[Rozdział 3] Rzekome samobójstwo (cz.2) | Runaway Przewrotny Los poradnik Runaway: Przewrotny Los
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Wracaj do chatki i poinformuj o swoim odkryciu dr Bennetta (żeby zainicjować rozmowę, trzeba usiąść w fotelu w salonie). Doktor natychmiast pojedzie do szeryfa, co warto wykorzystać, by rozejrzeć się na piętrze. Wdrapuj się więc po schodach.
Przyjrzy się stojącemu na komodzie trofeum (po prawej, przy schodach). Zdejmij z niego medalion , który obejrzyj w ekwipunku. Dowiesz się, jak do Chapmana zdrobniale mówiła jego żona. Czerwoną ikonką w prawym dolnym rogu ekranu przełącz sterowanie na Bennetta.
Doktor kontynuuje rozmowę z szeryfem i w pewnym momencie musi udowodnić, że jest przyjacielem zmarłego. Szeryf zadaje mu pytanie, dotyczące właśnie tego, jak zwracała się do Chapmana żona. Oczywiście Bennett nie ma zielonego pojęcia. Zasłoń się chwilową luką w pamięci, wyczerp pozostałe tematy i zakończ rozmowę. Doktor wyrazi nadzieję, że Ginie idzie lepiej niż jemu i akcja automatycznie powróci do chatki. Jako Gina podejdź do biurka i rzuć okiem na zasilacz sieciowy, świadczący o tym, że zapewne był do niego podłączony laptop (o czym wspominał już doktor). Zauważ też telefon i skorzystaj z niego. Zadzwoń na ostatni wybierany numer (do sędzi Richter) oraz na ostatnie połączenie przychodzące (od niejakiego Barry'ego ze stacji benzynowej). W tym drugim przypadku dowiesz się, że feralnego popołudnia jacyś mężczyźni dopytywali się o drogę do chatki pułkownika. Wreszcie wybierz numer Bennetta. Porozmawiaj z doktorem i podaj mu brzmienie nadanego Chapmanowi przez żonę zdrobnienia (pluszowy miś/Teddy Bear). Możesz też spróbować połączyć się z Gabbo. Na koniec przełącz sterowanie na doktora. Kiedy Bennett udowodni szeryfowi szczerość swoich intencji (czyli poda prawidłową ksywkę pułkownika), panowie pojadą oddać do analizy pajęcze nici znalezione na kopercie. W międzyczasie z dużym hukiem powróci Gabbo i akcja przeniesie się do łazienki myśliwskiego domku.
Kiedy Gabbo uda się testować granaty na zewnątrz, jako Gina zajrzyj do stojącej przy wannie zielonej wojskowej skrzynki. Zabierz z niej coś w rodzaju świetlówek . Opuść łazienkę (w prawo) i po schodach wejdź na piętro. Tam przejdź w lewy róg sypialni i skieruj się na górny korytarz z balustradą. Z wiszącego na ścianie (po prawej) kołczanu zabierz indiańską strzałę , zdejmij też ze ściany (po lewej) indiański łuk . Przejdź do końca korytarza w lewo - powrócisz w ten sposób do sypialni. Zejdź na parter.
Tylnymi drzwiami (na werandę) wyjdź na zewnątrz. Podejdź do zamkniętej na kłódkę studni, którą teraz (posiadając pęk kluczy) możesz bez problemu otworzyć. Zajrzyj w głąb niej, jest tam ciemno. Wrzuć świetlówki, Gina dostrzeże wewnątrz but z długą cholewą, zapewne ten brakujący z szopy. Połącz w ekwipunku strzałę z liną i taki zestaw wystrzel w głąb studni. Wyciągnij wędkarski but . Obejrzyj go w ekwipunku - odnajdziesz w nim laptop . Wracaj do chatki.
Maszeruj na piętro i na biurku podłącz laptop do zasilacza. Oczywiście trzeba wpisać hasło i tu pojawia się problem. By właściwe hasło znalazło się na liście słów do wybrania, musisz najpierw przez powiększające okulary do nurkowania obejrzeć w ekwipunku rękawice bokserskie. Wówczas poznasz ksywkę, pod jaką boksował Chapman, a która jest kodem do lapka (Hurricane). Następnie kliknij laptop ikonką ręki. Po wybraniu właściwego hasła Gina znajdzie w laptopie niewysłany mail od pułkownika do sędzi Richter, zawierający dowody niewinności Briana. Oczywiście natychmiast go wyśle, a dalsze wydarzenia potoczą się równie szybko co niekoniecznie fortunnie.