Poradnik do gry - [Rozdział 1] Brian Basco nie żyje (cz.1) poradnik Runaway: Przewrotny Los
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 1: Brian Basco nie żyje
Po skończonej uroczystości pogrzebowej dzwoni telefon. To Brian, którego pochówek dopiero co miał miejsce. Po chwili Gina dostaje jeszcze esemesa. Jej przyjaciel domaga się, by wyciągnęła go z grobu, nie zawiadamiała nikogo i uważała na czających się przy wyjściu z cmentarza morderców. Niezwykła wiadomość kończy się dziwacznym słowem: banana.
Przyjrzyj się wieńcowi nagrobnemu i spróbuj go zabrać (klikając PPM, zmienisz ikonkę z oka na dłoń). Jednak Gina zdecyduje się wziąć tylko zdobiącą go fioletową plastikową wstążkę . Rzuć też okiem na płytę nagrobną, której nie sposób odsunąć bez zwracania uwagi. Przejdź do krypty (po prawej).
W środku uwagę Giny zwróci zwisający z kopuły kabel. Kobieta (automatycznie) wyjdzie na zewnątrz, gdzie z dachu kaplicy zagadnie ją Agatha Szafran von Rubinstein, profesor parapsychologii. Po skończonej konwersacji przyjrzyj się posągowi Atlasa, który dźwiga na ramionach pękniętą kamienną kulę obwiązaną skórzanym rzemieniem. Jego końce połączone są małymi haczykami, których Ginie nie uda się rozpiąć (rzemień jest zbyt mocno naprężony). Wróć do krypty (w lewo), by kontynuować dialog z Agathą. Porozmawiaj z nią o poltergeistach straszących wielebnego McCormicka, o historii braci Kilgore i o parabiotermicznym kablu zwisającym z dachu. Wypytaj też kobietę, czy nie słyszała jakichś dziwnych odgłosów - okaże się, że tak i jak się nietrudno domyślić, było to wołanie Briana.
Po skończonej konwersacji przyjrzyj się narzędziom Agathy (pomiędzy nogami posągu anioła po lewej). Ginę zainteresuje latarka , którą zabierze (kliknij narzędzia ikonką ręki), po czym zapyta (automatycznie) parapsycholożkę o zgodę. Przejdź w głąb krypty i schodami po prawej zejdź do piwnicy. Tam skieruj się w tunel na wprost wejścia. Na jego końcu na ścianie wisi obraz przedstawiający jednego z braci Kilgore. Gina uzna, że właśnie za tą ścianą mieści się grób Briana.
Zdejmij więc obraz ze ściany (bohaterka automatycznie odstawi go na bok). Za nim znajduje się kamienny blok z metalowym pierścieniem, identycznym jak dwa inne po bokach. Zabierz stojącą poniżej urnę . Wróć do sąsiedniego pomieszczenia, przejdź do krypty i wyjdź na zewnątrz.
Skieruj się w lewo i zejdź w niższą część cmentarza, okalającą duże czerwone drzewo. Sprawdź drzwi po lewej, wisi na nich karteczka informująca, że jeśli wielebny uzna, iż Luanne powinna zająć się składaniem trumien, ma wezwać ją biciem dzwonu. Zajrzyj przez otwór w drzwiach, przekonasz się, że za nimi mieści się coś w rodzaju warsztatu.
Zajdź teraz do kapliczki po prawej, gdzie zwróć uwagę na niedużą okratowaną wnękę okienną (po prawej). Niestety krata jest zamknięta na klucz. Zajrzyj pod leżącą na posadzce wycieraczkę. Okaże się, że jest pod nią klapa, po uniesieniu której można ze schowka w podłodze zabrać przybrudzoną gumową rękawicę .
Rzuć też okiem na skrzyneczkę na półce nad okratowanym oknem. Teraz, kiedy klapa w podłodze jest uniesiona, Gina może dosięgnąć skrzynki . Zdejmij ją więc. Zajrzyj do niej w ekwipunku, a znajdziesz klucz .
Oczywiście otwórz nim kratę. Z wnęki za nią zabierz kolektor , z bardzo długim trzonkiem. Pociągnij też za wiszącą tam linę, a rozlegnie się dźwięk dzwonu (dzięki czemu Luanne wróci do warsztatu).