[Rozdział 6] Nadchodzi koniec (cz.1) | Runaway Przewrotny Los poradnik Runaway: Przewrotny Los
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Rozdział 6: Nadchodzi koniec
Ocknąwszy się, przejdź w prawo, znajdziesz się nieopodal śmietnika, z którego Brian wygrzebał wcześniej puszkę farby (a jeśli jeszcze jej nie masz, wyjmij ją teraz). Maszeruj w lewo, na koniec uliczki. Trafisz w miejsce, gdzie po lewej stoi budynek w stanie rozpadu, a po prawej znajduje się tylne wejście do restauracji "Script Planet". Na lewo od niego mieści się zwijana brama, z lewego boku której przymocowany jest żelazny hak . Wyjmij go.
Po schodach wejdź do zrujnowanego budynku po lewej. Na posadzce po prawej leżą odpady budowlane - weź jeden z nich. Zabierz też pozostawiony na barierce młotek . Podejdź do kabiny stojącego po lewej dźwigu, jej drzwi są zamknięte, ale uda Ci się otworzyć je przy pomocy haka. Brian automatycznie pomanewruje ramieniem dźwigu i podniesie płytę przykrywająca wykop tuż przy wejściu do budynku.
Zajrzyj to owego wykopu, a Brian wyciągnie z niego walizkę . Obejrzyj ją w ekwipunku, okaże się, że jest w niej palnik spawalniczy . Opuść budynek i podejdź do wejścia dla personelu restauracji. Zadzwoń do drzwi, ale kelner, jak wypadnie zza nich, tak wpadnie z powrotem. Nieugięty Brian zadzwoni ponownie i wreszcie uda Ci się porozmawiać z bezrobotnym aktorem vel kelnerem Jonahem Jonsonem.
Po skończonej pogawędce przejdź na początek uliczki (w dół ekranu). Nieopodal śmietnika przyjrzyj się kratce ściekowej (tej bardziej po prawej). Unieś pokrywę przy pomocy haka. Brian wyciągnie z kanału ochronny hełm gazowy . Maszeruj dalej w prawo i w pamiętnej uliczce ponownie wespnij się po drabinie. Przezorny Brian najpierw jednak wszcznie rozmowę z przebywającym na górze typkiem. To scenarzysta, któremu brak pomysłu na kolejny scenariusz. Oczywiście Brian ma wręcz nadmiar pomysłów i otrzymuje szansę przedstawienia ich Tomowi Finneganowi. Oznacza to, że z dialogu obu panów musisz wybierać linijki opisujące fabułę pierwszej części Runaway:
Całkiem zwyczajny facet przejeżdża dziewczynę ściganą przez mafię Sandrettiego.
Poznają trzech transwestytów, którzy zabłądzili na pustyni.
W starej wiosce na Dzikim Zachodzie, zamieszkiwanej przez hipisów i hakerów...
Kiedy już zapewnisz Finneganowi szansę na Złotego Koguta, wypytaj go o interesujące Briana kwestie. Dowiesz się, że psychiatra mieszka na poddaszu. Po skończonym dialogu przejdź w lewo i wiszącą na ścianie budynku wciągarką wjedź na dach. Przyjrzyj się wielgachnemu metalowemu złotemu kogutowi, w którego nogę właśnie uderzył piorun. Nie potrzeba wiele, by konstrukcja ta runęła z dachu, a Brian postanawia jej w tym dopomóc. Wykorzystaj do tego palnik (użyj go na nodze koguta) i po chwili wycięty fragment nogi niczym wielka rynna zawiśnie z dachu w stronę okien sąsiedniego budynku, a Brian (automatycznie) po tej nietypowej zjeżdżalni przedostanie się wprost do pomieszczenia, w którym uwięziona jest Gina.
Niestety, szybko musi ewakuować się dalej, bo jeden z goryli Tarantuli (Wasabi), usłyszawszy hałas, postanawia sprawdzić, co się dzieje. Po jego wyjściu Gina (której Brian zdążył przeciąć nowe więzy) uznaje za słuszne porozumieć się ze swoim mężczyzną, który zsypem na brudną bieliznę zjechał do kontenera. Aby jej to umożliwić, podejdź do regału i weź dwie puste puszki po soku , zabierz też leżącą na podłodze pomiędzy regałem a kaloryferem szpulę sznurka , pozostawioną przez Wasabiego. Przejdź teraz w (prawy górny) kąt pokoju i podnieś spod lampy zgubiony przez Briana lejek . Przy koszu na bieliznę zlokalizuj z kolei żelazko .
Szpilką do krawata przedziuraw obie puszki i połącz je sznurkiem. Stworzony w ten sposób komunikator wykorzystaj do rozmowy z Brianem (użyj go na szybie na odpadki). W wyniku wiadomości przekazanej mu przez Ginę (Tarantula umówiona jest o trzeciej w nocy na spotkanie z mafiosem o imieniu Furio) Brian wpada na pewien pomysł. Po pierwsze: musi znaleźć ochotnika, który zagra mafiosa. Po drugie: przebrać go w wiarygodne ubranko. Po trzecie: zorganizować 10 mln $ (ha, ha). Po czwarte: wyposażyć ochotnika w coś, dzięki czemu Tarantula zostanie uziemiona, gdy tylko wejdzie on do mieszkania.