[Rozdział 4] Nieoczekiwany sojusznik | Runaway Przewrotny Los poradnik Runaway: Przewrotny Los
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Rozdział 4: Nieoczekiwany sojusznik
Brian postanawia obrócić śmierć Kurgana na swoją korzyć, to znaczy wykorzystać ciało bez głowy do sfingowania własnego zgonu. Aby się to udało, przede wszystkim powinien zamienić ich dokumentacje chorobowe, by zgadzała się grupa krwi, DNA, rozmiar buta itp. kwestie. Następnie musi upodobnić tułów Kurgana do własnego, co oznacza, że trzeba wydepilować tamtemu bary, obciąć charakterystyczny obrzydliwy długi paznokieć u jednej z rąk, odtworzyć na pośladku tatuaż, jaki ma w tym miejscu Brian i zrobić coś, by uwiarygodnić utratę głowy. W efekcie tak misternie skonstruowanego planu (nie bez udziału Gabbo) w ekwipunku pojawia się kukiełka symbolizująca ciało Kurgana oraz cienkopis .
Po skończonej rozmowie z Gabbo opuść jego pokój i maszeruj do kasyna. Tam na dzień dobry uruchom kserokopiarkę, by Brian mógł wykonać fotokopię swojego tatuażu. Następnie po kopiarce przedostań się do szybu wentylacyjnego. Automatycznie pojawi się mapka, a na niej trzy lokacje: kasyno, główny wywietrznik (gdzie leży ciało Kurgana) i biuro Bennetta. Udaj się w to ostatnie miejsce.
Po drodze Briana podkusi skręcić w inną stronę i ostatecznie trafi on do bardzo starego prosektorium. Rozejrzyj się, znajdziesz tu parę przydatnych rzeczy. Pośrodku sali stoi ruchomy wciągnik (coś jak miniaturowy dźwig na desce od hulajnogi), z dolnej części którego weź metalową miskę z drewnianą szpatułką. Przejdź do drugiego z elektrycznych łóżek i przyjrzyj się mu. Brian zlokalizuje na nim parę kajdanek , które oczywiście zabierz. Ze stojącego na prawo od łóżka wózka z narzędziami medycznymi podkradnij coś w rodzaju pompy ssącej . Przejdź w prawo i zejdź do pustego basenu. W trakcie tej operacji urwie się drabinka.
Podnieś leżące przy ścianie po lewej kleszcze położnicze oraz gumowego węża . Obejrzyj dziury w sąsiedniej ścianie, w drugiej z nich tkwi żelazny pręt . Wyciągnij go przy pomocy kleszczy. Tymże prętem podważ leżący po prawej metalowy katafalk i obróć go do góry nogami. Umocuj na nim węża, tworząc coś w rodzaju trampoliny, której Brian użyje, by wydostać się z basenu. Przejdź w lewo i przez brakującą szufladę w chłodni na zwłoki (lewy górny róg pomieszczenia) wróć do systemu przewodów wentylacyjnych. Udaj się do biura Bennetta.
Rzuć okiem na kubek kawy, który stoi na biurku. Musisz zrobić coś, by doktor opuścił swój gabinet i by Brian mógł swobodnie pogrzebać w dokumentach. W tym celu połącz plastikowy wężyk z pompą ssącą. Wetknij ten zestaw do kubka i odessij z niego kawę (oczywiście w momencie, kiedy kubek stoi na biurku, nie kiedy doktor podnosi go do ust). Bennett natychmiast uda się po kolejną, a Brian będzie mógł podmienić dokumentację swoją i Kurgana. Po wszystkim kliknij kratkę przewodu wentylacyjnego.
Teraz wybierz na mapce główny wywietrznik. Podejdź do pieca krematoryjnego. W ekwipunku wrzuć świeczki urodzinowe (z kosza na śmieci w świetlicy) do miski (z prosektorium). Wstaw ją na moment do pieca. Po chwili Brian wyjmie ją, automatycznie przejdzie do miejsca, w którym leży ciało Kurgana i wykona na nim zabieg depilacyjny. W dalszej kolejności należy Kurganowi zrobić manicure, do czego użyj maczety.
Nie zapomnij też o ozdobieniu pośladka Kurgana - wystarczy, że potraktujesz zwłoki fotokopią tatuażu Briana albo cienkopisem (obojętnie którym z nich, ale oba przedmioty musisz mieć w ekwipunku). Pozostaje jeszcze kwestia odciętej głowy, chodzi o to, by uwiarygodnić jej utratę, tak by nikt nie poddał w wątpliwość jej braku. Przy pomocy żelaznego pręta unieś klapę w centrum pomieszczenia. Pod nią znajdują się silniki i to jest to, czego Brian poszukiwał. W ten sposób Kurgan zostanie z sukcesem zbrajanowany.
Przejdź teraz do drabinki (na prawo od ciała Kurgana) i wespnij się po niej. Po kolejnych Brian dotrze na sam szczyt budynku, gdzie drogę zagrodzi mu krata. Do rozsunięcia jej prętów wykorzystaj kajdanki, pomiędzy bransoletki których wetknij następnie żelazny pręt.
Wydostawszy się na dach, przejdź w prawy górny róg tarasu. Użyj kleszczy na zwisającym stamtąd kablu i tak zakończysz przygotowania Briana do ucieczki. Wszystko jest dopięte na ostatni guzik, teraz trzeba tylko zaczekać do zmroku.
Niestety, kiedy Brian wyjdzie z kasyna, zostanie zdybany przez siostrę Palmer, która zaaplikuje mu zastrzyk. Brian potrzebuje dowiedzieć się, jakie działanie ma Neuroshockine, lek, który podała mu pielęgniarka. Jednak rozmowa z Erniem niewiele daje. Po skończonym dialogu przejdź za parawan (na lewo od dyżurki), żeby przepytać w tej sprawie Mickeya, pacjenta o przydomku dr Reset.
Dr Reset ma problem z koncentracją uwagi i co chwilę zaczyna od początku tę samą gadkę. Dlatego warto skupić się na konkretnych pytaniach, by Brian uzyskał interesujące go odpowiedzi. Mickey jest także maniakiem quizów i konwersacja z nim ma dokładnie taki charakter. Jeśli chcesz maksymalnie skrócić czas rozmowy, przedstaw się i zapytaj o egzamin, następnie o aptekarzy, Neuroshockine XR, która stosowana jest podczas reanimacji pacjentów klinicznie martwych. U wszystkich innych powoduje ostre wzburzenie przeradzające się w stosowanie przemocy. Działanie to można zneutralizować poprzez elektrowstrząsy w kark.
Dowiedziawszy się wszystkiego, zagadnij Berniego w dyżurce. Poproś go o podręczne urządzenie do elektrowstrząsów , którym milutka siostra Palmer dyscyplinowała pacjentów i które nosi ona w torebce. Strażnik zażąda zapłaty. Wręcz mu więc posiadane żetony. Resztę załatwi już niezawodny Gabbo...