Elementy dodatkowe w RollerCoaster Tycoon 3 | Finanse poradnik RollerCoaster Tycoon 3
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Elementy dodatkowe
Marketing odgrywa w trakcie zabawy dość istotną rolę przy czym tak jak miało to miejsce w przypadku większych atrakcji, nie warto jest nim interesować się w początkowym stadium rozgrywki. Reklama może przybrać dwie postaci - tradycyjnej promocji całego parku lub darmowych kuponów na jedną ze znajdujących się w nim konstrukcji. Obie metody są równie skuteczne i w miarę możliwości warto jest z nich korzystać.
Reklamowanie całego wesołego miasteczka szczególnie wskazane jest w sytuacjach, gdy zauważa się pewien spadek zainteresowania całym obiektem a ma się jednocześnie do dyspozycji kilka nowych atrakcji. Nie powinno się natomiast reklamować parku, który w zasadzie nie ma nic ciekawego do zaoferowania albowiem byłoby to wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Uczulam więc, iż wraz z reklamą parku powinny iść w parze spory zmiany w wyglądzie samego obiektu.
Promowanie konkretnych atrakcji jest nieco trudniejsze a to dlatego, że działania te dość często mogą nie przynieść żadnych widocznych efektów. Generalnie zasada jest taka, iż marnych obiektów, które charakteryzują się niskimi współczynnikami nie warto w ogóle reklamować. Należy natomiast promować konstrukcje większe, bardziej przemyślane, które teoretycznie powinny przynosić spore dochody. O rozmiarach promocji powinieneś zadecydować samodzielnie. Ja mogę jedynie podpowiedzieć, iż powinny one być proporcjonalne do funduszy, które przeznaczyło się na postawienie danej atrakcji. Większa konstrukcja - większa promocja.
Korzystając z okazji warto jest również wspomnieć o nagrodach, które można dostać pod koniec każdego kalendarzowego miesiąca. Wyróżnienie z pewnością pomoże przyciągnąć do siebie dodatkowych gości i niejednokrotnie daje lepsze efekty od niejednej akcji reklamowej. Warto jest więc zastanowić się czy nie lepiej byłoby przeznaczyć posiadane pieniądze na ulepszenie parku, na przykład zwiększając liczbę sprzątających w nim osób. Uwaga! Mechanizm ten działa również w drugą stronę. Zaniedbany i niebezpieczny park otrzymuje nagany, które w równie dużym stopniu wpływają na jego reputację.