[Rozdział 5] Dekonstrukcja Briana | Runaway Przewrotny Los poradnik Runaway: Przewrotny Los
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Rozdział 5: Dekonstrukcja Briana
Brian chce dostać się do mieszkania dr Bennetta, w którym bywał na sesjach terapeutycznych, opowiadając, co wydarzyło się na Mala. Zatrzymuje się w bocznej uliczce. Otwórz znajdujący się tam kontener na śmieci - Brian wygrzebie z niego puszkę srebrnej farby . Przejdź w prawo, mężczyzna wejdzie w kolejną boczną uliczkę, gdzie każ mu wdrapać się po drabince przeciwpożarowej.
Tu naszego bohatera czeka przykra niespodzianka, a w pobliżu pojawiają się Gina i Gabbo. Spotykają się oni w mieszkaniu Bennetta z sędzią Richter, która odtwarza im nagrane na wideo sesje terapeutyczne Briana. Twoim zdaniem jest wybierać kolejne linijki dialogu między Brianem a Bennettem. Zauważ, że doktor pyta Briana dwa razy o to samo, jeśli nie masz ochoty wysłuchiwać dwukrotnie tych samych fragmentów opowieści - nie musisz, po prostu przechodź do następnego pytania.
Na koniec akcja przenosi się dokładnie do tego momentu, o którym opowiada Brian. Wszyscy znajdują się w namiocie Kordsmeiera: nieprzytomne Tarantula i Gina, Kordsmeier i Brian, który ma na głowie urządzenie zwane Uzurpatorem Umysłu, za pośrednictwem którego może sterować poczynaniami pułkownika. Nasz bohater ma tylko godzinę na znalezienie dowodów przeciwko Kordsmeierowi oraz na ukrycie trantonitu, później Uzurpator Umysłu samoczynnie ulegnie zniszczeniu. Jako pułkownik kierowany przez Basco przyjrzyj się reszcie siedzącego pod ścianą towarzystwa. Rzuć też okiem na trzymaną przez Briana kapsułę, pułkownik automatycznie wyjmie z niej trantonit . Spróbuj ulokować w niej granat, okaże się, że jest to USB-granat.
Przyjdź w prawo, do biurka Kordsmeiera. Zainstaluj USB-granat w laptopie. W ten sposób Brian przekona się, że pułkownik przechowuje w nim wszystkie materiały dotyczące swej niecnej działalności. A zatem USB-granat zawiera wystarczające dowody, by posłać pułkownika za kratki. Teraz skieruj się w lewo i opuść namiot.
Natychmiast nadziejesz się na O'Connora, który właśnie zajechał dżipem. Porozmawiaj z nim, w efekcie czego dostaniesz tubkę kleju . Następnie przyjrzyj się skrzynkom na pace samochodu. Pogrzeb w tych po lewej i weź sobie jedno cygaro , natomiast w tych po prawej znajdziesz orzechy kokosowe . Nie krępuj się przywłaszczyć sobie któryś z nich.
W ekwipunku jednym z posiadanych noży przetnij kokos i schowaj w nim trantonit, po czym sklej kokos klejem. Wręcz go O'Connorowi i każ oddać tylko tej osobie, która poda hasło. Wróć do namiotu, przejdź do biurka i zadzwoń do Chapmana - zastępcy Kordsmeiera. W tym momencie do akcji wkroczy Tarantula i wszystko zakończy się niefortunnie dla Briana. A jakby tego było mało wkroczy ona do akcji nie tylko we wspomnieniach Briana, ale i w mieszkaniu Bennetta...
Szczęśliwie Ginie uda się oswobodzić z kajdanek. Przejdź do regału po lewej i zdejmij: z górnej półki - puszkę soku , z przedostatniej - małe żelazko i z dolnej - puste wiadro . W ekwipunku napełnij wiadro sokiem. Przejdź w prawo i z kosza na bieliznę wyjmij biały jedwabny szal .
Podejdź do okna i otwórz je. Gina zobaczy nieprzytomnego Briana, oczywiście nie rozpozna go z tej wysokości, ale uzna, że mógłby jej pomóc. Jednak nie może krzyczeć, nie alarmując Tarantuli. Musi obmyślić inny sposób zwrócenia jego uwagi. W tym celu uprasuj żelazkiem szal, automatycznie pojawi się na nim napis: "Zadzwoń na policję", wypalony stopką żelazka. Podejdź do otwartego okna i wylej sok z wiadra przez okno. Nie do końca wszystko potoczy się po myśli Giny, ale jakiś efekt zostanie osiągnięty - Brian odzyska przytomność.