na przyspieszenie tempa regeneracji umiejętności oraz eksplozję przywołanych istot w chwili śmierci. Bardzo przydatne w walce z dużymi grupami demonów.

Element Imp (Diabliki) powoduje przywołanie wybuchowych istot, które na pewno znasz. Jednocześnie można przywołac jednego, a dzięki ulepszeniom cztery małe demony. Dodatkowo można je ulepszyć, by płonęły zimnym ogniem i podpalały przeciwników w swoim pobliżu. Wprowadzają na pole bitwy dużo chaosu, ale potrafią być bardzo pomocne w walce z ciężkimi przeciwnikami albo dużymi grupami słabszych.

Tower (Wieża) powoduje przywołanie wieży. Rani wrogów w miejscu pojawienia się, a dodatkowo atakuje korzeniami tych w bliskim zasięgu. Dzięki ulepszeniom może również strzelać rakietami do celów powietrznych. Jest jednak nieruchoma, więc niewiele zrobi, jeśli wróg znajdzie się poza jej zasięgiem. Jeśli masz problemy z latającymi wrogami możesz z niej skorzystać. W innym wypadku można ją zignorować.

Titan (Tytan) przywołuje twojego osobistego Legionnaire. Jest silny, wytrzymały, a dzięki ulepszeniom może również atakować skokiem oraz powalać wielu wrogów naraz. Niestety działa samotnie, więc może zostać łatwo pokonany przez liczniejszego przeciwnika. Mimo to stanowi cenne wsparcie na polu walki. Warto używać go na zmianę z Imp, w zależności od potrzeby.

Stomp/Tupnięcie

Postać z całej siły uderza w ziemię, wywołując falę uderzeniową. Z oczywistych powodów działa ona jedynie na przeciwników znajdujących się dookoła. Dzięki ulepszeniom jej zasięg ulega zwiększeniu. Niezależnie od wybranego elementu moc jest najskuteczniejsza w przypadku otoczenia lub walki bronią białą. Główną wadą tej mocy jest czas ładowania. Zanim postać uderzy, wrogowie mogą ją podpalić albo wywołać eksplozję. W takim wypadku umiejętność nie działa. Traktowana jest również jako zużyta, przez co trzeba czekać, aż się załaduje. Z tego powodu używanie jej w środku walki wymaga zarówno dobrego refleksu, jak i odrobiny szczęścia.

Element Force (Mocy) zadaje obrażenia wszystkim wrogom dookołą postaci. W wersji podstawowej obrażenia zadane są jedynie słabym przeciwnikom, dzięki ulepszeniom może też wpływać na silniejszych oraz pojazdy. Po ulepszeniach może również odrzucać przeciwników, a nie tylko ich przewracać.

Vacuum (Próżniowy) powoduje przyciągnięcie przeciwników w kierunku postaci. Wessani przez wir otrzymują obrażenia, a jeśli przeżyją zostają odrzuceni. Dzięki ulepszeniom moc może również zbierać pobliskie pakiety zdrowia i Wages, jak również wpływać na coraz silniejszych i cięższych przeciwników. Bardzo ryzykowna, może bowiem przyciągnąć płonące przedmioty. Poza tym zniszczone dzięki niej pojazdy rozpadają się na części, rozrzucane po okolicy. Dobra, jeśli lubisz ryzyko. W innym wypadku lepiej wybrać jeden z dwóch pozostałych elementów.

Holy (Święte) powoduje porażenie pobliskich wrogów boskim światłem, zadając obrażenia. Dzięki ulepszeniom może ich również ogłuszać oraz wywoływać eksplozje tych, którzy z jej powodu zginęli. Bardzo przydatna umiejętność, zwłaszcza dzięki ulepszeniom. Przy odrobinie szczęścia można z jej pomocą pozbyć się nawet bardzo dużych grup przeciwników. Jeśli chcesz korzystać z mocy stomp, Holy będzie prawdopodobnie najlepszym dla ciebie wyborem.

Aura

Po aktywacji umiejętność działa na wrogów stojących blisko postaci oraz nią samą. Potraktuj ją jak tymczasowy, wybrany przez siebie bonus. Dzięki ulepszeniu sama aktywacja Aury powoduje przyspieszenie poruszania się postaci.

Element Coldfire (Zimnognista) sprawia, że wszyscy wrogowie wokół postaci zaczynają płonąć. Dzięki ulepszeniom aura czyni postać odporną na ogień, poza podpaleniem również zamraża wrogów, a dodatkowo sprawia, że niektóre z twoich pocisków będą posiadały wszystkie moce aury. Bardzo przydatny element w walce wręcz, dzięki ulepszeniom warto go używać także w innych sytuacjach, na przykład walce z płonącymi Grenadiers (Grenadierzy) albo Archdukes.

Vamp (Wampiryczna) powoduje wysysanie życia z pobliskich istot, które zostaje natychmiast przekazane tobie. Dzięki ulepszeniom zabite w ten sposób demony zmieniają się w opustoszałych mieszkańców Piekła, ci zaś po śmierci upuszczają dodatkowe pakiety zdrowia. Jedna z lepszych aur, przydatna w czasie każdej walki. Po ulepszeniach czyni postać praktycznie nieśmiertelną. Niestety działa na wszystko poza przywołanymi przez ciebie demonami, przez co rani również pomagających ci mieszkańców Piekła.

Worship (Czczenia) powoduje, że istoty w twoim pobliżu przestają strzelać i padają na kolana. Istoty latające opuszczają tarcze albo lądują. Dzięki ulepszeniom moc działa również na silniejsze demony oraz powoduje, że każdy wyznawca zwiększa zadawane przez ciebie obrażenia. Z jednej strony przydatna, gdyż wyklucza z walki część demonów, na przykład bardzo trudne do złapania Shadow Demons (Demony Cienia). Z drugiej strony, w przeciwieństwie do pozostałych dwóch, przedłuża walkę. Można się nią chwilę pobawić, ale jeśli chcesz korzystać z aur, lepiej wybierz jedną z dwóch pozostałych.

Super Sprint

Umiejętność pozwala na bieganie z dużą szybkością. Można jej też używać w czasie walki do przewracania przeciwników albo szybkich ucieczek. Ulepszenia powodują zarówno wzrost prędkości, jak i mniejsze zużycie wytrzymałości.

Z dostępnych ulepszeń Reduced Damage jest przydatne tak długo, jak nie zaczniesz biec z pełną prędkością. W takim wypadku część pocisków przestanie w ciebie trafiać. Unstoppable jest niezbędne, jeśli masz zamiar pędzić po ulicach. Odpychanie samochodów można również wykorzystać w walce, na przykład do przewracania czołgów. Haste jest dobre, jeśli brakuje ci czasu albo masz mało miejsca na rozbieg. Lava Running będziesz zapewne rzadko używał, bo zamiast biegać po lawie lepiej jest nad nią przelecieć. Shield będzie ci potrzebne do odblokowania innych ulepszeń. Wall Running pozwala na zebranie wielu Soul Clusters znajdujących się na ścianach budynków. Poza tym wspinaczka jest wygodniejsza i znacznie szybsza od latania w górę.

Flight/Lot

Lot z pomocą anielskich skrzydeł. Przy opanowaniu reguł lotu pozwala dostac się w praktycznie każde miejsce na planszy. W czasie walki moc przydatna jest głównie do uciekania albo oddalania się poza zasięg broni przeciwników. Można jej też użyć do bombardowania przeciwników mocami z bezpiecznej odległości.

Spośród ulepszeń warto zainwestować w dodatkowe ładunki Flap (Machnięcia), dzięki którym znacznie przedłużysz każdy lot. Efficiency zmniejsza zużycie wytrzymałości w czasie lotu. Na początku bardzo ważne, z czasem traci na wartości. Z kolei Stamina Recovery pozwala na odzyskanie wytrzymałości po lądowaniu. To bardzo przydatne ulepszenie, ale traci na wartości po wykupieniu trzeciego poziomu Efficiency. W takim wypadku kolejne poziomy Recovery nie będą ci zbytnio potrzebne. Hover pozwala używać mocy wisząc w powietrzu. Bardzo przydatne w wielu sytuacjach. Launching Jump pozwala na wykonanie dodatkowych skoków w powietrzu. Zużywa machnięcie skrzydłami, ale może pomóc w niektórych sytuacjach. Maneuvers pozwala na unikanie pocisków wystrzelonych ze Spires. Bardzo ważne ulepszenie, zwłaszcza jeśli dużo latasz po mieście i jeszcze nie pozbyłeś się wyrzutni. Nimble pomaga przy manewrowaniu i z tego powodu warto je wykupić. Power to konieczność, z kolei Stability przydaje się zawsze i wszędzie. Zwłaszcza jeśli nie pozbyłeś się jeszcze wszystkich Spires albo walczysz z dużymi wrogami pokroju Archdukes.