Rozkład obiektów na mapie, personel w RollerCoaster Tycoon 3 | Podstawowy poradnik RollerCoaster Tycoon 3
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Część trzecia: Rozkład obiektów na mapie, personel
W przypadku rozmieszczania samych obiektów gra pod wieloma względami przypomina poprzednie odsłony serii. Przede wszystkim, nie możesz przekształcić ścieżek w trudny do pokonania labirynt. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, szczególnie w kampanii singleplayer, gdzie na starcie posiada się już mniej lub bardziej rozbudowane wesołe miasteczko. Pamiętaj o tym, aby przy wejściu (ewentualnie wejściach) do parku rozkład ścieżek nie był za bardzo zagmatwany. Dobrze jest stworzyć jeden prosty odcinek, do którego będzie się doczepiało sklepiki, kolejki do atrakcji czy wreszcie dodatkowe odnogi. Proponuję zerknąć na poniższe zdjęcie. Oczywiście nie należy stawiać przy wejściach wszystkich możliwych konstrukcji. Ich ilość powinna być uzależniona od rozmiarów aktualnie rozgrywanej mapy.
Nie mniej istotna kwestia to prawidłowe rozmieszczenie samych atrakcji. Przede wszystkim, musisz uwzględnić to, że konstrukcje podzielone zostały na kilka grup tematycznych. Staraj się, aby atrakcje z tej samej grupy tematycznej znajdowały się blisko siebie a od reszty były oddzielone w widoczny sposób (drzewa, jakiś płotek itp.). W trakcie wybierania poszczególnych konstrukcji warto jest stawiać przy sobie te, które cechują się zbliżonym rozmiarem. W miarę możliwości staraj się, aby kolejki do najciekawszych atrakcji prowadziły do głównej ścieżki a same obiekty znalazły się możliwie jak najbliżej wejścia. Wyjątkiem są spore obiekty, jak na przykład RollerCoastery, które siłą rzeczy muszą znaleźć się w rzadziej odwiedzanych partiach wesołego miasteczka. Ponownie uczulam, aby nie przesadzić z ilością krętych ścieżek, na których goście mogą się najzwyczajniej w świecie pogubić.
Ostatnia z omawianych w tym punkcie kwestii to zatrudniany personel. Po szczegóły odnośnie każdego z dostępnych zawodów zapraszam do instrukcji obsługi, ja skupię się na kwestiach czysto technicznych. Sprzątacze pełnią niewątpliwie najistotniejszą rolę. Nigdy nie powinieneś na nich oszczędzać. Nie ma sprawdzonej reguły odnośnie tego ilu powinno się ich w parku rozrywki znaleźć. Niektóre misje kampanii wymagają większej ich ilości, inne z kolei mniejszej. Pamiętaj o tym, aby w parku znalazło się mnóstwo koszy na śmieci a samych sprzątaczy posyłaj w te miejsca, które są najbardziej zabrudzone.
Mechanicy niezbędni są zawsze i wszędzie. Zasada jest taka, iż na około 7-10 obiektów powinien przypadać jeden pracownik przy czym nie jest to stała reguła. Niektóre obiekty psują się znacznie częściej. Domyślne ustawienia odnośnie odstępów pomiędzy regularnymi inspekcjami atrakcji proponowałbym pozostawić bez zmian.